Nainen, millaisia turvakeinoja käytät?
Itse en liiku iltaisin yksin missään, enkä päädy epämääräisiin porukoihin.
En ikinä jää mihinkään kahden esim tuntemattoman miehen kanssa.
Kommentit (76)
Käytän Jeesusta ja omaa harkintakykyä.
Omaan harkintakyyyn kuuluu mm. ap:n mainitsemat asiat. Jos sitten kumminkin tulee joku uhkaava tilanne (on tullut mm. keskellä kirkasta päivää kerrostalon piha-alueella), niin turvaan siihen, että Jumala varjelee siinäkin tilanteessa (on varjellut, eikä ole tullut pahempaa).
En humallu muualla kuin kotona tai jos olen baarissa, olen tyttöporukassa jossa joku on kuskina ja vie meidät kaikki kotiin.
En käytä Tinderiä, enkä katso kadulla vieraita silmiin, valitsen tarkkaan, missä käyn.
Ei parane syyllistää kaikkia yksin liikkuvia. Aina ei voi välttää sitä, etteikö liikkuisi yksin iltaisin. Esim. jos on autoton ja palaa iltavuorosta, eikä julkisia liiku kodin ja työn välillä.
En katso huumehörhöjä enkä humalaisia silmiin.
En harrasta seksiä, enkä tapaile miehiä.
Minulla on sisko. En ole tähän päivään mennessä kohdannut mitään pelottavampaa kuin se. Ja minä sentään olen ollut tekemisissä ihmisten kanssa jotka on paloitelleet läheisensä. Kunhan siskoni ei tule vastaan missään niin olen ok.
Naisena kierrän kaikki patriarkaatin edustajat kaukaa. Mieluummin kohtaan ulkona karhun kuin patriarkaatin edustajan.
Pysyn neljän seinän sisällä. Maailma on nykyään täynnä rikollisia, kun lehtijuttuja lukee.
En ymmärrä miten kukaan uskaltaa kulkea tuolla ulkona kadulla.
Yllättävän moni mies on ehdottanut minulle treffejä heidän kotonaan ja ovat mukamas aidosti hämmästyneitä kun kieltäydyn lähtemästä vieraan ihmisen kotiin treffeille.
En kuulu mihinkään treffisovellukseen, ehdotukset ovat tulleet kasvokkain ja ihan keskellä kirkasta päivää yleisellä paikalla.
Ennen taksiuudistusta otin aina taksin, jos tulin myöhään kotiin. Pyysin kuskia odottamaan, kunnes olen päässyt sisälle.
Nyt kun taksia ei ainakaan uskalla käyttää, en liiku mielellään lainkaan yksin illalla.
Jos on pakko mennä jonnekin, puhun koko matkan siskoni kanssa puhelimessa.
Puhelimessani on ladattu appi 112 Suomi, joka kertoo puheluun vastaajalle automaattisesti tarkan sijaintini.
Pidän yllä liikenne valppautta, laajassa näkökentässä, että havaitsisin vaaran ajoissa. Ja rentona osaisin pötkäistä tarvittaessa karkuun, tai alta pois.
Vierailija kirjoitti:
Pysyn neljän seinän sisällä. Maailma on nykyään täynnä rikollisia, kun lehtijuttuja lukee.
En ymmärrä miten kukaan uskaltaa kulkea tuolla ulkona kadulla.
Ne on vaan pelottelua. Ei tuolla ulkona oo mitään pelättävää. Keskustakin ihan lintukoto nykyään kun ulkkikset karkoitettu. Eikun vaan ylös ja ulos sieltä!!!
Vaikka olen sitä mieltä, että naisiin kohdistuvan väkivallan syy ja vastuu on tekijässä eikä uhrissa, niin en lähtisi yksin yöllä/myöhään illalla haahuilemaan epämääräisillä alueilla. En mene ventovieraan tyypin kotiin enkä kutsu tuntemattomia kotiini. En juo itseäni kaatokänniin enkä lähde "jatkoille". Jos kuulen jostain miehestä huhuja esim.väkivallasta tmv. niin vältän ko.henkilön seuraa.
Naiselle parisuhde voi olla vaarallinen tai jopa viedä hengen, siksi onkin parempi pysytellä sinkkuna.
Pidän polvet peittävää väljää päällystakkia, tarvittaessa mummohuivia, puhelinta ja kelloa.
Sitä se minäki oon miettiny ku tuolla yksin yössä kulen että moni nainen se uskaltaa yksin liikkua. Yleensä välttävät katsekontaktia tosiaan tai kääntyvät epämääräiseen suuntaan kun vastaan tullee, tai kaivaa puhelimen esille.
Minä nyt lähinnä kerräilen pulloja mutta olen karun näköinen punkkari koko mustissa ja pipo päässä niin monet kuumottellee minua päivisinkin :(
Ruma naama.