Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto pk seudulta

Vierailija
02.02.2025 |

Minne muuttaisi pk-seudulta? Mä olen kohta 28-vuotias ukko ja asunut 23 vuotta Helsingissä, jonka jälkeen hetken Espoossa ja nyt Vantaalla. Mä olen totaalisen kyllästynyt pk-seutuun ja tähän tunnelmaan, nisteihin ja ihan muualta kuin Suomesta tulleisiin. Tämä Vantaa on kyllä pohjanoteeraus asuinviihtyvyydessä mitä nyt nelisen vuotta asunut täällä. Kysymykseni kuuluukin, voitteko suositella vähän pienempiä paikkoja missä olisi viihtyisämpää asua? Plussaa jos on suurimmaksi osaksi kantasuomalaista väestöä, enemmän rauhallista luontoa ja muutenkin vähän rauhallisempi meno ilman silminnähden kiireisiä, kireitä ja stressaantuneita ihmisiä. Kiitos.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, mitäs tuumaat ehdotuksista?

Vierailija
102/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pks tosiaan on se kurjin paikka

40...100 km pois niin on jo tosi rauhallista.

Somero?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudullakin on tosi paljon rauhallisia alueita kun vain menet isoimpien kerrostalolähiöiden ulkopuolelle.

Ei sinun siis tarvitse toiselle puolelle Suomea muuttaa.

Vierailija
104/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muuttais ainakaan itä-suomeen.

Vierailija
105/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kunnissa kunnallisvero on aivan kamalan korkea. Siinä menettää vuodessa tuloista tietty riippuen melkoisen summan. Huomasin sen tutun muuttaessa Helsinkiin pikkupaikkakunnalta. Hänellä jäi rahaa mukavasti säästöön ajan mittaan.

Vierailija
106/107 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa kunnissa kunnallisvero on aivan kamalan korkea. Siinä menettää vuodessa tuloista tietty riippuen melkoisen summan. Huomasin sen tutun muuttaessa Helsinkiin pikkupaikkakunnalta. Hänellä jäi rahaa mukavasti säästöön ajan mittaan.

Ja pk seudulla taas asuminen niin paljon kalliimpaa että enemmän muualla jää pakollisten kulujen jälkeen säästöön.

Vierailija
107/107 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahti on hyvä valinta. Sopivan kokoinen, ei ruuhkia eikä kaupunkikuvassa näy juurikaan kulttuuria rikastavaa väkeä. Palvelut pelaa ja ulkoilumaastot sekä harrastusmahdollisuudet ovat huippuluokkaa. Suosittelen!

Mistäs se Suomen Chicago nimitys tulikaan Lahdelle?

Lukuisista teurastamoista joita Lahdessa oli. Etkö tiennyt sitä?

Myös autoteollisuus oli vahvaa molemmissa. Lahdessa tehdään busseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän