Muutto pk seudulta
Minne muuttaisi pk-seudulta? Mä olen kohta 28-vuotias ukko ja asunut 23 vuotta Helsingissä, jonka jälkeen hetken Espoossa ja nyt Vantaalla. Mä olen totaalisen kyllästynyt pk-seutuun ja tähän tunnelmaan, nisteihin ja ihan muualta kuin Suomesta tulleisiin. Tämä Vantaa on kyllä pohjanoteeraus asuinviihtyvyydessä mitä nyt nelisen vuotta asunut täällä. Kysymykseni kuuluukin, voitteko suositella vähän pienempiä paikkoja missä olisi viihtyisämpää asua? Plussaa jos on suurimmaksi osaksi kantasuomalaista väestöä, enemmän rauhallista luontoa ja muutenkin vähän rauhallisempi meno ilman silminnähden kiireisiä, kireitä ja stressaantuneita ihmisiä. Kiitos.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa, Lohjalla, Mustiossa, Karjaalla ja Hangossa on todella viihtyisiä alueita. Kirkkonummella, Nurmijärvellä, Tuusulassa ja Sipoossakin on joitakin helmiä. Jos sinulla kuitenkin on Helsingissä juuria ja ehkä kavereitakin, niin nuo ovat suhteellisen lähellä.
Ääni näille. Kannattaa tosiaan pysytellä Uudenmaan alueella. Laulussakin se sanotaan: Uusmaa Suomen kruunussa on helmi kirkkahin ...
Vierailija kirjoitti:
Miksi hyljeksitte Etelä-Pohojammaata? Siellä on ihmisen hyvä olla.
Ne tappelee. Eteläpohjalaisilla on sellaisia geenejä että viina muuttuu herkästi rähinäviinaksi. Osa ei sitten juo yhtään ja paheksuu. Ihme porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruma ja tylsä luonto, idempänä paljon nätimpää se.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikasta ei kuitenkaan ole mitään puhetta aloituksessa. Se on tärkein kriteeri, kun mietitään asuinpaikkaa.
Ei näköjään ap:lle.
Eihän Helsinkiä, Espoota ja Vantaata voi verrata keskenään. Ap:n kannattaa tosiaan muuttaa Suomen ankeimpaan kaupunkiin Iisalmeen ja katsoa miten siellä pärjää.
Minulla on kokemusta myös Loviisasta, Kouvolasta, Järvenpäästä, Jyväskylästä, Vantaasta ja Hangosta, enkä ole viihtynyt missään niin hyvin kuin Helsingin kantakaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Joo jos fanittaa Klamydiaa. Muuten voi tulla aika yksinäistä.
Vierailija kirjoitti:
Maailman paras paikka.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Helsinkiä, Espoota ja Vantaata voi verrata keskenään. Ap:n kannattaa tosiaan muuttaa Suomen ankeimpaan kaupunkiin Iisalmeen ja katsoa miten siellä pärjää.
Minulla on kokemusta myös Loviisasta, Kouvolasta, Järvenpäästä, Jyväskylästä, Vantaasta ja Hangosta, enkä ole viihtynyt missään niin hyvin kuin Helsingin kantakaupungissa.
Kerava ankein.
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoki.
Avaruuden pääkaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä jos shoppaus ja biletys eivät ole tärkeitä niin Iisalmessa viihtyy hyvinkin. Vantaa paljon rumempaa ja ankeampaakin paikoin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä opimme tästä? Älä muuta Vantaalle, ihmisen ei ole hyvä Vantaalla.
Olen kyllä kuullut eriäviäkin mielipiteitä, jopa paratiisina koetaan
Karjaalta ainakin männä vuosina jäi tympeä vaikutelma. Kovin svenska talandea myös.