Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto pk seudulta

Vierailija
02.02.2025 |

Minne muuttaisi pk-seudulta? Mä olen kohta 28-vuotias ukko ja asunut 23 vuotta Helsingissä, jonka jälkeen hetken Espoossa ja nyt Vantaalla. Mä olen totaalisen kyllästynyt pk-seutuun ja tähän tunnelmaan, nisteihin ja ihan muualta kuin Suomesta tulleisiin. Tämä Vantaa on kyllä pohjanoteeraus asuinviihtyvyydessä mitä nyt nelisen vuotta asunut täällä. Kysymykseni kuuluukin, voitteko suositella vähän pienempiä paikkoja missä olisi viihtyisämpää asua? Plussaa jos on suurimmaksi osaksi kantasuomalaista väestöä, enemmän rauhallista luontoa ja muutenkin vähän rauhallisempi meno ilman silminnähden kiireisiä, kireitä ja stressaantuneita ihmisiä. Kiitos.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoossa, Lohjalla, Mustiossa, Karjaalla ja Hangossa on todella viihtyisiä alueita. Kirkkonummella, Nurmijärvellä, Tuusulassa ja Sipoossakin on joitakin helmiä. Jos sinulla kuitenkin on Helsingissä juuria ja ehkä kavereitakin, niin nuo ovat suhteellisen lähellä. 

Karjaalta ainakin männä vuosina jäi tympeä vaikutelma. Kovin svenska talandea myös.

Vierailija
42/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoossa, Lohjalla, Mustiossa, Karjaalla ja Hangossa on todella viihtyisiä alueita. Kirkkonummella, Nurmijärvellä, Tuusulassa ja Sipoossakin on joitakin helmiä. Jos sinulla kuitenkin on Helsingissä juuria ja ehkä kavereitakin, niin nuo ovat suhteellisen lähellä. 

Ääni näille. Kannattaa tosiaan pysytellä Uudenmaan alueella. Laulussakin se sanotaan: Uusmaa Suomen kruunussa on helmi kirkkahin ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hyljeksitte Etelä-Pohojammaata? Siellä on ihmisen hyvä olla.

Ne tappelee. Eteläpohjalaisilla on sellaisia geenejä että viina muuttuu herkästi rähinäviinaksi. Osa ei sitten juo yhtään ja paheksuu. Ihme porukkaa. 

Vierailija
44/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinna

Vierailija
45/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma ja tylsä luonto, idempänä paljon nätimpää se.

Vierailija
46/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikasta ei kuitenkaan ole mitään puhetta aloituksessa. Se on tärkein kriteeri, kun mietitään asuinpaikkaa.

Ei näköjään ap:lle.

Vierailija
47/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Helsinkiä, Espoota ja Vantaata voi verrata keskenään. Ap:n kannattaa tosiaan muuttaa Suomen ankeimpaan kaupunkiin Iisalmeen ja katsoa miten siellä pärjää.

Minulla on kokemusta myös Loviisasta, Kouvolasta, Järvenpäästä, Jyväskylästä, Vantaasta ja Hangosta, enkä ole viihtynyt missään niin hyvin kuin Helsingin kantakaupungissa.

Vierailija
48/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo jos fanittaa Klamydiaa. Muuten voi tulla aika yksinäistä.

Vierailija
49/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki. 

Vierailija
50/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman paras paikka.

Vierailija
51/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei kaivata teikäläisiä. 

Vierailija
52/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Helsinkiä, Espoota ja Vantaata voi verrata keskenään. Ap:n kannattaa tosiaan muuttaa Suomen ankeimpaan kaupunkiin Iisalmeen ja katsoa miten siellä pärjää.

Minulla on kokemusta myös Loviisasta, Kouvolasta, Järvenpäästä, Jyväskylästä, Vantaasta ja Hangosta, enkä ole viihtynyt missään niin hyvin kuin Helsingin kantakaupungissa.

Kerava ankein.

Vierailija
53/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajjjaani

Vierailija
54/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki. 

Avaruuden pääkaupunki.

Vierailija
55/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mihinkään missä junarataa. 

Vierailija
56/107 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmes

Vierailija
57/107 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forssa

Vierailija
58/107 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minne muutit

Vierailija
59/107 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä jos shoppaus ja biletys eivät ole tärkeitä niin Iisalmessa viihtyy hyvinkin. Vantaa paljon rumempaa ja ankeampaakin paikoin.

Vierailija
60/107 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä opimme tästä? Älä muuta Vantaalle, ihmisen ei ole hyvä Vantaalla.

Olen kyllä kuullut eriäviäkin mielipiteitä, jopa paratiisina koetaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi