Milloin olit viimeksi lentokoneessa? Vuosi?
Kommentit (137)
2017 Santiago de Chilestä Helsinkiin.
Sen jälkeen ei ole tehnyt mieli lentokenttähelvettiin, itse lentäminen mukavaa, mutta odottelut ja ruuhkat kentillä, ei kiitos!
Vierailija kirjoitti:
2017 Santiago de Chilestä Helsinkiin.
Sen jälkeen ei ole tehnyt mieli lentokenttähelvettiin, itse lentäminen mukavaa, mutta odottelut ja ruuhkat kentillä, ei kiitos!
Ruuhkista nyt tuskin kukaan tykkää, oli ne sitten lentokentällä tai jossain muualla. Muuten olen yleensä viihtynyt lentokentillä suht. kivasti, aina voi katsella koneiden tulevan ja menevän omaa lentoa odotellessa. Joillain kentillä on isot kattoterassit joilla saa kyllä kulumaan tunnin jos toisenkin koneita katsellen ja pikkupurtavaa syöden.
Vajaa kolme viikkoa sitten - tänne lämpimään.
Eikö oikeesti voisi rakentaa satamiin ja kentille sitä baaria mistä katsella lähtöjä ja tuloja ihan ilman että itse matkustaa. Ennen oli näitä näköala tasanteita ja lapsetkin siellä kävi . Oli näkötorneja myös. Näsin neula on jo vanha. Rapistunut. Mutta Turku Helsinki Vaasa voisi olla ja monta . Kaukoputki ja kiikarit sekä olutta. Halpa viihdeharrastus. Yleensä lapsille näytetään kaikkia museoita ja koneita myös laivoja ja lentoja ilman matkustamista tai retkillä. Meillä oli viimelento ennen Covid 19.
Marraskuussa 2024 Finnairin busineksessa Dubaihin. Ekaa kertaa koettu business, kiva oli.
Vierailija kirjoitti:
2016, saa nähdä jäikö viimeiseksi ulkomaanmatkaksi, alkaa ikä painaa.
Tätä pelkään! Että joskus 80+v tulee se päivä kun ei enää pysty reissaamaan.
Vuonna 2025. Tarkemmin sanoen: eilen.
Laskin pandemiarajoitusten jälkeisten vuosien 2022-2024 lentoni yhteen, ja sain luvuksi 42 take-offia lentokoneen kyydissä (saattaa olla, että unohdin jokusen lennon laskuista). Lennoista alle 10 Suomesta, tai Suomeen.
Lennän niin usein kuin haluan tuntematta siitä huonoa omaatuntoa. Kiinan co2 -päästöjen vuosittainen kasvu ylittää Suomen kokonaispäästöjen määrän. Lentoliikenteen määrä sekin kasvaa vuosittain. Kasvu tulee tällä hetkellä pääosin Aasiasta. Täällä ei yhdessäkään kielessä ole vastinetta termille "lentohäpeä". Lentojen määrä tulee olemaan viiden vuoden kuluttua suurempi kuin nyt täysin riippumatta siitä, kuinka moni eurooppalainen päättää lentojaan rajoittaa tai olla rajoittamatta. Lentoliikennettä paljon enemmän päästöjä aiheuttavien energiasektorin sekä teollisuuden päästöt ovat nekin jatkuvassa kasvussa. Tämäkin kasvu tulee kokonaan Euroopan ulkopuolelta.
Minulla ei ole pienintäkään motivaatiota rajoittaa omaa elämääni maailmassa, jossa omilla -tai ylipäätään länsimaalaisten ihmisten- kulutusvalinnoilla ei pysty vaikuttamaan kokonaiskuvaan.
Viikko sitten. Sitä edellinen kaksi viikkoa sitten. Seuraavasta ei tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Heinäkuu 2024
Sama.
2012 lensin Helsingistä Ivaloon, ja sille tielle jäin. Ei tarvitse erikseen matkustaa minnekään paratiisilomille, mun paratiisi on Lapin erämaat.