Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monet pitävät jotenkin parempana tapana sitä, että kaupassa käydään harvoin?

Vierailija
02.02.2025 |

Verrattuna päivittäisiin kauppareissuihin.

Kommentit (167)

Vierailija
121/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn päivittäin kaupassa kävelemällä, niin saan kävelylenkin siinä samalla.

Samoin. Jossain kaupassa käyn ostamassa mitä tarvitaan ja samalla vaikka jollain kirpparilla vaikka harvoin ostan mitään.

Vierailija
122/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käynyt Prismassa tai Citymarketissa, löytyykö muita?

Kävimme perheen kanssa Citymarketissa 1979. Prismassa kävin kaksi kertaa 1990.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tarjous kahville hintaa kun yhtenään juoksee.Aina jotain muuta tarttuu mukaan.

Vierailija
124/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ravata joka päivä kun voi käydä kerran tai pari viikossa?

Jos esimerkiksi tykkää siitä? 

Vierailija
125/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan tavannut naista joka EI ajattelisi että minun toiminta tapa on ainoa oikea toiminta tapa toimia ja kaikki muut on vääriä?

Olen. Montakin.

Olen myös tavannut miehen, jonka mielestä hänen tapansa toimia, ajatella ja elää, on universaalisti ainut oikea. Olen myös tavannut miehen, jonka mielestä hänen tekemänsä työ on ainutta oikeaa työtä, ja ainutta työtä, mitä kenenkään edes kannattaa tehdä. Sinällään tärkeää työtä, mutta jos me kaikki olisimme rekkakuskeja, mitä me kuskaisimme?

Vierailija
126/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siellä käydä useimminkin,mutta on taloudellisempaa suunnitella koko viikko kerrallaan.Tuoretavaraa voi sitten täydentää erikseen.Isompia annoksia kerralla ja osa pakkaseen 

Vierailija
127/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kauppa on kaukana, niin ei ole mitään järkeä ajella sinne päivittäin eikä edes joka toinen päivä.

Vierailija
128/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee syötyä suunnitellusti ja terveesti, kun tekee viikon ostokset kerralla.

Ei turhaan altista itseään viruksille ja tarttuville taudeille, kun käy harvoin.

Bensaa säästyy.

Samalla reisulla roskat ja muut kierrätykseen. Aikaa säästyy. Luonto kiittää.

Kaupassa vähemmän tungosta, miellyttävämpää kaikille.

Tarjoat sitten loppuviikosta jo vanhenevaa ruokaa. Ei kuulosta mitenkään terveelliseltä.

Olen eri. Meillä ruoka säilyy pakastimessa. Teilläkö ei?

Älytöntä täyttää pakastinta varmuuden vuoksi ostetulla ruoalla, eli työntää se viikon varrella syömätön tuoreruoka vanhenemisen pelossa pakastimeen. Meillä se pakastin on lähinnä omavaraistuotteille, eli marjoille, itsekalastetuille

EI niitä siellä pakasteessa kuukausitolkulla säilötä, vaan syödään pois vanhimmat ensin. Ei ne ole "pahan päivän varalle" säilöttyjä, vaan ihan lähitulevaisuuteen. Kauppaan lähdetään, kun pakasteessa ei enää ole ruokaa.

Leipä säilyy pakasteessa hyvänä pari kuukautta ainakin, jos lämpötila on riittävän alhainen. Jääkaapin pakastelokerossa ei säily kuin max viikon.

Kun täällä maankorvessa asutaan, on vain järkevää ostaa etätyöviikon ruoat valmiiksi kotiin, niin ei tarvitse lähteä pelkän ruokakauppareissun vuoksi kylille.

Hyvin on hengissä pysytty, vaikka se sikanauta ei ihan eilen teurastettua olekaan.

Vierailija
129/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheelle kiireisessä arjessa on parempi käydä kerran viikossa kaupassa. Muut saavat tehdä, miten huvittaa.

Pitäisikö yrittää karsia sitä kiirettä? Vaikka vain lasten vuoksi?

Lasten vuoksi sitä aikaa kaupassa mm. minimoidaan, että ehditään viettää aikaa yhdessä muita asioita tehden. Kun töissä, koulussa ja harrastuksissakin käydään.

eri

Vierailija
130/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kassajonossa ärsyttää, kun jollain on kaksikin ostoskärryllistä täynnä tavaraa, ja jonottaminen kestää ikuisuuden. Eikä auta jonon vaihtaminen, kun sama tilanne on kaikilla kassoilla.

Vierailija
131/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kauppa on kaukana, niin ei ole mitään järkeä ajella sinne päivittäin eikä edes joka toinen päivä.

Näinhän se on, mutta suurin osa näistä kerran viikossa -mantraa hokevat asuvat alueilla, joissa on kävelymatkan varrella useampiakin pienempiä kauppoja. Kai he luulevat, että se sama ruoka on parempaa hypermarketissa ja on jotenkin hienompaa esitellä omaa hienoa autoaan marketin parkkipaikalla kuin käydä köyhän näköisesti kävellen siellä lähikaupassa.

Vierailija
132/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan siellä käydä useimminkin,mutta on taloudellisempaa suunnitella koko viikko kerrallaan.Tuoretavaraa voi sitten täydentää erikseen.Isompia annoksia kerralla ja osa pakkaseen 

Millä tavalla se on taloudellisempaa?

Ap

Vierailija
133/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi käydä harvoin kaupassa. Ei tule kait mitään lisäarvoa käykö usein vai harvoin, jos ostaa sen mitä kulloinkin tarvitsee silloin kun kaupassa käy.

Vierailija
134/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastan raakapakastettuja karjalanpiirakoita, leivonnaisia ja pasteijoita. Kätevää.

Et pakasta vaan säilytät niitä pakastimessa. Ovat jo valmiiksi pakastettuja.

Ei ole valmiiksi pakastettuja. Leivon itse ja pakastan raakana.

Älä sitten sano, että "pakastan raakapakastettuja". 

Vierailija
135/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä että miten siinä säästyy aikaa ja rahaa, jos käy vaikka kerran viikossa. Siinähän pitää kiertää koko hehtaarihalli läpi ja kasata valtava määrä tuotteita kärryyn, että riittää taas viikoksi. Hidasta!

Minä käyn kaupassa joka päivä, mutta ostan vain samoja perustuotteita. Yleensä olen kaupassa noin viisi minuuttia, mukaan lukien maksutapahtuman. Samalla ei tule turhaa ruokahävikkiä, kun ostaa mitä tarvitsee kunakin päivänä. Kauppamatkaan ei mene erikseen aikaa kun se on työmatkan varrella.

Vierailija
136/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä että miten siinä säästyy aikaa ja rahaa, jos käy vaikka kerran viikossa. Siinähän pitää kiertää koko hehtaarihalli läpi ja kasata valtava määrä tuotteita kärryyn, että riittää taas viikoksi. Hidasta!

Minä käyn kaupassa joka päivä, mutta ostan vain samoja perustuotteita. Yleensä olen kaupassa noin viisi minuuttia, mukaan lukien maksutapahtuman. Samalla ei tule turhaa ruokahävikkiä, kun ostaa mitä tarvitsee kunakin päivänä. Kauppamatkaan ei mene erikseen aikaa kun se on työmatkan varrella.

Kykenet varmaan ymmärtämään sen, että kaikilla se kauppa ei ole työmatkan varrella, ja silloin sinne on erikseen lähdettävä?

Vierailija
137/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastan raakapakastettuja karjalanpiirakoita, leivonnaisia ja pasteijoita. Kätevää.

Et pakasta vaan säilytät niitä pakastimessa. Ovat jo valmiiksi pakastettuja.

Ei ole valmiiksi pakastettuja. Leivon itse ja pakastan raakana.

Älä sitten sano, että "pakastan raakapakastettuja". 

Sanon tietenkin, koska ne on raakapakastettuja.

Vierailija
138/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kassajonossa ärsyttää, kun jollain on kaksikin ostoskärryllistä täynnä tavaraa, ja jonottaminen kestää ikuisuuden. Eikä auta jonon vaihtaminen, kun sama tilanne on kaikilla kassoilla.

Eihän sulla ollu kiire. 

Vierailija
139/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kykenet varmaan ymmärtämään sen, että kaikilla se kauppa ei ole työmatkan varrella, ja silloin sinne on erikseen lähdettävä?

Monesti nykytyöpaikat ovat ennemmin sellaisissa taajamissa, joissa on myös kauppoja lähellä. Jos kotimatka menee toiseen suuntaan, voi siellä kaupassa käydä ruokatunnilla ja syödä eväitä tai kaupasta ostettua nopeaa ruokaa. Tällöin säästää myös sen överikalliin työpaikkaravintolan lounaan hinnan.

Vierailija
140/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla se on taloudellisempaa?

Ap

Kun suunnittelee viikonruokalistan niin ostaa vain tarpeellisen määrä ja tietyt tarvikkeet. Hyvällä suunnittelullla minimoi hävikin, esim se mitä jäi uunilohesta voi hyödyntää seuraavan päivän lohipastassa tai kalakeitossa.