Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monet pitävät jotenkin parempana tapana sitä, että kaupassa käydään harvoin?

Vierailija
02.02.2025 |

Verrattuna päivittäisiin kauppareissuihin.

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että suurimmalta osaltaan kauppa reissujen tiheys riippuu siitä, kuinka kaukana tai lähellä kauppa on. Jos jollain on kauppa samassa talossa, niin toki hänen on silloin helpompi hakea klo 21 jälkeen hävikit. Ja jos joutuu kantamaan ostokset käsissään, niin itse valitsen mielummin monta kevyttä kuormaa. 

Ruuan tuoreus, on minulle ykkös asia. Se myös vaikuttaa useaan käyntiin viikossa, jos esim. ei ole tuoretta leipää. 

Vierailija
82/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuvalo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee vähemmän aikaa siihen. 

Onko sulla kiire johonkin, miksi? Hautaanko? 

Olen eri, mutta teen elämässäsi mielummin muita asioita kuin pyörin kaupoissa. Tietysti jos ei ole elämässä paljon muuta tekemistä, niin saahan siinä päivänsä kulumaan noinkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole itsehillitä eikä paino-ongelmia. Käyn kaupassa ihan mielelläni ja sen lisäksi liikun muutenkin.

Ihmeellisiä kommentteja täällä taas.

Vierailija
84/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas "paremmat ihmiset" kertoo miten muiden tulee elää.

Selvästi liikaa aikaa.

Mitä jos vaan keskittyisitte omiin tekemisiinne.

Vierailija
85/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheelle kiireisessä arjessa on parempi käydä kerran viikossa kaupassa. Muut saavat tehdä, miten huvittaa.

Ja sitten syötte 6 päivää vanhaa kalaa?

Viimeksi ostin kokonaisen lohen 3 kg. Se perattiin ja paloiteltiin. Otin perkeet tietty mukaan. Minulla on semmoinen värkki kotona, sen nimi on PAKASTIN, ja sinne laitoin lohet ja sinne laitan usein muutakin. 

Vierailija
86/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset osaa enää tehdä ostoslistaa ja pitäytyä siinä. Niiden herkkuhyllyjen ohi pitää vaan osata kävellä.

En tee ostoslistaa. Muisti pysyy parempana. Miksi herkkuja ei saisi ostaa jos niin ei tee joka päivä?

Vierailija
87/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla riitä aika siihen, että joka päivä menen. Tai Alepaan riittää, koska se on niin pieni, mutta sieltä ei kaikkea saa.

Itse olen aina löytänyt päivittäisruoat tuon kokoisista kaupoista, aika harvoin tulee tarvetta fiinimmille elintarvikkeille. Ilmeisesti et osaa tehdä ruokaa tuon väittämäsi perusteella. Kauppoihin voi jättää myös tuotetoiveita myös netin kautta.

Vierailija
88/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajansäästö on kyllä merkittävä, kun käy harvemmin. Kun lapset olivat pieniä, niin käytiin kerran viikossa kaupassa. Nykyisin käydään kaksi kertaa viikossa, kun esiteinit pojat alkaa jo syödä niin paljon, ettei jääkaappiin mahdu viikon ruoat kunnolla kerralla (eikä ole ihan niin tarkkaa listaa tehdessä, jos jokin asia unohtuu siitä). Etätyöpäivän päätteeksi haluan suoraan siirtyä työhuoneesta keittiöön ruoanlaittoon, enkä alkaa miettiä mitä syötäisiin ja mitä pitäisi kaupasta käydä ostamassa.

Vierailija
89/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset osaa enää tehdä ostoslistaa ja pitäytyä siinä. Niiden herkkuhyllyjen ohi pitää vaan osata kävellä.

En tee ostoslistaa. Muisti pysyy parempana. Miksi herkkuja ei saisi ostaa jos niin ei tee joka päivä?

Saa ostaa, mutta kun tuolla joku valitti että jos käy joka päivä kaupassa tulee ostettua kaikkea turhaa herkkua ja tulee kalliiksi.

Vierailija
90/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei tarvitse lapata kaupassa monta kertaa viikossa, on mahtavaa. Olen viime vuosina oikein innostunut pitämään kotona aina varalla vähintään toista pakkausta oleellisimmista asioista, niin ei tarvitse heti tai jonkun pikkuasian takia lähteä kauppaan, kun omasta kaapista löytyy vähintäänkin yksi uusi pakkaus. Jos olisi enempi tilaa ja auto, pitäisin isompaakin varastoa ja hankkisin isommat erät kerralla kaupasta Amerikan tyyliin.

Vierailija
91/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaippa jokainen tuntee itsensä ja tietää, mikä tapa sopii. Itse olen sortuvainen heräteostoksiin, joten mitä harvemmin kauppaan, sen harvemmin heräteostoksia ja pankkitili kiittää.

Tämä! Itse ratkaisin heräteostos asian siten, että kuun alussa tilaan ruoat kotiin. Vasta kuukauden viimeisellä viikolla joudun tekemään täydennystä joihinkin tuotteisiin. Ja sitten taas kuun vaihtuessa tilaan satsin.

Tuo ruoan kotiintilaus on niin kätevää. Minulle se tulee halvemmaksi, kun suunnittelee syömiset ja heräteostokset jää tekemättä. Ja säästää hermoja, kun ei tarvitse käydä ruokakaupassa kuukauden ensimmäisen kolmen viikon aikana. Toki se vaatii sen, että suunnittelee lämpöiset ruoat, mutta minun kaltaiselle järjestelmälliselle ihmiselle tuo ei ole vaikeaa.

Vierailija
92/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästän aikaani, polttoainetta ja rahaa kun käyn vain kerran viikossa kaupassa. Kun käy kerran viikossa, joutuu myös suunnittelemaan viikon syömiset niin ei tarvitse joka päivä mietttiä mitä mä tänään söisin ja laittaisin ruuaksi. Usein kaupassa käydessä tulee ostettua jotain ylimääräistä. En pidä kaupassa käymisestä, joten ei tarvitse usein käydä. Voin tehdä ostokset autolla, joten on helppo ostaa monta kassillista kerralla. 

Tämä sopii mulle, muut saa tehdä kuinka haluaa.

Vierailija
93/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja parempi tarkoittaa tässä yhteydessä järkevämpää, edullisempaa ja kaikin tavoin arvostettavampaa tapaa.

Ap

Minulla on mennyt aina vähiten rahaa ruokaostoksiin silloin, kun olen päässyt käymään useamman kerran viikossa lähikaupassa kävellen. Silloin tulee ostettua vain se määrä, minkä todella jaksaa käsissään kantaa. Lisäksi saan aina tuoreempaa ruokaa ja pystyy paremmin hyödyntämään päiväkohtaiset alennukset.

Vierailija
94/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa ostaa, mutta kun tuolla joku valitti että jos käy joka päivä kaupassa tulee ostettua kaikkea turhaa herkkua ja tulee kalliiksi.

Jos tuntee itsensä ja tietää sortuvansa herkkujen ostamiseen joka kerta, niin silloinhan on just oikein käydä harvemmin.

Vierailija
95/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kysymykseesi osaisi vastata mun eksä. Hän ei käynyt kaupassa ruokaostoksilla käytännössä koskaan.

Nyksä käy kerran viikossa.

Vierailija
96/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee syötyä suunnitellusti ja terveesti, kun tekee viikon ostokset kerralla.

Ei turhaan altista itseään viruksille ja tarttuville taudeille, kun käy harvoin.

Bensaa säästyy.

Samalla reisulla roskat ja muut kierrätykseen. Aikaa säästyy. Luonto kiittää.

Kaupassa vähemmän tungosta, miellyttävämpää kaikille.

Tarjoat sitten loppuviikosta jo vanhenevaa ruokaa. Ei kuulosta mitenkään terveelliseltä.

Vierailija
97/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käynyt Prismassa tai Citymarketissa, löytyykö muita?

Vierailija
98/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei turhaan altista itseään viruksille ja tarttuville taudeille, kun käy harvoin.

Bensaa säästyy.

Tarjoat sitten loppuviikosta jo vanhenevaa ruokaa. Ei kuulosta mitenkään terveelliseltä.

Olen eri. Meillä ruoka säilyy pakastimessa. Teilläkö ei?

Vierailija
99/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitäkin, kuinka lähellä se kauppa on. Jos se on vaikka sadan metrin päässä, niin ei siellä käymiseen paljon aikaa mene ja sen matkan helposti kävelee, jos jalat toimivat.

Vierailija
100/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensaa säästyy.

Olen eri. Meillä ruoka säilyy pakastimessa. Teilläkö ei?

Olen huomannut, että säilyy ja säilyy niin pitkään, että pitää heittää pois.

Siksipä meidän pakastimessa on vain marjoja ja erilaisia vihannespakastepusseja. Niitä tulee käytettyä kyllä. Mitään ruokaa ei pakastetaan.