Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monet pitävät jotenkin parempana tapana sitä, että kaupassa käydään harvoin?

Vierailija
02.02.2025 |

Verrattuna päivittäisiin kauppareissuihin.

Kommentit (167)

Vierailija
161/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

154: Nuo mainitsemasi tuotteet ovat juuri niitä, jotka täytyy käsitellä huoneenlämpöisinä. Ovat siis juuri oikean lämpöisiä heti töistä tultua, eli voi aloittaa ruoanlaiton heti töistä tultua eikä odottaa tunteja. Toki kesähelle on asia erikseen, silloin en itse päiväaikaan osta lihaa. Kala on meillä aina itsepyydystettyä.

Vierailija
162/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan siellä käydä useimminkin,mutta on taloudellisempaa suunnitella koko viikko kerrallaan.Tuoretavaraa voi sitten täydentää erikseen.Isompia annoksia kerralla ja osa pakkaseen 

Millä tavalla se on taloudellisempaa?

Ap

Kun suunnittelee viikonruokalistan niin ostaa vain tarpeellisen määrä ja tietyt tarvikkeet. Hyvällä suunnittelullla minimoi hävikin, esim se mitä jäi uunilohesta voi hyödyntää seuraavan päivän lohipastassa tai kalakeitossa.

Entäs jos sattuu käymään rohmu kylässä? Siinä se sinun suunnitelmasi on heti levällään. Oletko ottanut edes huomioon oman PMS-viikkosi? Silloinhan on monesti nälkä. Nälkä tarkoittaa sitä, eli elimistö tarvitsee ruokaa, tuossa tapauksessa elimistö tarvitsee lisäravinto

Ei ole ei tule vuotoa, koska olen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä te kerran viikossa kaupassa -systeemillä ostoksenne tekevät saatte roudattua kaikki kerralla yksin kotiin? Esim. meillä parkkipaikalta on matkaa alaovelle noin 150 metriä, alaovi avaimilla, sen jälkeen hissi ja sitten kotiovi. Alaoville ei saa pysäköidä, kun se pitää olla aina vapaa hälytysajoneuvoja varten. Ei voi tehdä niin, että jättäisi auton parkkiin ovelle, veisi ostokset useammassa erässä kotia ja veisi auton sitten parkkiin. Kaikki ostokset pitää siis osata kantaa kerralla käsissään sisälle tai ravata useamman kerran autolla.

Omakotitalo. Matkaa autolta n. 15 metriä. Oven eteenkin voi ajaa jos haluaa lähemmäksi. Kolme askelmaa portaita. Ulko-ovi ja tuulikaappi. Keittiö ja jääkaapit on heti vasemmalla.

Omakotitalo täälläkin. Kävelen kauppaan 5km/suunta 2-4 kertaa kuukaudessa iso rink

Meneekö 50 km suuntaansa kävellen myös?

Vierailija
164/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvataa työ sieltä kaupasta joka päivä tarttette? Kaljaa?

Vierailija
165/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsisi, jos puoliso haluaisi käydä joka päivä kaupassa. Sitten joutuisi joka päivä keskustelemaan, mitä syödään. Ja vaikka puoliso kävisi kaupassa joka päivä, eikä mun tarvitsisi tehdä, niin takuulla osa yhteisistä vastuista ja kotitöistä siirtyisi mulle, koska aikaahan siinä kuluisi karmean paljon. Kuulostaa kuluttavalta ja turhautuisin nopeasti. 

Jouduttehan te joka tapauksessa miettimään mitä syötte. Ja ruokalistan voi laatia vaikka vuodeksi eteenpäin, mutta ei se tarkoita sitä, että tarvikkeet on haettava kerralla.

Vai oliko tää joku trolli? Kuulostaa uskomattoman pöljältä kommentilta.

Ap

Vierailija
166/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan sapuskat joka toinen viikko kotiin.  Hedelmiä osta useammin.

Vierailija
167/167 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kaupassa joka päivä tai vähintään parin päivän välein, syyt:

- Ajan suurimman osan työmatkoista polkupyörällä ympäri vuoden ja ajan käytön kannalta on järkevin koukata kaupan kautta työpäivän päätteeksi ja ostaa sellainen määrä, jonka saan kohtuudella vietyä kotiin. Kyllä tarvittaessa silti pari kassillista ja selkäreppu päälle onnistuu polkupyörän kanssa.

- Meillä on liikunnallinen, suursyömäriperhe, esim. maitoa, leipää jne. kuluu paljon ja siksi aina jokin kuitenkin loppuisi, jos kerran viikossa käytäisiin.

- Inhoan lappaa isoja ostoksia kassahihnalle ja inhoan pakata monta kassillista kiireessä, inhoan myös isojen ostosten roudaamista autolle, auton pakkaamista ja kotona saa taas kantaa monta reissua edestakaisin. Toki joskus on pakko tehdä näin, mutta en nauti kyllä.

- Puolisokin käy kaupassa (yleensä autolla) mutta en voi vaatia, että hän osaisi tuoda juuri sitä mitä itse milloinkin haluan tai tarvitsen, siksi käyn viikon mittaan itse ostamassa esim. töihin tarvitsemani eväät.

Tuossa syitä. Kieltämättä olisi kiva kokeilla joskus sitäkin, että kauppalistan kanssa kerran viikossa kauppaan. :)