Miksi monet pitävät jotenkin parempana tapana sitä, että kaupassa käydään harvoin?
Kommentit (167)
Käyn lähes päivittäin ja samat syyt kuin monella muulla: päivän kävelylenkki, asun yksin joten en tarvitse kamalasti, olen autoton joten tuon mitä repussa saan tuotua, en tee heräteostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Menee vähemmän aikaa siihen.
Onko sulla kiire johonkin, miksi? Hautaanko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheelle kiireisessä arjessa on parempi käydä kerran viikossa kaupassa. Muut saavat tehdä, miten huvittaa.
Ja sitten syötte 6 päivää vanhaa kalaa?
Eivätköhän muutkin noin toimivat laita sen kalansa kauppapäivänä tai seuraavana. Ei ole noin vaikeaa.
Ja jos et halua kalaa sinä päivänä?
Ei mulla ole mitään päiväkohtaisia mielitekoja kotiruoan suhteen.
Mitä muita normaaleja inhimillisiä tunteita sinulta puuttuu?
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn melkein päivittäin. Metsästän hyviä tarjouksia ja valmistan ruokani yksin asuvana sen mukaan, mitä milloinkin kaupasta löydän. Siten saan ruokailtua halvemmalla ja mieluisiani ruokia.
En taida uskoa, että saat ruokailtua halvemmalla. Itsekin olen yksinelävä mutta käyn kerran viikossa korkeintaan kaupassa. Minulta löytyy sen verran tilava pakastin, että sinne mahtuu annosrasioita - yhdelle hengelle kun keittää esim. hernekeittoa tai bolognese kastike, palapaisti ym. jää aina yli. En välitä syödä kolme päivää samaa ruokaa. Kellarissa on pottuja, porkkanoita, punajuuria, maustekurkkua ym. Tarjouksia toki hyödynnän ja leipää leivon usein itse. Valmistan tietty vain mieluisia ruokia itselleni. En tykkää yhtään käydä kaupassa, huinimenen isoissa kaupoissa on itselleni kauhistus mutta minkäs voit kun pieniä kauppoja tuskin on enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheelle kiireisessä arjessa on parempi käydä kerran viikossa kaupassa. Muut saavat tehdä, miten huvittaa.
Eivätköhän muutkin noin toimivat laita sen kalansa kauppapäivänä tai seuraavana. Ei ole noin vaikeaa.
Eikä sinulla edes voi olla koska olet pakko-oireinen.
Ei, kyllä mä olen vaan laiska ja mukavuudenhaluinen. Kaupalta noudetaan valmiiksi keräillyt kerran viikkoon. En viihdy siellä. Liikunnasta vastaa työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn melkein päivittäin. Metsästän hyviä tarjouksia ja valmistan ruokani yksin asuvana sen mukaan, mitä milloinkin kaupasta löydän. Siten saan ruokailtua halvemmalla ja mieluisiani ruokia.
En taida uskoa, että saat ruokailtua halvemmalla. Itsekin olen yksinelävä mutta käyn kerran viikossa korkeintaan kaupassa. Minulta löytyy sen verran tilava pakastin, että sinne mahtuu annosrasioita - yhdelle hengelle kun keittää esim. hernekeittoa tai bolognese kastike, palapaisti ym. jää aina yli. En välitä syödä kolme päivää samaa ruokaa. Kellarissa on pottuja, porkkanoita, punajuuria, maustekurkkua ym. Tarjouksia toki hyödynnän ja leipää leivon usein itse. Valmistan tietty vain mieluisia ruokia itselleni. En tykkää yhtään käydä kaupassa, huinimenen isoissa kaupoissa on itselleni kauhistus mutta minkäs voit kun pieniä kauppoja tuskin on enää.
&nbs
Sinun kannattaisi matkustaa joskus ulkomaille.
Olemme ranskalaisia, käymme joka päivä kauppahallissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä ostettua kalaa ei voi syödä ensimmäisenä päivänä vaan se on säilöttävä kuudeksi päiväksi?
Jos esim vieraat tulevat sunnuntaina ja sinulla on tapana ostaa koko viikon ruoat maanantaisin.
Miksi minä laittaisin vanhentunutta kalaa vieraille? Laitetaan jotain muuta. Ja jos vieraita tulee sunnuntaina, niin tuoreen kalan saaminen on sunnuntaisin vaikeaa. Samoin lauantaina koska kauppiaat eivät osta lauantaiaamuna varastoon kaloja odottamaan maanantaiaamua jos vain pystyvät välttämään sen. En tarkoita marketteja.
luuvalo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Sigourney!👍
Vierailija kirjoitti:
Olemme ranskalaisia, käymme joka päivä kauppahallissa.
Tuo on muuten historiaa tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää sohvalla makaamiseen enemmän aikaa?
Ovatko sinun elämäsi vaihtoehdot siinä, että joko olet kaupassa tai makaat sohvalla? Otan osaa. Muut ihmiset harrastavat ja löytävät sisältöä elämäänsä muusta kuin kaupassa käymisestä.
Käyn kaupassa 3-6 x viikossa julkisilla työmatkan yhteydessä (kun suuntaan kotiin päin). Ei ole autoa niin en mitään hirveää lastia jaksa kuljettaa kerralla.
Joskus tilaan Cittarin kotiinkuljetuksen, ja silloin tilaan n. 100 e lähinnä kodin kulutustavaraa isompina pakkauksina ja painavimpia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muita normaaleja inhimillisiä tunteita sinulta puuttuu?
Jaa-a. Semaglutidi vei ruokahimot. Sitä et tiedä, kun näet hoikan kanssaeläjän.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kaupassa käynti olisi huono tapa kuluttaa aikaa? Ei sohvalla netflixin katselu ole sen järkevämpää. Tai täällä roikkuminen.
Siinähän saa liikuntaakin ja tapaa tai ainakin näkee muita ihmisiä.
Tapaan muita ihmisiä vaikka missä mutta kaupassa ei huvita tavata ketään. Liikuntaa... no jaa, kyllä minulla on tapana liikkua mieluummin ilman kannettavia ostoksia esim. sauvakävellä tunti päivässä ja muu hyötyliikunta ok-talossa puuhaillen.
Säästyy aikaa ja rahaakin, kun ei tee heräteostoksia esim vain yks laku 50c maksaa viikossa joko 50c tai 3,5 euroa. Kuukaudessa 2 euroa tai 14e, vuodessa 24 tai 170e ja kun nämä heräteostokset on monesti myös kalliimpia, paistopisteen pulla, karkkipussi, jäätelöä.. milloin mitäkin
Harvoin kaupassa käyminen on siis parempi ITSELLE, koska moni kokee kaupassakäynnin tosi rasittavana ja epämiellyttävänä, muiden velvoitteidensa ohella. 😂 Tietenkin silloin on parempi ostaa sieltä kaupasta kerralla enempi, ettei tarvi ärsyyntyä monta kertaa viikossa.
Ehkä myös vähemmän kiusauksia sitten syntyy, jos on vain harvakseltaan siellä hyllyjen välissä vaeltaa katselemassa, mitä kaikkea siellä on tarjolla.
luuvalo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoat elinpäivänä maanpäällä on turha kuluttaa hyllyjen välissä ja jonossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kaikki hyötyliikuntaa verrattuna siihen että makaat kotona.
Etkö tee kotonasi mitään muuta kuin makaat? Outoa.
Eikö ihmiset osaa enää tehdä ostoslistaa ja pitäytyä siinä. Niiden herkkuhyllyjen ohi pitää vaan osata kävellä.
Eikä sinulla edes voi olla koska olet pakko-oireinen.