Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän varallisuus on karttunut?

Vierailija
02.02.2025 |

Kiinnostaa etenkin, jos teillä ei ole varakkaita vanhempia, ei perintöjä jne. Voiko tyhjästä päästä edes kohtuullisen hyvään tilanteeseen omin voimin? Pelkillä palkkatuloilla tuntuu mahdottomalta. 

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18-v asti pskaduunissa, ikää nyt 36 v, ei minkäänlaista varallisuutta. teen pari-kolme ulkomaan matkaa vuodessa ja nuo ovat mulle henkireikä ja niistä en luovu. jos en matkustelisi, säästössä olisi kymmeniä tuhansia euroja.

Mun mielestä ei ole paskaduuneja. Jokainen työssä käyvä tekee tärkeää työtä.

Vierailija
22/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta asunto, jota kukaan muu ei halua. Mutta josta itse pidät. Jos saat hyvin halvalla. Remontoi ja myy voitolla. 

Asuntoflippaaminen on ehkä järkevin. Opetteie tekemään pintaremonttia. Keittiöremontti, lattiat ja seinät maalataan ammattitaitoisesti. Hinta nousee. 

Ei se tässä tilanteessa ole järkevää, asuntokauppa on niin surkeassa jamassa. 

Tai se on järkevää niin, että ostelee paniikissa myyvien kämpät polkuhintaan, remontoi ja myy ne sitten kun ajat paranevat. Mutta se vaati riskinottoa ja aikamoista pääomaa pitää asuntoja pitkään tuottamattomina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta asunto, jota kukaan muu ei halua. Mutta josta itse pidät. Jos saat hyvin halvalla. Remontoi ja myy voitolla. 

Asuntoflippaaminen on ehkä järkevin. Opetteie tekemään pintaremonttia. Keittiöremontti, lattiat ja seinät maalataan ammattitaitoisesti. Hinta nousee. 

Aina löytyy, jos jaksaa etsiä. Ostin yksiön ns. puoleen hintaan mustana joulukuuna 15 vuotta sitten. Omaksi asunnoksi. Sain siitä paljon voittoa, kun myin. Kannattaa käydä näytöissä katselemassa. 

Vierailija
24/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö, säästöt, asuntolaina. Ei paljon rahaa, mutta jonkin verran. 

Vierailija
25/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtä tekemällä  7 pv viikossa ympäri vuodet

Toi vaan ei ole mitään elämää. Vetää itsensä ihan piippuun, uupuu, no kiva että on rahaa jota ei jaksa käyttää mihinkään? 

Mulle ainakin varallisuus/raha on jotain mikä mahdollistaa kivan elämän, harrasteet, matkailun... 

Vierailija
26/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinät on maksettu moneen kertaan v 79 lähtien, niissä kaikki varallisuus. 

Tällähetkellä 2 talossa reilu 600 000e, molemmat onneksi alueilla joilla kauppa käy aina.

Palkkatuloilla, perintöä saatu yhteensä 50 000e joka meni aikoinaan elämiseen ja autotallin rakentamiseen

Vierailija
27/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eletty vain palkkatuloilla. Rakensimme talon nuorena, joten lainat on jo kohta maksettu.

Vierailija
28/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy, jos jaksaa etsiä. Ostin yksiön ns. puoleen hintaan mustana joulukuuna 15 vuotta sitten. Omaksi asunnoksi. Sain siitä paljon voittoa, kun myin. Kannattaa käydä näytöissä katselemassa. 

Omaan käyttöön ostaminen ei olekaan flippaamista.

Vierailija
29/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se olle karttunut. Hulluna on töitä tehty ja vain velat on saatu maksettua. Kun aloittaa köyhänä miinukselta on mahdollisuus päästä juuri ja juuri nollaan. 

Vierailija
30/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuloja ollaan saatu säästöön. Kummatkin miehen kanssa ollaan säästäväisiä.

Vierailija
31/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan kyllä rikastuttu ihan vaan omilla ( lähinnä mun miehen) palkkatuloilla. Eka asunto ostettiin hyvään aikaan ja saatiin siitä 3 vuotta myöhemmin 100 000 enemmän kuin oltiin maksettu. Sen jälkeen taloudellisesti paras liike oli kun muutettiin USAan miehen työtarjouksen perässä. Ollaan nykyisin vajaa viisikymppisiä ja meillä on noin viiden miljoonan omaisuus. Siitä 100 000 on tullut perintönä. 

Wau! Onko omaisuus kiinni osakkeissa, rahastoissa vai jossain muussa, ja missä? Käytättekö pankin omaa, exclutason sijoitusneuvojaa vai onko ulkopuolinen varainhoitaja? Kiinnostuksesta kysyn, miten muut ovat toimineet.

Vierailija
32/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai se on järkevää niin, että ostelee paniikissa myyvien kämpät polkuhintaan, remontoi ja myy ne sitten kun ajat paranevat. Mutta se vaati riskinottoa ja aikamoista pääomaa pitää asuntoja pitkään tuottamattomina. 

Osta nyt ensin yksi. Se on turha lähteä mitään isoa ja monta ensin. Kokeile, miten jaksat työn ohessa remontoida. Aikaavievä harrastus se on. 

Vierailija
33/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi vaan ei ole mitään elämää. Vetää itsensä ihan piippuun, uupuu, no kiva että on rahaa jota ei jaksa käyttää mihinkään? 

Mulle ainakin varallisuus/raha on jotain mikä mahdollistaa kivan elämän, harrasteet, matkailun... 

Parit tutut harrastavat kirpputoritoimintaa. Toiset myy vaatteita ja toiset huonekaluja. Saavat siitä tuloja. Harrastuksesta se lähtee. 

Vierailija
34/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18-v asti pskaduunissa, ikää nyt 36 v, ei minkäänlaista varallisuutta. teen pari-kolme ulkomaan matkaa vuodessa ja nuo ovat mulle henkireikä ja niistä en luovu. jos en matkustelisi, säästössä olisi kymmeniä tuhansia euroja.

Mun mielestä ei ole paskaduuneja. Jokainen työssä käyvä tekee tärkeää työtä.

Tavalliset työt on paskistettu. Huonot työolot, surkea palkka, ketjutus. 

Vierailija
35/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan kyllä rikastuttu ihan vaan omilla ( lähinnä mun miehen) palkkatuloilla. Eka asunto ostettiin hyvään aikaan ja saatiin siitä 3 vuotta myöhemmin 100 000 enemmän kuin oltiin maksettu. Sen jälkeen taloudellisesti paras liike oli kun muutettiin USAan miehen työtarjouksen perässä. Ollaan nykyisin vajaa viisikymppisiä ja meillä on noin viiden miljoonan omaisuus. Siitä 100 000 on tullut perintönä. 

Wau! Onko omaisuus kiinni osakkeissa, rahastoissa vai jossain muussa, ja missä? Käytättekö pankin omaa, exclutason sijoitusneuvojaa vai onko ulkopuolinen varainhoitaja? Kiinnostuksesta kysyn, miten muut ovat toimineet.

Suomessa sijoitusneuvojat ovat merkinomeja jotka ihan pihalla. Varsinkin pankeissa, yrittävät vaan myydä omia rahastojaan

Vierailija
36/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, maatilaa pyöritetty lähes 40 vuotta, nyt eläkkeellä ja pellot vuokralla.

Saatiin se velattomaksi varhaisessa vaiheessa.

Sijoituksia ja metsän ostamista.

Nyt huolettomat eläkepäivät ja on mitä jättää lapsille.

Vierailija
37/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Pienet menot it is :) Säästäväisyys. Mut oonki outo tapaus ku tykkään elää mahd. niukasti ja jossain asioissa jopa askeettisesti :'D Ruoasta en tosin tingi ja siihen menee liikaa rahaa ku en tee pitkien työmatkojen takia eväitä töihin vaan ostan aina kaupasta. Mut muuten, en tuu materiasta onnelliseksi vaan ihan muusta. Toki sitten musiikki eli keikat ja festarit on sellainen mistä maksan mielelläni, mutta ei niihinkään mielettömästi rahaa vuodessa mene. N33

Vierailija
38/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaan käyttöön ostaminen ei olekaan flippaamista.

No ei. Tuli hiukan vahingossa tuo kauppa. Etsin työtilaa. Ja sitten muutin sinne. Kaikkea pientä korjattavaa löytyi ja olin tosi stressaantunut siellä aluksi. Luukku se oli. Kantakaupungissa kuitenkin arvoalueella. Muutin toisaalle ja vuokrasin, sain hyvän vuokratuoton. Taloudellisten syiden takia myin ja loputa sain taloyhtiötemonttien jälkeen 170 000 € puhdasta voittoa. Ostin siis kun asuntokauppa oli nollassa ja myin kun oli huippuaika. 

Vierailija
39/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästelin pienistä (1300-1500 netto) tuloistani ja sijoitin pörssiin. Pääasiassa vakaita osinkoja maksavia firmoja mutta myös kasvuosakkeita. Nyt 10+ vuoden jälkeen on kuusinumeroinen salkku. Perintöjä en ole saanut. Kämppäkin oli, oma ensin ja sitten vuokralla ja remontoinkin, ei tuosta seikkailuta nyt paljonkaan netonnut. Asuntojen kanssa venkslaaminen ei ole niin helppoa kuin kuvittelisi, sitoo paljon rahaa, merkittävin asia, eli sijainti maksaa ja jälkikäteen voi ilmaantua ylläripylläreitä. Pörssi on parempi ja siellä erityisesti indeksirahastot. 

Lukuvinkiksi Esa Juntusen Vaurastu viisaasti

Vierailija
40/121 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: Suomessa sijoitusneuvojat ovat merkinomeja jotka ihan pihalla. Varsinkin pankeissa, yrittävät vaan myydä omia rahastojaan

Vastaus: sulla taitaa olla pankin normikortti. Meillä on private banking-puolen palvelut. Siellä esim lakimiespalveluita kohtuulliseen hintaan. Kyseisellä kirjoittajalla viisi miljoonaa ja kuuluu jälleen ihan omaan pankkipalvelutasolle ja mietin, miten kannattaa keskittää vai kannattaako hajauttaa kuten nykyään tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä