Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa joka uskaltaa rehellisesti tunnustaa että teen etätyöpäivinä noin 60% työpanoksen maksimista

Vierailija
02.02.2025 |

Työaikaa tulee käytettyä vauvapalstailuun, ruoanlaittoon, sohvallamakoiluun, seksiin ja koiran kanssa leikkimiseen.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla päin vastoin. Lähipäivät menee höpöttelyyn

Minulla myös. Etänä olen paljon yehokkaampi kun ei ole hälinää eikä keskeytyksiä. Jos olisin toimistolla joka päivä (käytännössä tämä ei ole edes mahdollista, toimistolla ei ole tarpeeksi työtilaa jokaiselle työntekijälle), työtehoni putoaisi huomattavasti. 

Vierailija
22/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä ole mikään "etätyöläinen", etkä mikään muukaan työläinen. Tietokoneeseen tallentuvat kaikki tauot mitä työpäivän aikana pidät. Joko olet taas tyhmä provoilija tai työnantajasi on yhtä tyhmä kuin sinä. Ai niin, minä käytän etätyöpäiväni ihan työn tekoon. Ps. Seksiä sinä et ole saanut viimeiseen viiteen vuoteen.

Kerropa vielä mihin ja miten ne tauot "tallentuvat tietokoneeseen"?  Mielenkiintoista, että viestissäsi on kahteen kertaan haukuttu ap:ta tyhmäksi, vaikka sinulla ei näytä siihen olevan minkäänlaista varaa oman tekstisi perusteella. Ehkä olet vain kateellinen ap:lle. kun noin meni tunteisiin.

Mutta tosiaan, kerropa nyt tarkasti miten ne tauot tallentuvat tietokoneeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tämä. Teen töitä korona 3-4 pv/vko ja työpaikalla 1-2 pv viikko.

Kotona teen töitä lähes koko ajan. Otan pöydälle kahvitermarin ja vesipullon. Syö nopeasti ja käväisen vessassa.

Työpaikalla juttelen kaikkien kanssa, pidän pitkän lounaan, käyn useasti kahvikoeella. Usein myös tulen myöhempään ja lähden aikaisemmin, jotta päivän pituus matkoineen pysyy normaalina.

Vierailija
24/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan enemmän aikaan ETÄNÄ

Vierailija
25/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähitöissä kaikkeen menee aina paljon kauemmin, koska työskentely toimiston hälyssä on niin tehotonta. Tulee myös paljon enemmän virheitä. Saman asian saa etätöissä tehtyä paljon nopeammin ja virheettömämmin. En tiedä mistä prosenteista tässä puhutaan. Siitä ajasta kun on koneella, vai työn tuloksista? 

Vierailija
26/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustatko sen myös työnantajalle? Hirveän uskaliasta ei ole tunnustaa se palstalla nimettömänä. 

Sitäpaitsi asiahan on sellainen, jonka jokainen tietää ilman tunnustuksia. Tietenkin etätöitä tekevät väittävät toisin, koska haluavat jatkaa laiskaa elämäntapaansa.

Vierailija
27/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tietty määrä päivässä töitä mitä tulee tehdä etätöissä ja pomo seuraa näitä tuloksia. jos sitä ei täytä, joutuu takaisin toimistolle eli todellakin teen sen mitä pyydetään koska toimistolle en halua. etätyö yksi parhaista asioista mitä tiedän kun ei tarvitse lähteä toimistolle pitkän matkan päähän ja näkemään tyhmiä kollegoita ja saa olla yksin koko päivän! nautin!

Vierailija
28/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä, kukaan ihminen ei missään työssä, oli sitten lähi tai etätyö, pääse jatkuvasti maksimitehokkuuteen, ainakaan ajattelutyössä. On ihan normaalia, että työteho vaihtelee päivittäin. Olemmehan ihmisiä ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. 

Tietty on niitä jotka ovat pitäneet tehokkuutta lähellä maksimia turhan kauan ja ovat valitettavasti sairastuneet burn outtiin tai vastaavaan. 

Kuinka edes mitataan suunnittelu ja ajatus/pohdintatyötä 8h mittarilla. Eiköhän sitä lopullista tulosta vasta kunnolla mitata. Välietappeja ja deadlineja on tietysti. Mutta, anyway.. 

Vierailija
29/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt suorittavaa lähistyötä ja monesti suoriuduin siitä nopeammin ajallisesti.

Mutta pitemmän päälle ei kannata sillä vanhana sitä on melko kaputt.

Vierailija
30/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on mahdollista, koska on pakko pitää videota koko ajan päällä? Vessaanmenot pitää kirjoittaa chattiin. 

Teetkö töitä Kiinaan?

Vierailija
31/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on etätöissä todestetusti työntulos 140%  verrattuna lähityöhön kun saa keskittyä rauhassa ilman että joka saatanan juorukerho saa häirittyä keskittymistä

Vierailija
32/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimityöpanos työnantajalle kannattaa olla siinä 60-70% (oli sitten etä- tai lähitöissä) oman jaksamisen ja mielenterveyden takia. Ei se työnantaja sinua arvosta yhtään sen enempää, jos yrität antaa kaikkesi. Tutkitusti asiantuntijatyössä pystyy tehokkaaseen ja tuottavaan työhön vain muutaman tunnin päivässä ja se riittää, ne muutamat palaveritunnit siihen päälle. 

Vierailija
33/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet siis niitä kusipäitä jotka pilaa etätyötä meiltä kaikilta muiltakin kun et suostu töitä tekemään vaikka töissä olet

Vierailija
34/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko pitänykin hakea toimiston puolelle töihin, kun kerta noin vähällä pääsee? Haha. Kuulostaa älyttömän rennolta teillä.

Vierailija
35/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehelle töiden tekemättömyys näkyy heti ja töitä seurataan. Edes lääkärissä ei saa työajalla käydä. Sekin pitää siis tehdä takaisin. Toimistolla siltikin pakko käydä kerran viikossa näyttäytymässä. Vähemmän minä siellä toimistolla töitä teen, mutta on se ihan kiva käydä välillä ulkona lounaalla ja nähdä työkavereita. Töitä on vaan niin paljon, että joutuu ottamaan kiinni etäpäivinä. Joten meillä et ole töissä, et pärjäisi tuolla asenteella.

Vierailija
36/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mutta toimistolla teen vielä vähemmän.

Näihin töihin ne työttömätkin varmaan suostuisi?

Vierailija
37/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tämä. Teen töitä korona 3-4 pv/vko ja työpaikalla 1-2 pv viikko.

Kotona teen töitä lähes koko ajan. Otan pöydälle kahvitermarin ja vesipullon. Syö nopeasti ja käväisen vessassa.

Työpaikalla juttelen kaikkien kanssa, pidän pitkän lounaan, käyn useasti kahvikoeella. Usein myös tulen myöhempään ja lähden aikaisemmin, jotta päivän pituus matkoineen pysyy normaalina.

Kummallinen lähtökohta, että otat vapauden työpaikalla laiskotella ja häiritä muiden työntekoa. Myös olet etätyöstä pahasti erkaantunut realiteeteissa, jos olet ryhtynyt samastamaan työmatkaan ja työntekoon kuluvan ajan.

Vierailija
38/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on niitäkin, jotka eivät siellä toimistollakaan tee maksimia. Avokonttorissa kuulee kun osa höpöttää puhelimessa ihan joutavaa, voisi hyvin karsia. Samoin se aika mitä käytetään kiireen valittamiseen - saisi paljon aikaan jos lopettaisi sen valittamisen. 

Vierailija
39/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin.

Aina tulee meillä molemmilla tehtyä 100% siitä mitä pitääkin, ei voi lusmuilla tai tulos kusee.

Usein vielä kone aukeaa jo klo 7 ja käyn aamuyön aikana tulleita Aasian viestejä heti läpi enne  varsinaista työaikaa. Samoin tulee iltaysiltä katsottua vielä mahdolliset USAn postit ja valmisteltua aamuksi.

Harvoin on päiviä jolloin voisi lusmuilla edes tunnin. "Kahvi-" ja "ruokatunnin" aikana laitan pyykit pyörimään, ehkä kerran viikossa ehdin päivällä ruokakauppaan.

10/15v etätöissä

Vierailija
40/89 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä ole mikään "etätyöläinen", etkä mikään muukaan työläinen. Tietokoneeseen tallentuvat kaikki tauot mitä työpäivän aikana pidät. Joko olet taas tyhmä provoilija tai työnantajasi on yhtä tyhmä kuin sinä. Ai niin, minä käytän etätyöpäiväni ihan työn tekoon. Ps. Seksiä sinä et ole saanut viimeiseen viiteen vuoteen.

Eikö ole seksiä jos saan patukkaa anneliin?

M45