Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen ei ymmärrä että mun täytyy etätyössäni tehdä TÖITÄ

Vierailija
01.02.2025 |

Kyllä, tämä on niin kummallinen ongelma, etten voisi itsekään uskoa todeksi ihan fiksun ihmisen kohdalla 😄

Mutta siis, mä teen asiantuntijatyötä etänä. Työaika on liukuva mutta en halua tehdä töitä enää virka-ajan jälkeen joten todellakin haluan keskittyä työhön työaikana. Ja mitä tekee nainen vapaapäivinään? Kyselee koko ajan jotain, höpöttää, odottaa kommenttia ja ärtyy jos en kuuntele. Pyytää mua auttamaan jossain hommassa. Alkaa kuunnella musiikkia tai katsoa actionleffoja äänet kovalla.

Keskeytysten takia tein itselleni uuden työpisteen makkarin nurkkaan. Mitä tekee nainen? Tulee viereen sängylle lukemaan kirjaa ja sitten alkaa jutella. Tai alkaa katsoa ig-videoita, äänillä. Jos huomautan asiasta, että mulla on siis töitä, niin lähtee olkkariin ja katsoo leffaa äänet isolla. Sitten ihmettelee kun suljen oven ja istun vastamelukuulokkeet korvilla, ja tulee kysymään että häiritsikö? Sori sori, en tajunnut 😄

Ja mä olen sanonut tästä monta kertaa. Että mun on pakko tehdä töitä, enkä pysty keskittymään jos hän häiritsee koko ajan. Hän aina pahoittelee ja sanoo ettei vaan hoksannut ja anteeksi. Kunnes taas seuraava kerta.

Tää on ihan käsittämätön ongelma, kun en vois uskoa että hän on tuollainen, en tajua 😄 Onko kellään voinut olla samanlaista ongelmaa ja tajusiko nainen vihdoin?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska olet kun kopioit toisen tekstejä.

Vierailija
22/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kopioit?

Koska minua kiinnostaa tietää vastausten taso kun sukupuolet käännetään päinvastoin.

Tämä on kuitenkin liian läpinäkyvä. Olisit odottanut pari päivää, etkä kopioinut koko stooria. Silloin kaiki olisi ollut miehen vika, luonnollisesti. 

Totta. Toisaalta nyt kun on kaksi samanlaista aloitusta rinnakkain, niin tästä voi tulla mielenkiintoista koska tätä ei poisteta niin helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyötä tekevää ei häiritä! Oli mies tai nainen!

Etätyöläinen voi hankkia itselleen oman toimistotilan ellei työnantajalla ole sellaista tarjolle. Koti on koti eikä toimisto.

Sinä et määrää muita.

Vierailija
24/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöläinen voi hankkia itselleen oman toimistotilan ellei työnantajalla ole sellaista tarjolle. Koti on koti eikä toimisto.

Sinä et määrää muita.

Mutta etätyöläinen saa määrätä mitä kotonaan asuva saa tehdä?

Vierailija
25/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat tekee tuota. Eivät kerta kaikkiaan tunnu muistavan, että teen töitä.

Vierailija
26/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat tekee tuota. Eivät kerta kaikkiaan tunnu muistavan, että teen töitä.

Sama. Mä teen vaativaa asiantuntija työtä ja nää vaan kattoo jotain uutisii. Eikö ne tajuu et MÄ teen töitä. Ärsyttävii!!!!

Vierailija
27/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mä teen vaativaa asiantuntija työtä ja nää vaan kattoo jotain uutisii. Eikö ne tajuu et MÄ teen töitä. Ärsyttävii!!!!

Mua ei haittaisi uutiset tai melu, mutta se haittaa, että he haluaisivat minun jutustelevan jatkuvasti.

Vierailija
28/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei kunnioita sinua ja häiritsee työskentelyäsi tahallaan.

Vierailija
29/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et määrää muita.

En ole määrännyt ketään. Älä mulle selitä.

Vierailija
30/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et määrää muita.

Määräilethän sinä koko ajan.

Vierailija
31/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se on. Toisaalta se rajoittaa muun perheen elämää ellei ole isot tilat.  Kaikkien pitää olla kuin työpaikalla.  Hyöty tulee vain sille etätyöläiselle.

Vierailija
32/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee semmoinen työkyltti, jonka käännät aina kun teet töitä ja sinulle ei saa silloin puhua. Selitä idea, että silloin täytyy keskittyä etkä voi puhua tai kuunnella. Tauolla tai kun mitään ei tehtävänä, voit sitten taas kääntää kyltin.

Osa etätyöläisistä on sellaisia, että voivat tehdä niitä vähän vasemmalla kädellä työtänsä, samalla pyykäten ja ruokaa laittaen. Voi olla, että näitä on hänellä kavereina ja luulee että kaikki työt ovat sellaisia.

Vierailija
33/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et määrää muita.

Ketä? Mä vain sanoin että työtä tekevää ei voi häiritä.

Vierailija
34/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

APlle. Ymmärrän hyvin. Itse asianajaja ja nykyään teen mahdollisuuksien mukaan ma, ke, pe, la ja su töitä kotona. La ja su mahdollisuuksien  mukaan vähemman. Välillä 6-7h , välillä 1-2 h. Riippuu onko määräpäivät seuraavalla viikolla. 

Jos sanon viikolla olevani etäpäivällä, niin luullaan, että en tee mitään. Vapaapäivä. Höpöja. Teen töitä enemmän. 

Pyydän huomiota siihen, ETTÄ pidän ajastinta noihin työtunteihin ja siitä on siis otettu pois kaikki vessakäynnit, äidin puhelut, kahvinkeitot. Se siis puhdasta työaikaa...

asianajaja

Vierailija
35/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et määrää muita.

Ketä? Mä vain sanoin että työtä tekevää ei voi häiritä.

Määräilet mitä omassa kodissaan oleva saa tehdä ja mitä ei. Rajoitat kotonaan asuvan perusoikeuksia.

Vierailija
36/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

APlle. Ymmärrän hyvin. Itse asianajaja ja nykyään teen mahdollisuuksien mukaan ma, ke, pe, la ja su töitä kotona. La ja su mahdollisuuksien  mukaan vähemman. Välillä 6-7h , välillä 1-2 h. Riippuu onko määräpäivät seuraavalla viikolla. 

Jos sanon viikolla olevani etäpäivällä, niin luullaan, että en tee mitään. Vapaapäivä. Höpöja. Teen töitä enemmän. 

Pyydän huomiota siihen, ETTÄ pidän ajastinta noihin työtunteihin ja siitä on siis otettu pois kaikki vessakäynnit, äidin puhelut, kahvinkeitot. Se siis puhdasta työaikaa...

asianajaja

kyllä noin pitkästä tarinasta voit jo lähettää laskun ketjun aloittajalle

Vierailija
37/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Määräilet mitä omassa kodissaan oleva saa tehdä ja mitä ei. Rajoitat kotonaan asuvan perusoikeuksia. "

Kuinka niin? En tee koskaan etätöitä.

Vierailija
38/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tää on hauska ilmiö. Joudun kans muistuttamaan välilä läheisiä, että olen tosiaan töissä vaikka kotona olenkin. Ja jos on joku kokous tulossa, niin pitää erikseen muistututtaa monta kertaa, että mulla muuten alkaa kohta kokous olkaa hiljaa. 

Tai sitten kun mies tulee töistä kotiin ja itse vielä työskentelen, niin kiva kun kotiin tullessa on aina niin äänekäs koiran kanssa, että saa kytätä et latoinhan nyt varmasti mikin kiinni. Paskinta on jos on just sillon oma puheenvuoro jonkun kanssa kesken ja taustalta kuuluu hirveä älymölö.

Vierailija
40/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tavallaan sama ongelma mutta teen vaan yötöitä eli pelkkää yövuoroa siis. Tämä ei jostain syystä tunnu menevän joidenkin ihmisten ymmärrykseen sitten millään! Ihmetellään kun nukun päivisin ja suunnitellaan ohjelmaa aamupäivään kun kyllähän mä nyt hyvin ehdin töiden jälkeen ottaa parin tunnin nokoset ja ilmaantua paikalle. Yhdestä miehestä oli erottava koska ei yhtään kunnioittanut mun unta vaan alkoi mölytä siinä 13-14 aikaan koska kello on jo niin paljon että "hyvin voi". Vuoroni loppuu 7.00 enkä mä sieltä työpaikalta teleporttaa itseäni suoraan sänkyyn umpiuneen kuten esim hän tuntui kuvittelevan. Annas olla jos öisin nukkuvia häiritset yhtään niin olet ihan hirveä ihminen!