Miehen käytös: miehellä on usein tapana ilmoittaa menoistaan vasta viime tingassa
Mistä moinen käytös voi kummuta? En todellakaan kahlitse miestäni, hän saa mennä ja tulla, mutta olisi toivottavaa, että hän kertoisi menoistaan hyvissä ajoin. Niin ajattelen parisuhteissa toimittavan ja sen olevan toisen kunnioitusta ja huomioimista.
Kommentit (60)
Onko asia niin merkityävä että parisuhde lähtee katkolle jos ei tilanne korjaannu? Pitää etukäteen miettiä tälläisissä asioissa mitä on valmis asiassa tekemään.
Jos miehellä oikeasti on pelko esteistä joita keksitään kun menosta kerrotaan niin sekin pitää keskustella. Tuohan toimii molempiin suuntiin eli teistä kumpikin ilmoittaa menoista tai odotettavissa olevista menemisen esteistä toiselle etukäteen. Eli kun ap tietää että tarvitsee apua kun huonekaluja pitää siirtää 15.02.2025 klo 18 niin kertoo siitä miehelleen ajoissa.
Meillä oli käytössä seinällä yhteinen perhekalenteri johon merkittiin etukäteen tiedossa olevat menot ja toisen läsnäoloa tarvitsevat tekemiset.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Ensisijaisesti pitäis kysyä mieheltä itseltään syytä tuollaiseen. Sehän on hänen valintansa. Kerrot että siitä on sinulle haittaa ja pyydät korjaamaan tapansa.
Mitä haittaa siittä tulee? Ja eikös naiset sitä ole jo kauan sanoneet että se on kontrollointia jos mies vaatii naista ilmoittamaan menoistaan kun nainen saa mennä miten haluaa ja milloin haluaa eikä miehelle tarvi ilmottaa mitää
Et kerro mitään tilanteestanne. Jos asutte yhdessä ja varsinkin jos teillä on lapsia, omista menoista ja suunnitelmista pitää kyllä kertoa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Jos taas asutte erillään eikä lapsia ole, kertomiseen ei ole samalla tavalla velvollisuutta, vaikka toki se voi olla huomioivaa ja ihan käytännön kannalta kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Tuo naisten kontrolli ja hallitsemis himo [...]
Ainakin meillä naisen menoja, harrasteita ja tekemisen esteitä oli paljon enemmän kuin minun menojani. Perhekalenterin avulla saatiin aikataulut yhdessä toimimaan.
Jotenkin huvittavaa kuinka naiset ei koskaan ajoissa ilmota mitä on suunnitellut että mies tekee mutta ahdistuu valtavasti jos mies ei perukkaan omia menojaan ja tee sitä mitä nainen on suunnitellut että mies tekee vaikka ei kerro edes miehelle niitä suunnitelmia. Helpompaahan tietenkin olisi että ihmiset ei suunnittele toisten ihmisten puolesta mitään mutta eihän naiset tähä kykene vaan jokainen suunnittelee jatkuvasti mitä miesten pitää tehdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo naisten kontrolli ja hallitsemis himo [...]
Ainakin meillä naisen menoja, harrasteita ja tekemisen esteitä oli paljon enemmän kuin minun menojani. Perhekalenterin avulla saatiin aikataulut yhdessä toimimaan.
Tämä siis tilanteessa jossa asuimme yhdessä mutta meillä ei ollut lapsia.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittavaa kuinka naiset ei koskaan ajoissa ilmota mitä on suunnitellut että mies tekee mutta ahdistuu valtavasti jos mies ei perukkaan omia menojaan ja tee sitä mitä nainen on suunnitellut että mies tekee vaikka ei kerro edes miehelle niitä suunnitelmia. Helpompaahan tietenkin olisi että ihmiset ei suunnittele toisten ihmisten puolesta mitään mutta eihän naiset tähä kykene vaan jokainen suunnittelee jatkuvasti mitä miesten pitää tehdä
Etukäteen ilmoittaminen suunnitelmista tietenkin edellyttää että molemmat siihen sitoutuvat. Siksi meillä oli se yhteinen perhekalenteri seinällä. Ei siis mitään yksipuolista velvollisuutta.
M59+
Itse en miehenä ole koskaan suunnitellut mitään yli parin päivän päähän mutta jokaisessa parisuhteissa naiset on loukkaantuneet kun nainen ei pääse etukäteen suunnittelemaan ja aikatauluttamaan minun elämään. Tuo hallinta ja kontrollointia on syynä minkä takia olen jättänyt useamman naisen. Naisten pitäisi opetella että mies ei ole naisen lapsi jonka aikatauluja ja elämää nainen itsekkäästi hallitsee ja kontrolloi
Hän on huonosti kasvatettu.
Tee sinä samoin.
Toivottavasti teillä ei (vielä) ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Nämä hänen menonsa eivät tule yllätyksenä, vaan häneelä itsellään on tieto ollut jo pitkään. Minulle ilmoittaminen vain tapahtuu viime tingassa. Ap
Ehkä hän ei tiedä itsekään onko lähdössä vai ei. Jättää päätöksen viimeiseen hetken.
Ei arvosta sinua/aikaasi. Sama kuin niillä, jotka peruvat treffit tuntia tai paria ennen. Minä minä -ihmisiä, kaikki muut ovat vain statisteja heidän elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä hänen menonsa eivät tule yllätyksenä, vaan häneelä itsellään on tieto ollut jo pitkään. Minulle ilmoittaminen vain tapahtuu viime tingassa. Ap
Ehkä hän ei tiedä itsekään onko lähdössä vai ei. Jättää päätöksen viimeiseen hetken.
Kuin minä. En tiedä varmaksi ennen kuin on lähdön hetki.
Ap on vain palvelija. Mies käy kääntymässä ja lähtee omille retkilleen. En ihmettelisi vaikka pettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Itse en miehenä ole koskaan suunnitellut mitään yli parin päivän päähän mutta jokaisessa parisuhteissa naiset on loukkaantuneet kun nainen ei pääse etukäteen suunnittelemaan ja aikatauluttamaan minun elämään. Tuo hallinta ja kontrollointia on syynä minkä takia olen jättänyt useamman naisen. Naisten pitäisi opetella että mies ei ole naisen lapsi jonka aikatauluja ja elämää nainen itsekkäästi hallitsee ja kontrolloi
Ehkä et vaan sovi parisuhteeseen. Esimerkiksi itselläni on sellainen elämänvaihe, ettei me miehen kanssa nähtäisi koskaan jos jompi kumpi ei kykenisi suunnittelemaan asioita paria päivää kauemmas. Jos halutaan olla yhdessä ja viettää yhdessä aikaakin, on pakko suunnitella ja aikatauluttaa. Oma mieheni on itse pyytämättä jakanut mulle Google-kalenterinsa, jotta se olisi helpompaa. Hän ilmeisesti haluaa, että meille järjestyy yhteistä aikaa ja tekemistä koska hän pitää minusta ja seurastani.
Vierailija kirjoitti:
Ei arvosta sinua/aikaasi. Sama kuin niillä, jotka peruvat treffit tuntia tai paria ennen. Minä minä -ihmisiä, kaikki muut ovat vain statisteja heidän elämässään.
Tuskinpa kuitenkaan. Kuulostaa enemmän siltä, että hän on hajamielinen tyyppi. Ihminen jolla pyörii tuhat ajatusta päässä eikä omaa aikakäsitystä.
Olet siis niitä vinkujia jos ilmoittaa kuukautta ennen menon niin joka päivä viisi kertaa mainitset kaikkea tehdessä kun nyt lähdet sinne niin täytyy pestä matot ja tehdä sitä tätä ja tuota. Eksä oli tuollainen sekoilija ja se alkoi heti kun sai kuulla jostain menosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä et vaan sovi parisuhteeseen. Esimerkiksi itselläni on sellainen elämänvaihe, ettei me miehen kanssa nähtäisi koskaan jos jompi kumpi ei kykenisi suunnittelemaan asioita paria päivää kauemmas. Jos halutaan olla yhdessä ja viettää yhdessä aikaakin, on pakko suunnitella ja aikatauluttaa. Oma mieheni on itse pyytämättä jakanut mulle Google-kalenterinsa, jotta se olisi helpompaa. Hän ilmeisesti haluaa, että meille järjestyy yhteistä aikaa ja tekemistä
Näinhän se menee jos oikeasti toisen seura kiinnostaa. Olen myös seurustellut tuollaisen "en suunnittele menojani" -tyypin kanssa, joka koki hirveäksi kontrolliksi jos häneltä kysyi miten hänellä olisi parhaiten aikaa seuraavalla viikolla.
No, lopetin tuon "kontrolloinnin" eli omien menojeni sovittamisen hänen menoihinsa ja sovin omat menoni täysin välittämättä hänen vapaistaan tai tekemisistään. Kävikin ilmi, että kyse oli puhtaasta itsekkyydestä, hän nimittäin halusi että itsellään olisi vapaus tulla ja mennä miten huvittaa etukäteen ilmoittelematta, ja mä odottaisin aina valmiina silloin kun hänellä sattuu olemaan aikaa.
Nykyään on onneksi mies, joka tekee töitä sen eteen jotta meillä olisi mahdollisimman paljon yhteistä aikaa. Ei asuta yhdessä, ja säännöllisesti hän käy minulle läpi kalenteriaan, ja minä pyrin sitten säilyttämään itselläni vapaina niitä hetkiä jotka ovat hänelläkin vapaita ja päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän jo etukäteen, että milloin on keksinyt omia menoja viikonlopuksi. Omatunto painaa ja tekee kotitöitä ikäänkuin ennakkoon ja vähän jotain extraa.
Sitten viimetipassa ilmoittaa menonsa. Huom. En syyllistä häntä. Senkun menee. Varsinkin nyt kun lapset on isoja ja ei tarvitse koko ajan kaitsemista.
Erikoista kommunikointia teillä
No onhan se. Uskon kyllä, että taustalla on myös se, että hänen on vaikea päättää asioita. Minä ehkä tiedän, että hän on menossa aiemmin kuin hän itse.
Mutta on myös sitä, että joskus on niitä omia menoja hänellä niin paljon, että häntä nolottaa.
Ja ei, en jaksa kasvattaa aikuista ihmistä.
Minun exä perusteli viime tingassa ilmoittamisen juuri sillä, että hän ei tiedä huvittaako häntä meno vai ei ennekuin ajankohta on käsillä. En tiedä kuinka monta kertaa jätti sitten menemättä, mutta vaikutti kyllä siltä että aina huvitti. Sitten pyysin että ilmoittaa hyvissä ajoin, jotta pystyn järjestämään oman elämäni sen mukaisesti enkä tunne olevani aina jumissa lasten kanssa kotona. Hän vähän paransikin ilmoitusmenettelyään, mutta sitten tuli uusi ilmiö mukaan kuvioihin: jos alkuperäinen lähtö oli vaikka perjantai-iltana hän lähtikin ex-tempore torstaiaamuna!
Suurin helpotus tuli kun jaettiin sitten lusikat. Sai hoitaa menonsa omalla viikollaan miten vain ja lapsiviikolla turha kysellä minun joustoja.
Normaaliin parisuhteeseen kuuluu toisen huomioiminen ja menoista ilmoittaminen mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, jotta toinen osaa ne huomioida omissa suunnitelmissaan.
M59+