Miehen käytös: miehellä on usein tapana ilmoittaa menoistaan vasta viime tingassa
Mistä moinen käytös voi kummuta? En todellakaan kahlitse miestäni, hän saa mennä ja tulla, mutta olisi toivottavaa, että hän kertoisi menoistaan hyvissä ajoin. Niin ajattelen parisuhteissa toimittavan ja sen olevan toisen kunnioitusta ja huomioimista.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Käyttekö yhdessä viikon menoja läpi koskaan? Me päivitetään puhelimen yhteiskalenteri joka lauantai, ja aina sanotaan kun jotain uutta tulee ilmi
Elättekö koskaan hetkessä? Tarkoitan sitä, että teettekö koskaan mitään hetken mielijohteesta? Olen joskus tavannut parin joka oli aikatauluttanut kaiken. Mitään ei voinut tehdä ellei sitä sovittu tyyliin viikkoa aiemmin. Muuten kaikki aikataulut menivät uusiksi.
No höh.
Tee itse samoin hänelle, Ap. Ongelma ratkeaa pian.
Mikä parisuhde tuollainen on, jossa ei toista oteta lainkaan huomioon? Mennään vaan miten itseä huvittaa ja ilmoitetaan viime tipassa. Outoa on. M
Passiivisagressiivinen käytös on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttekö yhdessä viikon menoja läpi koskaan? Me päivitetään puhelimen yhteiskalenteri joka lauantai, ja aina sanotaan kun jotain uutta tulee ilmi
Elättekö koskaan hetkessä? Tarkoitan sitä, että teettekö koskaan mitään hetken mielijohteesta? Olen joskus tavannut parin joka oli aikatauluttanut kaiken. Mitään ei voinut tehdä ellei sitä sovittu tyyliin viikkoa aiemmin. Muuten kaikki aikataulut menivät uusiksi.
Totta kai voi tehdä ja mennä ex tempore, mutta tiedossa olevat menot on ihan fiksua ilmoittaa toiselle ja myös itse tietää toisen tulevat menot.
Eri
Tahallaan valitsee tehdä noin ja itsekin sen tietää. Se on sitten ihan arvailua että miksi noin toimii just kumppania kohtaan. Kannattaa saada selville. Jos ei kerro niin muukin valehtelu onnistuu häneltä.
Tuo on tapa saada itselle tilaa ja toiselle pieni olo. Hän ei kestä jos/kun alat toimia samoin.
Koetan kuvitella, millaisia selityksiä miehiltä voisi tuollaiseen saada.
- No kun en voinut olla varma lähdenkö sinne, niin en viitsinyt sanoa!
- No kun en jaksanut tapella asiasta, kun kumminkin olisit alkanut jotakin vänkäämään ja syyllistämään kun haluan lähteä!
Tai sitten, ehkä mies kokee aidosti jotenkin syyllisyyttä omista menoistaan? Haluaa mennä, mutta tuntee jotenkin, että varmaan ajattelet tuon ajan olevan sinulta pois ja siksi hänen on vaikeaa ottaa asia puheeksi? Sitten vain kuin muina miehinä viime hetkellä pelokkaana mainitsee menevänsä jonnekin, ja toivoo että et pahoita mieltäsi.
Mutta olisi kyllä todella rasittavaa ja keskenkasvuista, ja asian olisi muututtava.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on tapa saada itselle tilaa ja toiselle pieni olo. Hän ei kestä jos/kun alat toimia samoin.
ns kävelee sun yli, ei ole toista arvostavan kumppanin käytöstä tuollainen.
Painajainen naiselle, nainen ei pysty suunnittelemaan pitkälle tulevaisuuteen miehen puolesta mitä mies joutuu tekemään kun mies ei edes itse tiedä suunnitelmia ja aikatauluja. Naisille taitaa olla aika kauheaa jos joutuisi elämään hetkessä ilman etukäteen kirjoitettua käsikirjoitusta?
Suunnitteletko paljonkin miehen puolesta asioita kertomatta miehelle kun näin ahdistaa jos et kerrankin sitä pysty tekemään? Haluatko muutenkin hallita miehen koko elämää oikean pirttihirmu justiinan tavoin?
Menot, ylityöt ja ylityöt, tapaamiset, keikkahommat sovitaan niin.
Mulla oli ex, joka ei oikein pystynyt sitoutumaan mihinkään suunnitelmiin. Hän tiesi täsmälleen milloin minulla on vapaata, mutta jostakin syystä hänelle sopi lähinnä silloin kun minulla ei ollut, ja joustin sitten koko ajan ja näimme kun olin kuolemanväsynyt, kiireesti työvuorojen välissä.
Toisaalta hän myös saattoi jo useaa kuukautta ennen kertoa että haluaisi kanssani tapahtumaan X tai kaveripariskunnan synttäri-illanviettoon, että voisin pyytää tuon ajankohdan vapaaksi. Minä sitten pyysin vapaata ja valmistauduin muutenkin, ja ajankohdan tullen miestä ei kiinnostanutkaan enää lähteä tai oli muka unohtanut koko jutun.
Ei enää ikinä tuollaista.
Ap voi kokeilla samanlaista käytöstä miehen suuntaan. Ehkä se sitten herää asiaan tai sitten kannattaa vaihtaa parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö ap mieheltäsi syytä hänen toimintaansa? Mitä vastasi?
Hän ei koe tässä olevan ongelmaa eli kysytty on. Ap
Ala toiminaan samalla tavalla, ei varmaan ole sitten hänellekään ongelma.Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en miehenä ole koskaan suunnitellut mitään yli parin päivän päähän mutta jokaisessa parisuhteissa naiset on loukkaantuneet kun nainen ei pääse etukäteen suunnittelemaan ja aikatauluttamaan minun elämään. Tuo hallinta ja kontrollointia on syynä minkä takia olen jättänyt useamman naisen. Naisten pitäisi opetella että mies ei ole naisen lapsi jonka aikatauluja ja elämää nainen itsekkäästi hallitsee ja kontrolloi
Eli et osaa suunnitella ja estät saman myös muilta. Hyvä että elät yksin omia mielijohteitasi varten. Onnea sinulle.
Mitä ne menot on, anna joitain esimerkkejä niin voidaan pohtia käyttäytymistä tarkemmin.
Itseään voi muuttaa, toista ihmistä ei. Ilmoitat vaan tyyneesti ensi kerralla että kiva,sattuipa sopivasti kun meillä on tyttöjen viikonloppu Levillä samaan aikaan. Puhelimeen esto sitten päälle miehen reissun ajaksi.
Mies tekee noin koska voi ja haluaa. Suhtautuu sinuun varmana nakkina joka odottaa kotona kun hän palailee metsästysreissuiltaan. Mitä nuo miehen menot ylipäänsä on. Jos teillä lapset isoja niin suunnittele itsekin menoja miehestä välittämättä. Kerro vasta ulos ovesta lähtiessä. Mene vaikka elokuviin yksin, ei sen kovin kummoista tarvitse olla.