Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipattoman jatkajat & vähentäjät 2025

Vierailija
01.02.2025 |

Tipaton Tammikuu on ohi, jatketaan keskustelua ja tsemppausta täällä!

Kommentit (202)

Vierailija
121/202 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas mietin, kauankohan kestäisi, jos lopettaisi juomisen kokonaan, ettei enää miettisi koko asiaa? Ollakseni rehellinen, elämä tuntuu välillä vähän tylsältä, kun viikonloppunakin vain syödään ja mennään nukkumaan. Viime viikonloppuna olin juhlimassa ja ajattelin ansaitsevani pari lasillista hyvää viiniä. No, aamulla en viitsinyt edes laskea, montako niitä lopulta meni. Mönkään meni suunniteltu juominen. En vain pysty muutaman jäljeen lopettamaan, mitä oikein olin kuvitellut parin raittiin kuukauden jälkeen? Että kaikki on muuttunut?

Noora

Vierailija
122/202 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, 

Vähän samaa eilen illalla mietin, kuin sä Noora. Ihan suht helposti meni eilen, ettei tarvinnut taistella viinipullon avaamisen kanssa. MUTTA todellakin moneen kertaan mietin, että tässä nyt sitä vietetään hienosti holitonta vkonloppua. Ei se mitenkään 'vahingossa, tai huomaamatta' tapahtunut, vaan kovan päätöksen myötä. Ja miksi se alkuvuosi menee aina niin helposti, mutta nyt ekaa kertaa varmaan lähes kolmeenkymmeneen vuoteen oon vihdoin pystynyt edes vähän vähentämään! 

Tänään jatketaan 0% linjalla, on onneksi holittomia juomia useampia jääkaapissa odottamassa. Ehkä kun vaan jaksaa nyt 'taistella', niin tämäkin muuttuu vielä helpoksi. 

Leppoisaa lauantaita kaikille!

Ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/202 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvältä kuulosta, että on onnistuttu vähentämään!

Yhtenä päivänä teki mieli tällä viikolla kaljaa ja vaistomaisesti meinasi jalat pysähtyä Alepassa olutkaapin kohdalle, mutta kävelinkin ohi ja hain mehua ja energiajuomaa, mitä en juo kuin todella väsynyneenä. Kaikista vaikeinta on ollut taistelu houkutuksia vastaan. Olen nukkunut huonosti, stressannut ja lihonut. Hyvää weekendiä!  ~M~

Vierailija
124/202 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holiton linja pysyi tämän viikonlopun, mutta kyllä se tietoinen päätös oli, eikä mitenkään niin helppo kuin voisi luulla. Pidetään tämä linja. Tarkoitus olisi vähentää niin, että ottaisin vain silloin kun on aihetta, esim. juhlissa. Juhlia on onneksi aika harvoin nykyisessä elämäntilanteessa. Toisaalta voisihan sitä lopettaa, mutta pohdituttaa menisikö siinä myös parisuhde, jos toinen ei halua lopettaa kokonaan juomista? Kesäillat voi olla vaikeita, koska saunakalja maistuu. Kunhan mietin. Hyvä kun on tämä ketju. -Elsi

Vierailija
125/202 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tipattomalla v. 2017 ja kun se meni päätin jatkaa, kunnes tulee tilanne, joka vaatii alkoholia, mieluummin hyvässä kuin pahassa. Vielä ei ole tullut. Mutta varmasti vielä tulee.

Vierailija
126/202 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spurgut selittelee, menkää vaan kiljupänikän viereen.

Vierailija
127/202 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,  viime viikonloppuna meni tosiaan nolla-linjalla, eikä lopulta edes ollut vaikeaa, VAIKKA puoliso korkkasi mun lempiviiniä ja tarjosi lasia. Ihan suoraan sanoin, etten tänä vkonloppuna ota ollenkaan. Olin vähän ylpeä itsestäni..;)

Tulevana vkonloppuna onkin taas juhlat, joten viini virratkoon. En välttämättä edes yritä ottaa yhtään iisimmin, vaan aion ihan juhlia kunnolla. Seuraavat tiedossa olevat juhlat onkin vasta toukokuun lopulla.

Miten muilla vähentäjillä, tai tipattoman jatkajille sujuu?

Ope

Vierailija
128/202 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuu, ei suju ja taas sujuu.

Viime viikolla 4 tipatonta ja 3 tipallista päivää, eikä ne olleet ihan pikku tippoja.  Ärsyttää niin saatnasti kun en vieläkään osaa pidättäytyä kohtuudessa alkoannosten suhteen, mutta myös se, että dieetti unohtuu sen saman tein.  Kun juon, niin myös syön, enkä mitenkään terveellisesti ja vähäkalorisesti. Vaikka päättäisin, että ravintolassa otan korkeintaan salaattiannoksen, niin kohta se on pizza tai pasta nenäni edessä.  Vaikka päättäisin, että kotona nakertelen porkkanaa ja selleriä, niin puolison tarttuessa puhelimeen ruokaa tilatakseen, huudan takuuvarmasti "ota mulle kanssa!". Huokaus.

Alkoholissa on paljon kaloreita ja alkoholi saa minut ahmimaan kaloripitoisia ruokia.  Ihana oravanpyörä!

Tällä viikolla on jo 4 täysin tipatonta päivää ja syöminenkin on ollut suhteellisen järkevää, vaikka eilen kahvitunnilla oli ihan pakko langeta tuoreeseen voisilmäpullaan.  Kuka pakotti?  Se sisälläni asuva suursyömäri joka kuiskii korvaani, että aina voi yhden ottaa, ja että nyt kyllä kuolet nälkään vaikka ruokatunnista on vain 15 minuuttia.  Makuvesiä olen juonut kuin kameli kun oikein syömähimo iskee päälle, mutta pitää keksiä muitakin vaihtoehtoja.  Joku (se kuuluisa joku) suositteli vähäkalorisia urheilujuomia, ja sama joku myös elektrolyyttiporetabletteja krapuloita estämään.  Mitäpä mieltä näistä olette?  Onko järkee vai ei?  Siis minähän saan jo varsin vähästä alkoannoksesta aikamoisen krapulan, mutta joka päivä juova puolisoni puolestaan ei.  Hän on aamuisin pirteä kuin peipponen ja jaksaa tehdä työnsä reippaasti ja vieläpä erittäin hyvin.  

Miten viikonloppu?  Huomenna on tilaisuus jossa tarjolla ainakin viiniä.  Voisin jättää väliin, mutta hui hai, isken kiinni lasiin kuin hai viattomaan uimariin.  Toivottavasti pysyn kohtuudessa ja toivottavasti syön järkevästi, enkä loppuillasta mene kotiin nakkikioskin kautta.  

Tsemppiä teille kaikille ja -Elsi, ymmärrän sinua hyvin, sillä minunkin puoliso ei halua lopettaa, eikä edes vähentää.  Tehdään me parhaamme oman itsemme vuoksi.   t. Koivu, puupää

Vierailija
129/202 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spurgut selittelee, menkää vaan kiljupänikän viereen.

Spurguja tai ei, mutta 👍jos haluaa lopettaa tai juomistaan vähentää. 

Vierailija
130/202 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jatkuu puolison kanssa maaliskuun tipaton linja :) -Elsi

Vierailija
131/202 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammi ja helmikuu meni tipattomalla ihan hyvin, mutta maaliskuun alussa alkoi maistumaan ja reilun viikon jälkeen jouduin sairaalaan haimatulehduksen vuoksi. Nyt tuleekin pitkä tauko ottamisessa, hyvä jos selviän tästä.

Vierailija
132/202 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tammi ja helmikuu meni tipattomalla ihan hyvin, mutta maaliskuun alussa alkoi maistumaan ja reilun viikon jälkeen jouduin sairaalaan haimatulehduksen vuoksi. Nyt tuleekin pitkä tauko ottamisessa, hyvä jos selviän tästä.

Sulle 💖

Vierailija
133/202 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viettänyt tipatonta mutta juomista on reilusti vähennetty. Nykyään alkoholiton juoma maistuu paremmalta.

Vierailija
134/202 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

73 päivää tipattomuutta ja voin vain sanoa että alkoholiton elämä on ihan parasta!

Voin niin paljon paremmin henkisesti ja fyysisesti, iho on paremmassa kunnossa kuin koskaan, jaksaa ja tekee mieli treenata ja on ihana herätä jokaiseen uuteen päivään ilman minkäänlaista pöhnää tai huonosti nukutun yön vetämättömyyttä.

Puolisoni juo satunnaisesti olutta tai viiniä ja se on mulle ihan ok. Sosiaalisissa tilaisuuksissa on aina saatavilla jotain alkoholitonta.

Aion jatkaa niin kauan kunnes tulee tilanne joka vaatii alkoholia niinkuin joku täällä kirjoitti. Ainut mikä nyt tulee mieleen on vierailu viinitilalla mutta sellaistakaan ei ole näköpiirissä :)

- Try Dry

Vierailija
135/202 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidanpa ottaa viskiä! 🥃

Minä saan illalla kaljaa, monta tuopillista. 🍻

Vierailija
136/202 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin alkoholia viimeksi loppiaisena. Hyvin on mennyt tipaton, huhtikuussa matkalle siellä tuleekin sitten otettua. Olen mieheni kanssa joka kevät ja syksy n.3kk ilman alkoholia. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
137/202 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 74 päivää tipattomalla. Keskittymiskyky on parantunut ja valo tekee pirteämmäksi. Unenlaatu on parantunut. Avopuoliso ottaa olutta, mutta en siitä sano, kun se on jokaisen oma asia. Nyt on ihan hyvä olo. Tsemppiä muille vähentäjille ja tipattoman jatkajille! 

~M~

Vierailija
138/202 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viikonloppu meni suunnitellusti, eli muutama annos muiden seurassa. Menin ajoissa nukkumaan ja olin ihan tyytyväinen tähän. Helpottaa hirveästi, kun puoliso ei juo. Saa nähdä, tuleeko pääsiäispöydässä seuraavaksi juotua viiniä. Tiukkaa väillä tekee ja tekisi mieli antaa periksi ja repsahtaa.

Noora

Vierailija
139/202 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu 🍷🥂🍺🍕🍔🍟🌮 t. Koivu idiootti

Vierailija
140/202 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis

Mä laihdutin 8/16 pätkäpaastol. Siinä kaikki ruoka ja kaloripitone juoma nautitaan 8 tunnin aikana ja 16 paastotunnin aikana saa ja nimenomaa täytyy juoda vettä sekä halutessaa teetä tai kahvii ilman sokerii ja maitoo. 8 tunnin aikana ei tarvii laskee kaloreit, mut tietty on syötävä terveellisest eikä vaan herkutella jos mielii laihtuu. Säännölline ruokarytmi on myös tärkee. Kannattaa googlata jos kiinnostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän