Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipattoman jatkajat & vähentäjät 2025

Vierailija
01.02.2025 |

Tipaton Tammikuu on ohi, jatketaan keskustelua ja tsemppausta täällä!

Kommentit (201)

Vierailija
81/201 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin lopetus oli helppoa kesällä kun keuhkokuume ja astma siitä alkoivat mutta vapaaehtoisesti kuivilla pysyminen on vaan niin tuskaisaa. Kunpa alkoholia ei olisi olemassa..

Vierailija
82/201 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, maaliskuu häämöttää jo, ja edelleen samalla linjalla on menty. Järkytyin nähdessäni Try Drysta, miten monta annosta tässä ajassa on jäänyt ottamatta. Siis apua, juonko normaalisti noin paljon? Edelleen ollut todella virkeä ja tehokas olo, kun viikonloput menevät oikeasti palautumiseen. Suurimman osan elämästä on joku muu aika kuin perjantain alkuilta, joten se painaa vaakakupissa aika paljon enemmän. Aion silti kokeilla, onnistuisiko suunnitellussa annosmäärässä pysyminen, kun tulee juhlat. Kotona perusviikonloppuina ei enää tarvitsisi juoda lainkaan.

Noora

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/201 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentäjä täällä! Puhtaasti kalorit ja unenlaatu mielessä, viinittely on nyt pysynyt erinomaisesti maks 2 annosta viikossa. Olo on paljon parempi!

Vierailija
84/201 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että täällä keskustelu jatkuu!

Tuollainen 2 tai max 4 annosta viikossa olis varmaan ihan kohtuullista mutta siitä kun on niin helppo lipsua - minun ainakin. Siksi olen yhä pitäytynyt täysin alkoholittomana ja tuntuu että tässä pitää tavallaan rakentaa uutta identiteettiä kun se kuohujuoma siellä täällä OLI se mun juttu.

Torstaisin oli tapana aina ottaa skumppaa ja yleensä sitä menikin vähintään puoli pulloa. Tämän tyhjiön täyttääkseni buukkasin itseni online kielikurssille :)

Viikonlopun lähestyminen ei enää hetkauta mitenkään, odotan enemmän aurinkoisia päiviä mitkä motivois ulkoilemaan pidempään kun viikonlopun energiataso on niin paljon parempi holittomana.

Eteenpäin!

- Try Dry

Vierailija
85/201 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki kanssa kulkijat,

Tänään on sitten tipattomalle tulossa se päätöspiste illan juhlien muodossa... vähän epäilyttää kuinka tulee käymään. Ja lähteekö samantien koko loma lapasesta?! Tossa jo huomasin miettiväni, mitkä kolme (!!) päivää vois jättää ottamatta lapinlomalla. Päädyin sunnuntaihin ja sunnuntaihin, kolmatta en keksinyt! Argh, eli ei tässä ihan hirveen varmalla pohjalla olla tätä vähentämistä tekemässä. Mutta katsotaan... Toivottavasti ei ole huomenna hirveet morkkikset, vaan tänään pidettäisiin hauskaa ja huomenna lento lappiin ihan ok-oloissa.

Kivaa viikonloppua,

Ope

Vierailija
86/201 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juna-asemalla työporukat lähtivät viettämään iltaa keskustaan. Lampsin kotiin ja keitin kahvit. Toisaalta hyvä, ettei ole "zitzät" -keskusteluita oluen ääressä ja jää energiaa tekemiseen. Haaveilin aamulla filosofiakahvilan perustamisesta baarin sijaan. Minulle sopii kyllä tämä täystipattomuus. Olut on ollut aiemmin rentoutumiskeino. Kun on ollut julmia kausia, jolloin olo on ollut huono, alkoholia on mennyt. Nyt ei ole tehnyt yhtään mieli. Tätä voi jatkaa maaliskuunkin ajan. ~M~

Vierailija
87/201 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna aamulla pirteänä lenkilke. :)

Vierailija
88/201 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tänään, kun kuudelta aamulla keittelin kahvia, mietin, pitäisikö vain jatkaa tipattomuutta. Olo on voitonriemuinen. Tuntuu jotenkin kutkuttavalta ajatukselta, että tästä tulisi osa omaa identiteettiä. Olla ihminen, joka ei juo alkoholia. Jonka ei tarvitse juoda. Hauskaa viikonloppua!

Noora 

Vierailija
89/201 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MA-KE olin intoa ja tarmoa täynnä, mutta TO tein treffit puolison kossupullon kanssa. Virhe. Siitä se sitten lähti 😱 Nyt henkinen ja fyysinen krapula. Ahdistaa ja haukun itseäni. Positiivista se, että 🍻🥂 vain 3 päivänä, mutta liika on liikaa. Se kun ei mulla jää yhteen paukkuun. Alkavalla viikolla pystyttävä parempaan!! Hyvää lomaa talvilomalaisille ja Opelle kivaa Lapin reissua 😀 t. Koivu.

Vierailija
90/201 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys lomalumilta!

Viime perjantaina juhlissa en juonut paria lasia viiniä, vaan varmaan pari PULLOA!! Ja kylläpä maistui hyvältä lähes seitsemän viikon jälkeen... 

No lauantaina kyllä tunsi sen omassa olossaan ja lentomatka kaikkine  sääntöineen oli aika raskas... ;) 

Ja eipä sitten tehnyt pariin ekaan lomapäivään yhtään mieli. Mutta just äsken korkkasin afterskin oluella ja eiköhän tule viiniäkin illalla maisteltua... Mutta hei, jo kaksi tipatonta LOMAPÄIVÄÄ tässä kohtaa, eli selkeästi vähemmän kuin normilomalla.

Ei kannata Koivu ahdistua, ens kerralla paremmin... Ja tosi paljon onnistumisia täällä ollut, kevättä on pitkälti vielä aikaa vähentää :)

Ope

Vierailija
91/201 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Day 50

Yhdet pikakännit 1.2 muuten tipaton alkuvuosi. Tipattomuus sopii itselle paremmin kuin 'vähentäminen' - - - se kun helposti lähtee lapasesta. 

Normisti tipaton Tammikuu jo autuaasti unohtunut ja pe/la tissuttelu alkanut--tänä vuonna ollut toisin. 

Olo ollut hyvä ja energinen - - eli jatkan toistaiseksi holittomuutta. Mukavaa helmikuuta tipattomille/vähentäjille!!! 

---Leevi - - 

Vierailija
92/201 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ope, yritän olla ahdistumatta, mutta väillä niin suututtaa ja välillä masentaa kun olen niin hemmetin idiootti. Nyt mieliala on plussalla, sillä 4. päivä ilman tipan tippaa, vaikka tänään oli heikko hetki kun melkein kaksin käsin roikuin Alkon ovenkahvassa kiljuen "tänne sitä märkää!" Laitoin kuitenkin itselleni kuonokopan sekä silmälaput, ja kiirehdin houkutusten ohi.

Toiveeni on, että opin nauttimaan viinistä, kuoharista, oluesta jne. kuten täysipäiset ihmiset eli harvemmin, vähemmän kerralla ja sitä suuremmalla nautinnolla. Vähemmän on enemmän! Yksi olut saunan jälkeen, yksi lasi skumppaa kauniina kesäiltana, yksi lasi punaviiniä pihvin kanssa jne. Nykyisin kun alko tuo vain väsähtämisen ja v*tutuksen jotka eivät toivottavia seuraamuksia. Nyt lähden kävelylle jotta ehdin seuraamaan ampumahiihtoa. Tunnustan, kavelyt ovat loistaneet poissaolollaan melkein viikon. Laiskamatotautia liikkeellä 🐌🐛 ja Koivu

Vierailija
93/201 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 päivää täynnä, kyllä aika rientää! Tässä kohtaa se 100 päivää alkaa tuntua paljon realistisemmalta :)

Ja toisaalta taas mietin että kun on näin hyvä olla niin miksi en vaan jatkaisi kokonaan ilman? Edelleen näen satunnaisesti unia joissa mulla on joku alkoholijuoma jota olen ehtinyt ottaa vähän ja sit tulee ikäänkuin paniikki että mikä homma, nyt äkkiä pous tää.

Toukokuussa ois lomareissu ja sitäkin oon pohtinut että oishan se kiva ottaa lomalla skumppaa ja vaikka illallisella punkkua mutta harmittaisko se sitten? Yöunet ois huonot ja varmaan tuntis olossaan seuravaana päivänä sen parikin lasillista. Olisko se sen arvoista?

- Try Dry

Vierailija
94/201 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä heitti minit tilanteeseen, jossa ympärillä oli paljon juovia ihmisiä. Päädyin harkinnan jälkeen tilaamaan lasin kuohuviiniä. Ai että, maistui hyvältä, ja se miellyttävä tunne jaloissa, kun alkoholi alkoi vaikuttaa. Mutta, ei tullut lainkasn sellaista oloa, että olisi pitänyt tilata lisää. Hyvä fiilis jatkui koko illan. 49 päivän jälkeen putki siis katkesi, mutta nyt taas jatkuu. Tämä olisikin se toivomani tilanne, silloin tällöin lasi viiniä hyvässä seurassa. Tänään taas perjantai, mutta limsalla mennään.

Noora

Vierailija
95/201 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut tipattomalla marraskuusta 2011 lähtien. Tsemppiä kaikille raittiutta haluaville!

Vierailija
96/201 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikoe!

Lähden kaveriporukan kanssa viikonlopuksi maalle, joten nähtäväksi jää simahdanko jo tänä iltana vai osaan nauttia hyvästä seurasta, ruoasta ja juomasta kuten fiksummat lajitoverit. Ehkä olisi viisaampaa pysyä kotona, mutta grilli- ja notskiruoka, sauna, pulahdus jääkylmään veteen (?) ja kivat ihmiset vie voiton. Positiivista on, että nyt oli 5pv tipaton putki, verenpaine on pysynyt hyvänä vaikka jätin lääkkeet pois, ja paino on tammikuun alusta tippunut 2kg 400gr. Negatiivista taas se, että kun olen tipaton en nuku hyvin, ja turhan moni yö menee valvomiseksi. Teillä muilla taitaa tipattomuus parantaa unenlaatua, mutta minulla päinvastoin. Ilmankos kahvia kuluu etten olisi zombie. Hyvää viikonloppua t. Koivu

Vierailija
97/201 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelön ja suklaan ahmijana olen monesti harkinnut herkutonta helmi, huhti tai heinäkuuta. Ei ole onnistunut, eikä taida koskaan onnistuakaan.

Vierailija
98/201 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätelön ja suklaan ahmijana olen monesti harkinnut herkutonta helmi, huhti tai heinäkuuta. Ei ole onnistunut, eikä taida koskaan onnistuakaan.

Mul on addiktio kahviin. Jokaisella jotain tai sitten jotakin muuta. 

Vierailija
99/201 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää tunnistaa ne tunteet, jotka saavat juomaan: juominen masennukseen/pahaan oloon, tylsistymiseen, liian hyvään oloon, voimaantumiseen jne. Itse huomasin, että tekee mieli juoda tylsyyteen tai jos menee liian hyvin. Kun tunteen tunnistaa, niin helpompi puuttua juomiseen. Myös juomisen seurauksia hyvä pohtia rauhassa, kun tekee mieli. Krapula/huono-olo, rahojen tuhlaaminen, kännisekoilut, tappeleminen jne. 

Vierailija
100/201 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä.

Tämän vuoden puolella olen juonut yhden oluen ja uutena vuotena lasillisen kuohuviiniä.

Juhannusta ennen 2-3 puolen litran tölkkiä viikossa.

Rouvan mukaan alkoholismia pukkaa ja jatkuva tissutteluni pitäisi lopettaa.

Mitähän sitä nyt tähänkin sanoisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi