Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipattoman jatkajat & vähentäjät 2025

Vierailija
01.02.2025 |

Tipaton Tammikuu on ohi, jatketaan keskustelua ja tsemppausta täällä!

Kommentit (201)

Vierailija
61/201 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas lähellä tänään lipsahtaa alkon puolelle. Sanoin eilen että juon sitten kun tekee mieli,  no tänään iltapäivällä kyllä teki! Mutta päätin sitten että kyllä aikuisen ihmisen pitää kestää epämiellyttävääkin oloa. Eikä se onneksi kestänyt kauan, kun kaupassa olin tehnyt päätöksen että en osta alkoholia niin sen jälkeen meni taas "tipattoman " moodiin. Karkkipussi ja pari holitonta drinksua telkkaria katsellessa, ginipullon loppu edelleen jääkaapissa ja siellä saa pysyä vielä tämän illan ainakin. 

Huljukka 

Vierailija
62/201 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 pv tätä vuotta mennyt. Tammikuu tipaton. 1.2 pikku kännit--takaisin tipattomuuteen--ajatus jatkaa toistaiseksi.

Työstressiin Alkolla tapahtuva 'nollaus' & 'rentoutus' on vain hetkellistä hurmaa. Kemiallinen uni ei palauta kehoa ja ongelmat kohdataan entistä väsyneenpänä.

Nousuhumalan tunne on varsin koukuttava, myönnän. Liikunta, hyvä uni ja ystävien tapaaminen pitää itseni 'kuosissa'.

Zemiä kaikille!!        - Leevi-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/201 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain alkuilta on aina pahin. Sen ylitse kun pääsee, niin helpottaa. Eilen illalla ei ollut enää samanlaista nollaamistarvetta. Nukkumaan mennessä oli jo voittajafiilis, taas onnistuin selättämään kiusauksen. Aamulla virkeänä ylös. Minulla on erityisen vaativa projekti meneillään, joten jokainen skarppi tunti on tärkeä.

Noora

Vierailija
64/201 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pysynyt holittomalla linjalla. Sain noron  ja oli henkinen ja fyysinen "puhdistautuminen". :/ Nyt ei jaksa enempää kirjoittaa. Menen huomenna työhaastatteluun. ~M~

Vierailija
65/201 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää alkaa kyllä seota jo tässä vaiheessa, mutta yritän vielä sinnitellä helmikuun. On jatkuva ääni päässä joka sanoo että juominen tekisi hyvää, mutta viime vuonna oli 10 kuukautta kännissä putkeen.

Vierailija
66/201 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tipatonta kolme vuotta. En vieläkään koe tarvetta ottaa enää koskaan. 

Vierailija
67/201 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pää alkaa kyllä seota jo tässä vaiheessa, mutta yritän vielä sinnitellä helmikuun. On jatkuva ääni päässä joka sanoo että juominen tekisi hyvää, mutta viime vuonna oli 10 kuukautta kännissä putkeen.

Tsemppiä! Ei ole helppoa, mutta raittius tekee hyvää. 

Vierailija
68/201 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei ole ollut mielitekoa, ostin varalta kuitenkin alkoholittoman oluen saunaan ja holittomia drinksuaineita jotta löytyy sitten jääkaapista valmiina jos tarvitsee. Puoliso nautiskelee holillisia versioita mutta ei herätä minussa nyt mitään sen kummempia tunteita 😉

Eli tällä viikolla join yhtenä iltana, määrä toki oli suurempi kuin saisi, mutta kuitenkin 6 kokonaan selvää iltaa joten olen ihan semityytyväinen itseeni.

Huljukka 

Vierailija
69/201 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni vanhalla linjalla; punkkupullo sekä perjantaina että lauantaina. Ikävä kyllä hyvältä maistui edelleen. Ei siis ihan onnistunut vähentäminen tällä kertaa.

Sinna

Vierailija
70/201 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt lomaviikko. 2 ekaa päivää meni ilman alkoholia ja nautittavia päiviä olivat. Eilenkin oli kiva päivä ja paljon tekemistä. Illalla sitten kolme olutta tuli nautittua ja ihan hyvältähän ne maistuivat. Tänään kuitenkin energiat selvästi huonommat kun eilen eli unen laatu on ollut heikkoa viime yönä. Ehkä joku ilta vielä pari kaljaa tällä viikolla, mut enempää en kyl kaipaa. On ollut kyl kiva huomata, että alkuun tilanteet joihin olut kuului tuntuivat jotenkin hankalilta, mutta nyt ei tule läheskään aina edes olut mieleen. 

Kiva kuulla et muillakin on menny pääsääntöisesti kivasti tipattomuus tai vähentäminen. Kivaa viikkoa!

mikael

Vierailija
71/201 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliala miinuksella. 

Helmikuun ensimmäinen vkl 🍻🥂🥃🍷 tuloksena itseinho ja päätös olla loppuelämä ilman alkoholia. Viime viikolla KE 🍻 ja PE-SU 🍻🥂🥃🍷tuloksena äärimmäinen pettymys itseeni ja helvetin huono olo.

Tipattomuus oli tosiaan helpompaa kuin vähentäminen! Minullakin ongelmana on tyytyä vain yhteen tai kahteen olueen tai lasilliseen. Kun otan yhden, järki katoaa päästä ja kuuluu vain kluk-kluk-kluk kun imen jo toista ja kolmatta ja.. Sitten samaan syssyyn unohtuu laihduttaminenkin ja syöksyn jääkaapille 🤬

Ihan typerää! Juon vaikken halua humalaan ja vaikka tiedän, että iloisen olotilan sijaan väsähdän, nukahdan ja herään keskellä yötä krapulaan itseäni kiroten. Että ihminen voi olla tyhmä! Siis juuri minä, Koivu. 

Jospa tämä viikko olisi parempi? 

Vierailija
72/201 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 päivää tipattomuutta täynnä :) Täytyy muistaa iloita tällaisista pienistäkin välietapeista!

Yhä on tavoitteena se 100 päivää. Kuukauden päästä on jotkut työpaikan kinkerit ja joko jätän väliin tai lähden aikaisin pois. Ko. tilaisuuksissa kun on tapana kilistellä

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

- Try Dry

Vierailija
73/201 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helvetinperkeleensaatananvittu päivä 🙄

Jo työpäivän aikana päätin että nyt muuten uppoo se ginipullon loppu kunhan vaan pääsen kotiin.. hain vielä kaupasta valkkaripullon (8% ) ja oluen.. 

Olut jäi vielä jääkaappiin, muutenkin loppui holillisen juominen joskus ennen klo 19. 

Nyt on kyllä hankala arvioida annosmäärää. Mitä lie tulee alkoholiannoksia tuollaisesta kaupan viinistä? Ginistä tuli n. 3 annosta. 

Tärkeintä oli, että siinä vaiheessa kun tuntui eka kerran että oisko tää tässä niin vaihdoin veteen. Ei siis ns tavan vuoksi tullut jatkettua esim sillä oluella. 

Huljukka 

Vierailija
74/201 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11 kk täynnä absolutismia. Taidan onnistua. Jätän alkoholin kokonaan.

Tälle isot aplodit. Kannattaa jättää kokonaan. Itsellä tulee tässä kuussa täyteen 2 vuotta tipatonta, eikä mitään aikomusta palata entiseen! 🤩💪

Mulla tulee kohta 3v raittiutta täyteen. On kyllä säästynyt rahaa ja paljon! Ja kiloja karissut myös. Suosittelen.

Vierailija
75/201 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä absolutisteja missään asiassa. Minulle on ihan helppoa rajoittaa lihansyönti, humalajuominen ja tupakointi muutamaan käyttökertaan kuussa, eikä se ikinä repsahda pois niistä raameista. Miksi olla kokonaan käyttämättä? Ei terveys kärsi satunnaisista huonoista tavoista.

Mulla oli sama tupakan kanssa. Poltin vain kun kävin bilettämässä. Lopetin koko homman, kun tupakointia alettiin rajoittaa. Jostain syystä alkoholi oli eri juttu. Tuli murheita ja stressiä. Aloin tissutella ja jäin koukkuun pahasti. Tarvitsin apua, jotta pääsin kuiville.

Vierailija
76/201 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja tsemppiä. Päivä kerrallaan kohti tipattomuutta tai kohtuukäyttöä. Jokainen kuiva päivä on voitto. Jokainen kerta kun tyytyy vain yhteen alkoholiannokseen on voitto. Ei Roomaakaan rakennettu päivässä. Addiktiosta pois oppiminen vie aikansa. Te pystytte ja te voitte 💐💖💪

Vierailija
77/201 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla yhtä lailla onnistumisista, kuin noista selkeistä 'lipsumisista'... Ja fiiliksistä sen jälkeen! 

Kuten joku sanoi, niin tipattomuus on helppoa, vähentäminen vaikeaa... kovasti itse pähkäilen tän tipattoman lopettamista. Perjantaina olisi juhlat ja toisaalta tekisi kovasti mieli korkata, mutta pelkään että se on samantien paluu vanhaan... Vai voisiko sitä vihdoin päästä siihen vähentämiseen?! Ja oikeasti jättää edes toisena iltana vkossa (pe/la) sen viinin lipittelyn. Ja ehkä jopa oikeasti pitää niitä ihan tipattoman vkonloppuja.

Kyllä oon nyt miettinyt, että onhan tää selkeästi alkoholismia, kun vaikuttaa noin vahvasti omaan olemiseen. Ettei tän tipattoman ulkopuolella pysty olemaan vaikka kerran kuussa viikonloppua täysin holittomana. Mutta, kun en täysin holittomaksi halua, niin nyt tän kevään opettelen ja tsemppiä ja ihan väkisin siihen pyrin; vähentämiseen! 

Tää on kyllä hyvä ketju, mulle on ainakin apua tästä, kiitos kanssa matkaajille, sekä tipattomille, vähentäjille, että teille, joille taas maistuu. Jaetaan edelleen fiiliksiä, tsemppiä!

Ope

Vierailija
78/201 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikoluku taas muokkasi sanat ihan sekavaksi, mutta ehkä saitte kiinni mitä hain...  :/

Ope

Vierailija
79/201 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille, uusi ilmoittautuu! Tipattomalla olen ollut tammikuun ekasta päivästä mutta löysin tämän ketjun vasta tänään.

Mulle ei vähentäminen sovi, se on todistettu niin monen monta kertaa. Mun kohdalla pitää paikkansa sanonta, että yksi ryyppy on liikaa ja kymmenen liian vähän. Mulla on alkoholistin mieli: vänkäilen asioita aina siihen malliin, miten mulle itelleni on parasta juoda. Nyt onkin ollu ihanaa, kun on voinut sopia ihan mitä tahansa menoja, kun tietää että pystyy ne toteuttaa. 

Oon tämmönen perusalkkari, keski-ikänen työssäkäyvä naisihminen, jonka lapset on lentäneet pesästä. Juominen alkoi aina perjantaina kun pääsi töistä ja päättyi loiventaviin sunnuntaina. Väsymys, turtumus, ilottomuus ja mitä näitä nyt on. Sellasia seuralaisia. Nyt alkaa taas muistua mieleen, mitä on oikea elämä.

Täytyy vaan muistaa, että kun tämä kuherruskuusausi raittiuden kanssa päättyy, alkaa vasta se todellinen työ. Oma pää pitää saada kuntoon, muuten raittius ei kestä.

Tsemppiä meille kaikille! -Pyllerö

Vierailija
80/201 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla viikko siitä kun viimeksi täällä poikkesin, ja tosiaan, eihän tämä mikään vaivaton polku ole kulkea. Täysi tipattomuus on tavallaan helpompaa kuin vähentäminen ja säännöstely, sama juttu minullakin. Toistaiseksi olen tyytyväinen omaan tilanteeseen, arkipäivät olen ollut vissylinjalla, ja vieläpä suhteellisen helposti. Tähän toki on auttanut se, että tulevan viikonlopun punaviini on häämöttänyt horisontissa. En halua ainakaan tässä vaiheessa siirtyä täysin absolutistiksi, joten olen tyytyväinen jos tissuttelu pysyy perjantai- ja lauantai-illoissa, ja määrät kohtuullisina. Tunnistan vaaranpaikat, ja tiedän edellisiltä vuosilta että mitä lähemmäksi kesäiltoja siirrytään, sitä haastavammaksi hommelit käyvät.

Tsemppiä meille kullekin, ja kiva nähdä että keskustelu täällä jatkuu! -Tomsku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän