Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipattoman jatkajat & vähentäjät 2025

Vierailija
01.02.2025 |

Tipaton Tammikuu on ohi, jatketaan keskustelua ja tsemppausta täällä!

Kommentit (201)

Vierailija
21/201 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun täällä on jo näin monta mukana! Itse olen mukana vähentäjänä ja nyt vielä pari viikkoa ainakin tipattomalla. Olen kovasti yrittänyt jo ajatella tulevia juhlia muutaman viikon päästä ja toiveissa olisi kokeilla olla mukana 0% juomilla. Olen ollut vuosien aikana tipattoman tammikuun aikana ihan (suht) helposti nolla-linjalla juhlissa, mutta sen ulkopuolella en varmaan koskaan. Mutta ainakin koti-tissuttelut pois vähintään sen pari viikkoa kuukaudesta... Ja jo sekin olisi hyvä, että jättäisi perjantaina prosenttjuomat kaappiin. On tää aika kauheaa huomata miten pahasti sitä onkaan koukussa... Mutta uskon, että tää porukka ja fiilisten jako täällä tulee auttamaan. Kiva kuulla kaikkien onnistumisista ja myös niistä bile-illoista ja sitten Aamun fiiliksistä.

Lauantai-illan jatkoja!

Ope

Vierailija
22/201 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 100 päivää täynnä tipatonta. Tuntuu hyvältä jatkaa vielä tämäkin kuukausi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/201 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että tipatonta tammikuuta viettävät ne keillä on alkoholin käytön kanssa jokin ongelma!

Vierailija
24/201 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä ongelmasta, mutta luulisin alkoholistin olevan vaikea pitää lupauksia juomattomuudesta. Tipaton onnistui ja vähentäminen tulee onnistumaan myös jos itse sitä haluan. Tänään ei korkki aukea.

Vierailija
25/201 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut että tipatonta tammikuuta viettävät ne keillä on alkoholin käytön kanssa jokin ongelma!

Ei kannata uskoa kaikkea kuulemaansa. 

Vierailija
26/201 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sulle jotenkin ongelma? Vai mistä kiikastaa?

Vierailija
27/201 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun on niin tottunut jo "tipattomaan" että kaupasta tarttui mukaan alkoholitonta saunaolutta. Lauantain kunniaksi tein itselleni vielä drinksun, valmis italian spritz tölkki ja holitonta kuoharia nättiin lasiin, muutama jääpala ja appelsiiniviipale ja oi kun on hyvää. 

Tällä hetkellä taas miettii, että miksi ihmeessä sitä alkoholia edes tarttee mihinkään 😅

Huljukka 

Vierailija
28/201 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tipaton tammikuu, paitsi tammikuun ekäpäivä, koska join glögiä uutenavuotena ja join sitä vielä ensimmäisen päivän aikanakin, kun viitsinyt jättää vajaata pulloa pilaantumaan.

Tammikuun toisestapäivästä tipaton ja jatkan ainakin helmikuun ja jos hyvin käy myös maaliskuun ja huhtikuunkin aina pääsiäiseen asti. Sitten voisi avata kevätkauden pienellä juomalla. 

Mulle alkoholi ei silleen ole ongelma, että pidän näitä tipattomia kuukausia myös syksyisin ihan muuten vaan, koska on mukava välillä olla kokonaan juomatta ja juon aika pieniä määriä kerralla.

Vierailija
29/201 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa kun on niin tottunut jo "tipattomaan" että kaupasta tarttui mukaan alkoholitonta saunaolutta. Lauantain kunniaksi tein itselleni vielä drinksun, valmis italian spritz tölkki ja holitonta kuoharia nättiin lasiin, muutama jääpala ja appelsiiniviipale ja oi kun on hyvää. 

Tällä hetkellä taas miettii, että miksi ihmeessä sitä alkoholia edes tarttee mihinkään 😅

Huljukka 

Samat mietteet että mihin sitä oikein tarttee! Olin tänään puolison kanssa ostoksilla ja hän halus viiniä. Sanoin että ottaa ihan mitä mielensä tekee, minä jätän väliin. Osti sitten pullon pelkästään etiketin perusteella ja olikin tyytyväinen valintaansa. Pyys mua maistamaan että jos joskus myöhemmin haluaisin tätä viiniä mutta jätin tämänkin välistä.

Lauantain kunniaksi mun lasissa oli sitten alkoholitonta skumppaa. Mieli on matalalla tänäänkin mutta päivä kerrallaan eteenpäin. 

- Try Dry

Vierailija
30/201 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huljukka 

Kuulostaa hyvältä. 

Minulla alkoholi on ollut niin sidoksissa saunomiseen, että en edes juo ilman sanomista. Nyt tipattoman tammikuun aikana olen huomannut, että ihan saman asian vetää Kupliva Villi kivennäisvesi, makuna sitruuna-inkivääri. Vaikka voisi kuvitella, että olisi pahaa tuo juoma, mutta mitä vielä, se on älyttömän hyvää.  Eilenkään en saunanpäälle edes muistanut kaivata lonkeroa, kun join pullollisen tuota. 

Vierailija
31/201 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk alkoholi. Vatsa kipeä ja yököttää. Itse aiheutettua kuin myös itseinho. Tarpeellinen opetus ja muistutus eli on huomattavasti parempi olla ilman alkoholia, ja jos otan niin lasillinen, tuoppi tai tölkki riittää. Ainoa hyvä puoli on se, että viime yönä nukuin kuin tukki. Se ei kyllä paljoa lohduta. Peilistäkin katsoi joku kuvatus. Hitto, se olin minä, Koivu. Paremminkin uppotukki! 

Vierailija
32/201 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen meni kaksi pientä lasia kuoharia ja yksi lasi punaviiniä ruuan kanssa. Aamulla pitkä lenkki koiran kanssa. Hyvä moodi. Kiva kuulla teistä! T. Essi 

Vierailija
33/201 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tipattomalla vähän niin kuin pakosta , kaiken maailman labrakokeiden ym ym takia ja haaveilin koko ajan skumpasta mitä voisin juoda heti kun kokeet on ohi , mutta kas, nyt ei enää teekkään yhtään mitään alkolia edes mieli , eli tipaton jatkuu .

Vierailija
34/201 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin baarissa eilen ja oli tarkoitus juoda alkoholitonta, mutta lipsahti pahemman kerran kännin puolelle kun tapasin kivan miehen. Siitä jatkoille hänen luokseen ja seksiä ja viinaa koko yö ja aamu. Nyt morkkikset ja paikat hellänä. No, uuteen yritykseen.

Vierailija
35/201 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Try Dry myös mukana, tavoitteena tipattomuus ainakin koko helmikuun, ehkä pidempäänkin!

Eilen oli raskas, suuren menetyksen päivä ja mietinkin mielessäni että jos käyttäisin alkoholia niin nyt aukeaisi viinipullo. Mutta kaiken surun keskelläkin pysyin lujana ja tänään tuntuu että on entistä suurempi motivaatio jatkaa tätä alkoholitonta linjaa.

Hyvää helmikuuta kaikille, mikä sitten tavoitteesi onkaan!

- Try Dry

Kriiseissä se raittius punnitaan. Ja kun selviää kriiseistä selvinpäin se kehittää ja kasvattaa, ja lisää itseluottamusta tosi paljon. Nyt ilman alkoholia 5 vuotta, semmoisia kamaluuksia tapahtunut että en varmaan olisi enää elossa jos vielä joisin, juominen kun estää traumoista ylipääsyn aika tehokkaalla tavalla, herranjumala mitä krapula-ahdistuksia mullakin oli ennen

Vierailija
36/201 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän sunnuntaihin kuului pitkä kävelylenkki ja ulkoilu virkisti mieltäkin. Alkoholi ei ole käynyt mielessäkään ja hyvä niin.

Mites muilla on mennyt helmikuun eka viikknloppu?

- Try Dry

Vierailija
37/201 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän meinasi ärsyttää kun puoliso ostikin itselleen oikeaa olutta saunaan. Vietti siis myös tipattoman tammikuun. Nyt sitten alkoi vapaat, ja pari naukkua otti jouluksi saadusta viskipullostakin. Itse otin yhden holittoman siiderin, ei siis varsinaisesti tehnyt mieli alkoholia tai että tuntuisi houkutusta juoda. Mutta jostain syystä kuitenkin vähän ärsytti kun toinen kaljoittelee, oli vaan niin paljon helpompaa kun kumpikaan ei ostanut kotiin mitään alkoholijuomaa.

Mutta näillä mennään. Tsemppiä tulevaan viikkoon kaikille.  

Huljukka 

Vierailija
38/201 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä absolutisteja missään asiassa. Minulle on ihan helppoa rajoittaa lihansyönti, humalajuominen ja tupakointi muutamaan käyttökertaan kuussa, eikä se ikinä repsahda pois niistä raameista. Miksi olla kokonaan käyttämättä? Ei terveys kärsi satunnaisista huonoista tavoista.

En halua enää sekoittaa päätäni. Siksi absolutisti viimeiset 15 vuotta.

Vierailija
39/201 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ketjun perustamisesta :)

Mulla tipaton tammikuu oli tipaton. Eilen tuli sitten otettua kaverien kanssa vähän liikaakin, mut oli myös hauskaa! Tuossa seurassa oli kiva vähän irrotella.

Tämän päivän aamu puolestaan oli aivan karsea. Jouduin halaamaan pönttöä ja se ei ole kivaaTänään se varmaankin oli kuitenkin sallittua. Olin itsekseen kotona ja muu perhe reissussa.

Alkon ottamiselle on jatkossakin ihan ok tämän tyyppinen tilanne, mut arkitissuttelu saa jäädä. 

Jotain muutosta aiempaan pitää kuitenkin tehdä. Päätin nyt olla tänä vuonna vähintään 300pv ilman alkoa. Nyt on 31pv + 1pv. 

Nyt vähennetään tai ollaan tipattomia ja siihen tsemppiä!

mikael

Vierailija
40/201 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tammikuu meni helposti tipattomalla. Eilen perinteinen mökkivknloppu äijäporukalla...juomaa tietty meni eikä ollut holitonta todellakaan!Tänään sit nuutunut olo ja päivä mennyt harakoille.

Tipaton jatkuu taas pikku takaiskusta huolimatta kohti kevättä.Mukava lukea muiden saman asian kanssa painivien kommentteja ja kokemuksia----vertaistukea tarvitaan itse kukin.

-Leevi------

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi