Miten voi olla mahdollista että joillakin keski-ikäisillä ei ole yhtään omaisuutta?
Itse olen vasta 33 vuotias, minulla on sijoitussalkku joka on noin 100 000e, pian velaton asunto jonka arvo on 200 000e, velaton auto ja vähän sukan varressa on myös rahaa. Miten siis voi olla mahdollista että jotkut keski-ikäiset ei ole kerryttäny itselleen yhtään varallisuutta? Jotkut asuu vuokralla eikä ne omista edes henkilöautoa.
Minne te laitatte rahanne?
Kommentit (403)
Vierailija kirjoitti:
Suomi on paska maa.
Ei vaan Saksa. Terv seppo räty;)
Jos on toimeentulotuella, ei saa omistaa mitään. Ainakaan virallisesti.
Kaikki rahat käytetään tietysti harrastuksiin ja hauskanpitoon, jotka ovat mahdottomia asioita vanhemmalla iällä, kun terveys ja voimat menee.
Vanhoilla päivillä voi sitten käydä murhaamassa jonkun rikkaan ja viedä sen rahat. Pahinta, mitä voi käydä , on saada ilmainen ylöspito.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista että niin iso osa ketjun ihmisistä kokenut sairauden tai tapaturman mitä kaikesta syytää. Lapsetkaan ei riittävä syy siihen ettei ole mitään. Suomessa on kummallinen tyyli pistää kaikki mitä tulee myös menemään ja vielä vipit päälle... Yhtään ei mietitä kanneta huolta tulevaisuudesta tai mietitä kuinka paljon säästäisi kuluissa ja koroissa jos ensin säästäisi ja saisi ne kk menot oikeasti pieneksi.
Pitäisikö siis lapsiperheen kituutta ja elää sitkun-elämää, jotta saisi kerättyä omaisuutta? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Erikoista että niin iso osa ketjun ihmisistä kokenut sairauden tai tapaturman mitä kaikesta syytää. Lapsetkaan ei riittävä syy siihen ettei ole mitään. Suomessa on kummallinen tyyli pistää kaikki mitä tulee myös menemään ja vielä vipit päälle... Yhtään ei mietitä kanneta huolta tulevaisuudesta tai mietitä kuinka paljon säästäisi kuluissa ja koroissa jos ensin säästäisi ja saisi ne kk menot oikeasti pieneksi.
Ketjuihin vastaa aina ihmiset, joilla on ennemmin negatiivista kuin positiivista kokemusta asiasta. Välimaaston ihmiset jättävät vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö siis lapsiperheen kituutta ja elää sitkun-elämää, jotta saisi kerättyä omaisuutta? Miksi?
Siksi, että muuten monilla odottaa köyhä vanhuus. Mikä on sinun tilaneesi. Kakkua ei voi säästää ja syödä samaan aikaan, kuten vanha viisaus kertoo.
Jos on esim. sillä tavallä vammainen, että on elänyt laitoksessa täysi-ikäiseksi tultuaan, elää yhä ja täyttää kohta 50 vuotta, ei siinä omaisuus kartu. Jos hänen vanhempansakin kuolevat ilman merkittävää omaisuutta, niin ei tule perintöä, joten siinäpä se. On varmasti melko paljon muitakin esimerkkejä, joissa keski-ikäinen henkilö elää elämäänsä vailla merkittävää omaisuutta.
45v. Ei yhtään omaisuutta eikä juuri säästöjäkään. Perintöä ei ole tullut eikä tule. Vuokralla asutaan Helsingissä "hyvällä alueella". Kaikki on mennyt mitä tullut. Ei ole kyllä tarvinnut sossun/kelan luukulla käydä. Pari lasta, aika paljon niihin menee, harrastukset ym. Ihan hyvin näinkin pärjää, monella asiat paljon huonommin.
Vierailija kirjoitti:
45v. Ei yhtään omaisuutta eikä juuri säästöjäkään. Perintöä ei ole tullut eikä tule. Vuokralla asutaan Helsingissä "hyvällä alueella". Kaikki on mennyt mitä tullut. Ei ole kyllä tarvinnut sossun/kelan luukulla käydä. Pari lasta, aika paljon niihin menee, harrastukset ym. Ihan hyvin näinkin pärjää, monella asiat paljon huonommin.
Eikä myöskään autoa, julkisilla kuljetaan.
Kaikki menee kurkusta alas. Maito ja ruoka kun on niin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut ostaa omistusasunto Korsosta ja läheä sieltä liikkeelle. Vaan kun mukavuudenhalu ajaa talouden edelle ja sitten syytetään yhteiskuntaa. Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
No mä sairastuin kroonisesti parikymppisenä enkä saanut mitään uraa vaan osastojaksoja.
Monessa maassa ei saisi ilman rahaa niitäkään osastojaksoja.
Vierailija kirjoitti:
Taisit saada vanhemmilta aikamoisen potin asuessasi aikuisuuteen kun olet tuommoisen potin onnistunut keräämään täällä riistokapitalismin paratiisissa
Eri. Kyllä meitä on, jotka saavat kivan ja uuden yksiön kotoa muuttaessa. Siitä on kieltämättä hyvä jatkaa. Nyt eläkkeelle jäädessä ihan kivasti kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla raha polttelee taskussa, toiset osaa käyttää rahansa fiksummin eli lainan maksuun ja sijoittamiseen.
Jotkut taas käyttävät rahansa elämiseen. Asumiskulut, ruoka, sähkö ym. Vaatteitakin tarvitaan tässä kylmässä maailmankolkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiin on mennyt rahat. Kolme lasta on maksanut tässä 20 vuoden aikana aika paljon.
Onko mitään järkeä tehdä lapsia tälläiseen maahan? Lapset vaatii myös rahaa.
Itse en ainakaan meinaa tänne lapsia tehdä.
ap
Etpä taida paljon muutakaan tehdä kuin sijoitella. Jotkut elävät ja elämiseen tarvitsee rahaa. Jos on sairas, tarvitsee rahaa pysyäkseen elossa tai työkykyisenä.
Itselläni on palanut tähän mennessä rahaa kuluina ja tulonmenetyksinä sairastamiseen noin satatuhatta euroa. Onneksi sinulla on rahaa, jos alat tarvita sitä.
Olen tukenut taloudellisesti paljon skitsofreniaa sairastavaa sisartani vuosikymmenien ajan, jotta hänellä olisi edes kohtalainen elintaso. Samoin olen taloudellisesti tukenut hänen lapsiaan ja esimerkiksi maksan tällä hetkellä yhden autokoulua. Tällä hetkellä tuen myös taloudellisesti syöpää sairastavaa vanhempaani. Hänellä on hyvä eläke, mutta sairauden hoitaminen on kallista. Ehkä sinun mielestä olen idiootti, mutta itse koen olevani epäitsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Jos on esim. sillä tavallä vammainen, että on elänyt laitoksessa täysi-ikäiseksi tultuaan, elää yhä ja täyttää kohta 50 vuotta, ei siinä omaisuus kartu. Jos hänen vanhempansakin kuolevat ilman merkittävää omaisuutta, niin ei tule perintöä, joten siinäpä se. On varmasti melko paljon muitakin esimerkkejä, joissa keski-ikäinen henkilö elää elämäänsä vailla merkittävää omaisuutta.
No onhan se ihan ok siten elää ilman isoa omaisuutta, jos ei ole kyennyt töihin.
No itsellä johtuu pitkäaikaisesta kroonisesta sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:lla lapsia? Oletko kokenut avioeron? Ollut yh? Ollut työtön? Sairastunut vakavasti? Nämä kaikki maksaa ja syö monesti säästöjä. Lisäksi jos on pienipalkkanen työ, niin ei siitä paljoa sukanvarteen jää.
3 lasta, avioero, yh, kroonisia sairauksia, ei perintöjä. Ikää 50+ ja omaisuutta n. 500 000. Ei autoa, se syö rahat.
Ei saa vakituista työpaikkaa, vain määräaikaisia töitä.