Miten voi olla mahdollista että joillakin keski-ikäisillä ei ole yhtään omaisuutta?
Itse olen vasta 33 vuotias, minulla on sijoitussalkku joka on noin 100 000e, pian velaton asunto jonka arvo on 200 000e, velaton auto ja vähän sukan varressa on myös rahaa. Miten siis voi olla mahdollista että jotkut keski-ikäiset ei ole kerryttäny itselleen yhtään varallisuutta? Jotkut asuu vuokralla eikä ne omista edes henkilöautoa.
Minne te laitatte rahanne?
Kommentit (403)
Kannattaako ihmisille kertoa, että olet vaikka kryptomiljoonäri? Ihmisillä voi olla vaikka mitä taitoja joita ei päälle päin näe. Ehkä ovat oppineet läksynsä, pidä suu kiinni vaikka näennäisesti esität leppoisaa ja avointa suupalttia ;)
Ihmiset luulee, etten esim, matkusta, koska en kerro matkoistani.
minä nautin siitä, että pidän paljon asioita ihan vaan itselläni. Se on myös turvallisuuskysymys.
En minä kerro, että hei, ostin viime viikolla 3000€ älylaitteen, 300€ kaukoputken ja 250 parfyymin ja laukun.
minä olen ihmisille SE KÖYHÄ. ja se älykkäin tekee näin.
ei nykyään esim Lontooseen kannata matkustaa edes rikkaan näköisenä kalliit kellot ja korut päällä, vaan rääsyläisen oloisena..,,
Minä olen rikas kun mulla on lapsi, lapsenlapsi, äiti, sisko, siskonlapset, veli (perheeni)
ja liuta sukulaisia. Siinä on minun omaisuus josta olen ylpeä. Jotkut palvoo rahaa, minä palvon perhettä. Sitä ei voi kaupasta ostaa.
N52
Parhaat on niitä, jotka luulee Luojan metsiä omikseen. Ja sitten myydään puuta ja luullaan olevansa itse sen aikaansaanut.
Oikeasti eivät itse ole tienanneet eivätkä keksineet mitään rahasampoa. Pelkkää metsän hyväksikäyttöä.
Ap ei ole kuullut vastoinkäymisistä?
Vierailija kirjoitti:
minä nautin siitä, että pidän paljon asioita ihan vaan itselläni. Se on myös turvallisuuskysymys.
En minä kerro, että hei, ostin viime viikolla 3000€ älylaitteen, 300€ kaukoputken ja 250 parfyymin ja laukun.
ei nykyään esim Lontooseen kannata matkustaa edes rikkaan näköisenä kalliit kellot ja korut päällä, vaan rääsyläisen oloisena..,,
Minäkin tekisin näin jos olisin raharikas. Tosin en vois olla ostelematta läheisilleni kaikkea mikä helpottaisi niiden elämää ja kaikkea turhaakin. Mutta ne olisi kyllä samassa juonessa mukana. Matkustelua en harrastaisi rikkaanakaan, se ei olisi ongelma, ja en muutenkaan välittäisi ostaa vaatteita, kelloja ja käsilaukkuja, en käytä sellaisia köyhänäkään. Tai no, vaatteita käytän kyllä. 😁. Nyt aloin miettiä mitä sitten edes tekisin liialla rahalla loppujenlopuksi. Vähän vois olla ylimäärästä ihan arkielämiseen, ettei tarttis hintoja miettiä, mutta noin muuten, kyllä mulla on nyt kaikki jo mitä tarvitsen.
Monet leffatähdet ja rokkarit on menettäneet omaisuutensa huumeisiin ja sekoiluihin. Ap on ilmeisesti jäänyt kaikesta kivasta paitsi?
Potkulaki tulee voimaan keväällä.
Kohta voi irtisanoa raskaana olevan ja pienten lasten vanhemnat jotka hoitaa sairaita lapsia kotona sanomalla, että olit liian pitkään kahvitauolla.
Kaikki muutkin sairastelijat voi irtisanoa helposti sanomalla, että töissä on virhe. Ikä tuo sairauksia.
Ei tarvitse maksaa äitiyslomia eikä muita saikkuja.
Vuokralla asuessakin voi olla onnellinen.
Voi asua asunnossa mihin ei ikimaailmassa saisi pankista lainaa esim. uudessa kerrostaloasunnossa.
Jos ostaa asunnon uudesta kerrostalossa niin niissä on usein puolet asunnon hinnasta yhtiölainaa ja kerrostalossa olet vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista, jos ne vaikka irtisanotaan töistä eikä maksa laskujaan. Hirveä riski nyt kun hallitus leikkaa ja Trump voi laittaa kaikenlaisia tulleja vientituotteille.
Olet yksinkertainen.
Olet yksinkertainen.
Mikä on seuraava kysymyksesi...miten on mahdollista..-
Olen kaljoitellut ja käyny Hesburgerilla rahaa ei oo jääny.
No, itse tiedän eläkeläisiä jotka asuvat vanhassa talossa eikä remontteja ole oikein tehty.
Omistusasunnon idea on just se, että voi aina välillä vaihtaa uudet keittiökaapit ja pintoja mitä ei vuokra-asunnossa voi tehdä.
Vakuutus ei myöskään korvaa vanhoja putkia, jos tulee vesivahinko esim. 1970-luvun. Vakuutuksissa on ikäpoistot. Jos tulee vesivahinko eikä ole rahaa remonttiin niin talo/kerrostalo-asunto on piloilla. Kerrostalossa toki remonttikustannukset jaetaan osakkaiden kesken.
Ei kaikki välttämättä saa remonttilainaa pankista ainakaan pienillä tuloilla.
On myös taloyhtiöitä jopa pääkaupunkiseudulla jotka ei saa remonttilainaa, koska ei ole enää vakuusarvoa, taloyhtiö on jättänyt putkiremontit ja julkisivuremontit tekemättä. Eli nuo kerrostalot menevät purettavaksi.
Vuokra-asuntoa ei voi remontoida, mutta voi vaihtaa toiseen vuokra-asuntoon ja saat myös työttömänä tai sairastuessa vakavasti asumistukea.
Ja mitään ei mukaan saa, kun aika täällä jättää.
Me asuttiin ennen vuokralla 2014 rakennetussa kerrostalossa ja nyt vaihdettiin uudempaan eli 2022 rakennettuun vuokra-asuntoon. On oma sauna asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
2000-luvun tietotulvassa kaikki yksityisyyden lisääminen on arvostettavaa toimintaa!
Vanhoissa kerrostaloissa ei ole saunaa omassa asunnossa.
Enkä ostaisi sellaista missä se on tehty jälkikäteen, koska silloin osakas on yksin vastuussa, jos tulee vaikka vesivahinko.
Jos on uudempi asunto, missä sauna on rakennettu jo kerrostalon rakennusvaiheessa niin silloin taloyhtiö on vastuussa.
Aloittaja, jos hänen kertomuksensa on totra, kuvittelee olevansa jotenkin poikkeuksellinen. Jos ei esim opintojen vuoksi ole tossa kolmikymppisenä jotain pottia kerännyt, niin minkäs teet. Mutta kyllähän noita tuon kaltaisia on vaikja kuinka.
Ja mikä on omaisuutta? Kyllä kaikilla jotain tavaraa omaisuutena on. Jotkut toki käyttävät rahansa muuhun kuin osakkeisiin. Ihmisillä on erilaisia arvoja elämässä.
Ja jos ajatellaan lähtökohtia yleensä... Lamakaudet, asuinpaikka, ....
Mutra et sinä aloittaja kyllä kovinkaan älykkäältä vaikuta. Tulet vauva.fihin leveilemään oletetuilla omaisuuksilla.
Hetkinen..oliks sää sinkku ja kämppä on 200.000 euron arvoinen... No, no.... 33-vuotias...
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, jos hänen kertomuksensa on totra, kuvittelee olevansa jotenkin poikkeuksellinen. Jos ei esim opintojen vuoksi ole tossa kolmikymppisenä jotain pottia kerännyt, niin minkäs teet. Mutta kyllähän noita tuon kaltaisia on vaikja kuinka.
Ja mikä on omaisuutta? Kyllä kaikilla jotain tavaraa omaisuutena on. Jotkut toki käyttävät rahansa muuhun kuin osakkeisiin. Ihmisillä on erilaisia arvoja elämässä.
Ja jos ajatellaan lähtökohtia yleensä... Lamakaudet, asuinpaikka, ....
Mutra et sinä aloittaja kyllä kovinkaan älykkäältä vaikuta. Tulet vauva.fihin leveilemään oletetuilla omaisuuksilla.
Hetkinen..oliks sää sinkku ja kämppä on 200.000 euron arvoinen... No, no.... 33-vuotias...
Sillä on vähän suksnvarressakin rahaa... Onks ne sijoitukset sitte olematonta rahaa?
Auto vm. 2001?
Onko bmv 560 d
Et sunkas oo diileri?
Itse olen poikkeuksellinen.
Olen aina tykännyt vaatteista. Ostan vaatteita joka kuukausi.
Olen toimistotyössä missä käytetään omia vaatteita.
Minua ei kiinnosta sisustaminen tippaakaan.
Olen siis nainen.
Muutenkin tykkään viikonloppuisin käydä baareissa jne. En kauheasti ole edes kotona.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen poikkeuksellinen.
Olen aina tykännyt vaatteista. Ostan vaatteita joka kuukausi.
Olen toimistotyössä missä käytetään omia vaatteita.
Minua ei kiinnosta sisustaminen tippaakaan.
Olen siis nainen.
Muutenkin tykkään viikonloppuisin käydä baareissa jne. En kauheasti ole edes kotona.
Ehkä on hyvä, että joku ostelee vaatteitakin.
Kun tyypillinen suomalainen kulkee vanhoissa vaatteissa ja maksaa seiniä ja tekee ulkomaanmatkan.
Jos kukaan ei osta vaatteita meillä loppuu kauppakeskuksissa työt ihmisiltä.
Mun ex oli vielä vajaa viiskymppisenä ilman erityisempiä omaisuuksia. Asunut aina vuokralla, törsännyt rahat harrastuksiin ja metsästysmatkoihin. Ei mitään kiinnostusta omaisuuden kerryttämiseen. Oli hieman hankala keskustella taloudesta ja yhteisistä unelmista, saati suunnitella mitään. Itse sijoitan ja oma asunto alla.