Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla mahdollista että joillakin keski-ikäisillä ei ole yhtään omaisuutta?

Vierailija
31.01.2025 |

Itse olen vasta 33 vuotias, minulla on sijoitussalkku joka on noin 100 000e, pian velaton asunto jonka arvo on 200 000e, velaton auto ja vähän sukan varressa on myös rahaa. Miten siis voi olla mahdollista että jotkut keski-ikäiset ei ole kerryttäny itselleen yhtään varallisuutta? Jotkut asuu vuokralla eikä ne omista edes henkilöautoa. 

Minne te laitatte rahanne? 

Kommentit (403)

Vierailija
321/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 39-vuotias. Omaisuutta ei juurikaan ole. Autoni on santanderin rahoituksella ja asun vuokralla.

Tienaan keskituloisesti, brutto noin 3900e/k. Harrastuksiin palaa rahaa. Harrastan kilpa-ammuntaa, tietokoneita, lentämistä jne. Asekaapissa on aseita noin 15k-20keuron arvosta. 

Säästämisessä olen ollut aina huono. Juuri ostin uuden näytönohjaimen tietokoneeseen, 750 euroa- 

Vierailija
322/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannehan on hyvä jos ei omista paljon mitään. Hevoseton on huoleton. Vastuut ja velvoitteet minimissä. On laaja vapaus elää ja toimia omin ehdoin sitoumuksitta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää kerätä tällä palstalla pisteitä säästöistä ja perinnöistä kuin oikeasti ölyrikkaiden ei ole tarvinnut kuin syntyä oikeaseen sukuun ja miljoonat ovat jo tilillä. Lopetetaan siis tämä tavisten välinen älytön nokittelu! 

Lisään: ylivoimaisesti suurin osa perinnöistäkin on kulahtanut asunto, mökki ja/tai metsätontti. 

Mökistä ja metsätontista saa satoja tuhansia euroja. Aikanoinen potti.

Miten niin saa? Jonkun ne pitää ostaa. 

Vierailija
324/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä pointtia, ettei 'tähän maahan/maailmaan' halua tehdä lapsia. Se menee niin, että jos ei itse tee niitä lapsia, niin kuspäisemmät tyypit tekevät niitä ja sitten maailmasta tulee vielä pahempi. Jos ei tykkää kotimaan politiikasta niin kasvatapa vaikka 8-lapsinen katras ja pidä huoli, että ne tekevät tästä maasta paremman.

Hyvä sentään, ettei itketä maahanmuuttajista samalla kun ei itse kiinnosta lapsien hankkiminen. Kyllä tänne tulijoita riittää jos täältä väki vähenee.

Vierailija
325/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täältä mitään mukaan saa kun aika koittaa.

Villi veikkaus: kirjoittiko tuon perseilevä aikuinen, josta eletty elämä näkyy ja tilillä on vaan miinusmerkki? Tuota idioottimaista klisettä viljelevät ja yläpeukuttavat juuri ne lapsentasoiset aikuiset, joilla raha polttaa taskussa 

Niin? Raha on tehty käyttöä varten. Mitä sillä siellä tilillä tekee, jotain digitaalisia numeroita ruudulla ilman mitään konkreettista. Se on vain väline jolla nykyajan maailmassa pystyy hankkimaan elämälle tarpeelliset asiat, katon pään päälle, ruuan, sähkön jne. Näitäkään ei yksi ihminen voi määräänsä enemmän kuluttaa ja tarvita, joten mitä ihmettä sillä ylimääräisellä rahalla pitäisi sitten tehdä, siis niillä digitaalisilla numeroilla ruudussa, jota sinä palvot? Minä ainakaan en välitä edes matkustelusta, tavarasta haluan enemmänkin eroon, kaikki ei himoa samoja asioita kuin sinä, kaikki ei himoa rahaa. Olisihan se kiva yhtäkkiä saada miljoona, mutta en minä sitä säästöön laiytaisi, vaan läheiset saisivat kaikkea tarpeellista vähän kalliimpaa mihin ovat tottuneet ja itsekin ostaisin mökin ja jeepin. Että en minä alkaisi todellakaan mitään sijoittaa ja pörssikursseja miettiä, kun se rahan palvomimen rahana ei ole se minun juttu. Ei vaan voisi vähempää kiinnostaa. Elämä on liian lyhyt mammonanpalvontaan. 

Eri

Vierailija
326/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää kerätä tällä palstalla pisteitä säästöistä ja perinnöistä kuin oikeasti ölyrikkaiden ei ole tarvinnut kuin syntyä oikeaseen sukuun ja miljoonat ovat jo tilillä. Lopetetaan siis tämä tavisten välinen älytön nokittelu! 

Lisään: ylivoimaisesti suurin osa perinnöistäkin on kulahtanut asunto, mökki ja/tai metsätontti. 

Mökistä ja metsätontista saa satoja tuhansia euroja. Aikanoinen potti.

Ei välttämättä. Ja sossu ei odota, että saat hyvän hinnan. 

Toki voit myydä pitkään, mutta sinä aikana ei saa sossusta ruokarahaa, kun odottelet ostajaa. 

Jos ei ole rahaa ruokaan niin joudut myymään metsät ja mökit halvalla pian. 

Vierailija
327/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on asunut vanhempien maksamassa asunnossa opintojenkin ajan, ei ole tarvinnut käyttää mihinkään omaa rahaa sinä aikana, nostanut opintolainaa vain siksi että sijoitti sen.

Sai työpaikan suhteilla.

Mitä vielä?

Vierailija
328/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villi veikkaus: kirjoittiko tuon perseilevä aikuinen, josta eletty elämä näkyy ja tilillä on vaan miinusmerkki? Tuota idioottimaista klisettä viljelevät ja yläpeukuttavat juuri ne lapsentasoiset aikuiset, joilla raha polttaa taskussa 

Tämä. Ehkä yksi rasittavin ihmistyyppi jonka tiedän.

Paljon rasittavampi tyyppi on pihi mammonanpalvoja. Itara kitupiikki. 

Tili pullistelee ääriään myöten, mutta punalaputettu maitokin pitää viedä vähävaraisen äidin nenän alta ja vessaan ei osteta wc-paperia, kun siinä säästää ettei pyyhi. Tämä se vasta on ikävä ihmistyyppi. 

Vierailija
329/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkka-alalla. Tykkään työstäni, ei ole burnoutia ja koen, että teen tärkeää työtä, jolla on merkitys. Ei näy palkkakuitissa se, millä mielellä työtäni teen. 

Sit oli unelma perheestä ja perustinkin sellaisen. Kolme rakasta lasta sain. Harmi, että lasten isällä oli eri prioriteetit loppujen lopuksi. Kolen lapsen yhna ei mammonat karttuneet. Pidin tärkeänä lasten harrastuksia ja yhteisiä retkiämme.

Ap, on ylpeä omaisuuksistaan. Tekevät hänet onnelliseksi ja hyvä niin. Minut tekee onnelliseksi lapseni ja itselleni merkityksellinen elämäni. Hyvä niin.

Ei tulisi kyllä mieleeni ihmetellä vauvalla, kuinka ihmeessä muut eivät ole saaneet aikaiseksi sellaista elämää kuin itselläni on. Varmaan olen saanut elää elämää, joka on tuonut myös viisautta ja ymmärrystä.

Vierailija
330/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa väittää muka lapsiin mennyt kakki rahat. Rahaa ei ole silloin paljon ollutkaan ja onko eletty pelkillä tuilla vuokraloosissa. Täällä on kaikilla lapsiperheellisillä talo, kaksi autoo pihassa + muitakin vehkeitä, matkustellaan eikä näytä ollenkaan kaiken rahan menneen lapsiin.

On meitä, jotka olemme jääneet lapsen kanssa yksin.

On maksettava yhden tuloista kahdelle sopiva asunto, enkä osta lapselleni halvimpia mahdollisia varusteita siksi, että säästötili näyttäisi kivemmalta.

Outoa, joku toinen yksinhuoltaja hankkii omakotitalon ihan tavallisen duunarin palkalla 

Miksi kuvittelet että kaikki haluaisi ostaa ok-talon, tai edes asua semmoisessa talossa vuokralla. Minä olen parhaiten viihtynyt rauhallisissa kerrostaloissa, aikuisikäni pienellä paikkakunnalla. En halua asua ok-talossa enkä rivitalossa. Molemmista on kokemusta. En viihdy kuten kerrostalossa. Mikä siinä on niin vaikea jonkun ymmärtää. Olin myös YH n.20 vuotta. 

50+

Vierailija
331/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

44v. Satatonnia ulosotossa. Ei mitään omaisuutta. Vuosien takainen peliongelma. Muuten asiat hyvin. Paremmin kuin koskaan. 

Vierailija
332/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista että jonkun mielestä kannattaa keulia omaisuudellaan nimettömänä vauviksella?

Jollain tasolla pystyn ymmärtämään. Sijoittaminen on pitkälti aika yksinäistä puuhaa. Jos on sellaisissa piireissä, missä muut tuskailee rahan loppumista ennen palkkapäivää, niin ei niiden kavereiden kanssa voi keskustella sijoittamisesta. Saati että olisi joku, jonka kanssa voisi tuuletella jonkun välietapin saavuttamisesta. 100000€ on monelle sellainen merkkipaalu, johon pääseminen tuntuu hienolta. Onhan se surullista, että on puurtanut jonkun asian eteen pitkään eikä ole ketään, jonka kanssa jakaa sitä omaa iloa.

Mutta kyllähän kolmekymppinen on elänyt tynnyrissä, jos ei pysty ymmärtämään miksei kaikilla keski-ikäisillä ole omaisuutta. Ei ole ilmeisesti päässyt vielä kokemaan mitä se on, kun elämä kolhii. Itselläkin lähipiirissä nuori mies, joka joutui työkyvyttömyyseläkkeelle jo 23-vuotiaana. Oli ehtinyt olla vasta muutaman vuoden töissä ja tienasi 3800€ kun sairaus paheni ja joutui jäämään töistä kokonaan pois. Eläke jotain reilut 2300€ alkuun, tulihan siinä tuloihin roima pudotus eikä mitään toivoa että tulot voisi kasvaa samalla tavalla kuin työssä olevilla.

Elämässä menestyneet on helposti sokeita sille, että onnellakin on osuutensa ja että omat lähtökohdat ovat saattaneet olla todella paljon paremmat kuin monella muulla. Kaikki lasketaan omaksi ansioksi, eikä nähdä sitä, että ollaan onnekkaita ja etuoikeutettuja monessa suhteessa. Toiset saavat kotoa hyviä elämänohjeita, tukea ja kannustusta. Ei tällaisista lähtökohdista tuleva voi ymmärtää, minkälainen lapsuus jollain toisella on voinut olla.

Vierailija
333/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannehan on hyvä jos ei omista paljon mitään. Hevoseton on huoleton. Vastuut ja velvoitteet minimissä. On laaja vapaus elää ja toimia omin ehdoin sitoumuksitta.

Tuo vanha sanonta - "Huoleton on hevoseton mies."  - on kyllä niin totta. Aina on jotain korjattavaa ja rempattavaa, kun on kiinteistöjä ja menopelejä. Ja vaikka rahan niukkuudesta ei ole huolta, niin on siinäkin oma vaivansa, kun miettii mihin niitä pitäisi sijoittaa ja toisaalta päässä surraa kaiken maailman perintösuunnittelukuviot, verottomat lahjoitukset ja muut. Ja vielä saa pelätä, että jälkipolvi hassaa perintönsä, sitten kun itsestä on aika jättänyt :-D

Vierailija
334/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biletin, join siis kaljaa ja poltin tupakkaa ikävuodet 17-37. Niihin menee paljon rahaa. Oliko muuta, ap?

Vierailija
335/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Raha on tehty käyttöä varten. Mitä sillä siellä tilillä tekee, jotain digitaalisia numeroita ruudulla ilman mitään konkreettista. Se on vain väline jolla nykyajan maailmassa pystyy hankkimaan elämälle tarpeelliset asiat, katon pään päälle, ruuan, sähkön jne. Näitäkään ei yksi ihminen voi määräänsä enemmän kuluttaa ja tarvita, joten mitä ihmettä sillä ylimääräisellä rahalla pitäisi sitten tehdä, siis niillä digitaalisilla numeroilla ruudussa, jota sinä palvot? Minä ainakaan en välitä edes mat

Minulle sijoittaminen mahdollistaa passiivista rahantuloa. Ei tarvitse tehdä itse töitä mutta saa rahaa. Sinä et ilmeisesti pidä tätä ajatusta kovin kiehtovana?

Vierailija
336/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Raha on tehty käyttöä varten. Mitä sillä siellä tilillä tekee, jotain digitaalisia numeroita ruudulla ilman mitään konkreettista. Se on vain väline jolla nykyajan maailmassa pystyy hankkimaan elämälle tarpeelliset asiat, katon pään päälle, ruuan, sähkön jne. Näitäkään ei yksi ihminen voi määräänsä enemmän kuluttaa ja tarvita, joten mitä ihmettä sillä ylimääräisellä rahalla pitäisi sitten tehdä, siis niillä digitaalisilla numeroilla ruudussa, jota sinä palvot? Minä ainakaan en välitä edes mat

Tilillä olevalla rahalla saa mielenrauhaa, ja se o n arvokkaampaa kuin mikään tavara mitä sillä olisi voinut ostaa.

Jos alkaa asunto ottaa päähän voi muuttaa. 

Jos alkaa työ ottaa päähän voi jäädä töistö pois. Sitä ennen voi töissä sanoa mitä oikeasti ajattelee koska ei tarvitse pelätä potkuja. 

Voi käydä lääkärissä heti kun haluaa ja tietää että on rahaa välittömiin hoitoihin jos tulee tarve.

Ei tarvitse stressata minkään kodinkoneen rikkoutumisesta tai häviämisestä.

Aivan mittaamattoman arvokasta. 

Vierailija
337/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Raha on tehty käyttöä varten. Mitä sillä siellä tilillä tekee, jotain digitaalisia numeroita ruudulla ilman mitään konkreettista. Se on vain väline jolla nykyajan maailmassa pystyy hankkimaan elämälle tarpeelliset asiat, katon pään päälle, ruuan, sähkön jne. Näitäkään ei yksi ihminen voi määräänsä enemmän kuluttaa ja tarvita, joten mitä ihmettä sillä ylimääräisellä rahalla pitäisi sitten tehdä, siis niillä digitaalisilla numeroilla ruudussa, jo

Ihan juuri nämä - vaikeasti sairaana allekirjoitan joka sanan. Sen lisäksi näin vanhemmiten on kliseistä sanoa että rakkaus olisi rahaa tärkeämpää; ei se ole. Minä en pärjäile pyhällä hengellä ja romantiikalla, mutta rahalla kyllä.

Vierailija
338/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy kaikki omaisuutesi ja jaa rahat köyhille, sanoi Jeesus. Mitä rikas ajatteli? Päätti varmaaan jatkaa aarteiden keräämistä maan päälle, jossa ruoste pilaa ja koit syövät .

niin on vaikea rikkaan pelastua!

mulla ei oo kotia täällä ajassa, mutta taivaassa on, ja se on hieno,!

🙏

Vierailija
339/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei omista mitään nuorena ja ei omista mitään vanhempana, joten aina ei omista mitään.

On kyllä niin, että rahattomana voi tehdä erittäin tyhmiä päätöksiä, eikä oikeastaan menetä mitään.

Eli hevoseton mies on onnellinen.

Vierailija
340/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät on pääosin laiskoja, tyhmiä, törsääjiä ja pikavippareita.

Eli järki ja kunnianhimo puuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi