Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka päästä päivystysjonon ohi?

Vierailija
31.01.2025 |

Ärsyttää jonotella monta tuntia, jotta saa antibiootit korvatulehdukseen. Voiko jotenkin päästä jonon ohi? Yksityinen ei ota vastaan oirekuvan perusteella

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen ottaa vastaan jos on rahaa.

Jos päiväsaikaan niin ei edes paljon tarvitse.  Täällä ainakin alle satasella yleislääkärille, mielellään maksan tosi tarpeeseen.

Vierailija
62/68 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että sua on ammuttu. Näin kulmahousu pääsi jonon ohi.

Kerro terveydenhuolloin ammattilaisille oireesi rehellisesti ja anna heidän arvioida kiireellisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telo ittes siihen kuntoon että tarttet ambulanssia. Silloin pääsee muiden edelle. 

Miksi pitäisi päästä muiden edelle. Anna terveydenhuollon ammattilaisten arvioida tilanteesi ja odota rauhassa omaa vuoroasi Käyttäydy kohteliaasti, vältä malttisi menettämistä.

Vierailija
64/68 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pää puoliksi irti pääsee. Kokonaan irtipään kanssa älä vaivaudu.

T: Tampere, Acuta

Kuten tiedät irronneen pään kanssa ei enää hoito auta. Muuten kerro rehellisesti ja rauhallisesti mikä sinulla on oireena tai hätänä ja anna terveydenhuollon ammattilaisten arvioida tilanne. 

Vierailija
65/68 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naama lankilla mustaksi.

Toimii kaikkiin muihinkin jonoihin !

Kyllä se pian todetaan irtoväriksi. Ei kannata. Yritetään opetella rauhassa jonottamista. 

Vierailija
66/68 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei korvatulehdus ole päivystysasia.

On se silloin, kun kipu äityy sietämättömäksi. Minulla on paha nenämurtuma, ja usein flunssan tai runsaan nenäverenvuodon vuoksi korva tulehtuu niin pahasti, että kipu on todella kova. Olen synnyttänyt pari lasta pelkällä ilokaasulla, joten tiedän mitä kipu voi olla.

Vierailija
67/68 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin synnytin ilokaasulla. Kai se sattui, mutta helpotti kun tiesi missä mennään ja tiesi että kipu loppuu kun vauvan saa ponnistettua ulos. Voisin harkita synnyttää ilman mitää kivun lievitystä, koska ilokaasustakin kysyttiin haluatko ilokaasua, joten ei sekään välttämätöntä ole. Sinulla eri kokemukset kivusta, itse olen suurempaakin kipua kokenut ja osa siitä oli sitä kun ei ole ollut tietoa että saako siihen apua ja loppuuko se ja  sitten lähti taju menemään ja niin se meni onneksi. 

Vierailija
68/68 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä antibiootteja reseptille. Mulla ainakin hoitunut puhelimessa ja ihan julkisella.

Jos on jokin tietynlainen sairaus tai toistuva tulehdus johon tiedetään että tarvitset antibiootin voit saada soittamalla. Myös jos sairauden hoitoon käytettävät lääkkeet ovat loppumassa voit saada reseptin uusinnan soittamalla. Apteekkiakin voit pyytää hoitamaan puolestasi reseptiesi uusinnan. 

Antibiootteja ei mihinkään uuteen vaivaan määrätä soiton perusteella !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi