Kuinka päästä päivystysjonon ohi?
Ärsyttää jonotella monta tuntia, jotta saa antibiootit korvatulehdukseen. Voiko jotenkin päästä jonon ohi? Yksityinen ei ota vastaan oirekuvan perusteella
Kommentit (68)
Toivottavasti et mitenkään, ei ole päivystysluonteinen asia, hoida tk:ssa äläkä ruuhkauta päivystystä.
Tuo ei ole syy lähteä päivystykseen, saati päästä jonon ohi! Siellä on oikeasti sairaita ihmisiä, joilla elintoiminnnot ovat kriittisesti vaarassa.
Ota siis särkylääkettä kotona ja jatka vauva-palstan selausta.
Ei korvatulehdus ole päivystysasia.
Kannattaa sanoa, että on migreeniä ja että "näkee kaksoiskuvia", pääsee varmasti nopeasti lääkärille. Lääkärillä voi vain sanoa, että migreeni meni ohi, ja tämän jälkeen pyytää esim. korvatulehduksen tarkastamaan. Nimim: toimii, ei tarvitse yksityisellä rampata
Tiedoksi sinulle jonottaja, että päivystyspotilaat otetaan aina vastaan kiireellisyys järjestyksessä. Ole vaan iloinen, jos joudut odottamaan, todennäköisyys henkeä uhkaavaan tilaan on pienempi kuin muilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä kilautan ystävälleni, joka sattuu olemaan lääkäri ja hän soittaa suoraan reseptin apteekkiin, helpotan siis jonoja tällä käytännöllä. Eli vinkkinä lääkäriystävän hommaaminen.
Muuten hyvä mutta reseptejä ei enää SOITETA apteekkiin. Huijaat siis.
Sano, että sua on ammuttu. Näin kulmahousu pääsi jonon ohi.
Ap kirjoittaa fuulaa.
Ei ole yksityisellä koskaan käynyt.
Migreenillä pääsen aina ohi. Pisin aika ollut 30min, jotkut valitteli odottaneensa yli 7h. Jotain hyötyä migreenistä
Ole onnellinen jos pääset tuolla oireella ylipäänsä lääkärille. Ystävä ei päässyt kuin hoitajalle, joka totesi ettei ole korvatulehdus. Neljän viikon vääntämisen jälkeen sai vihdoin ajan lääkärille, joka määräsi antibiootit korvatulehdukseen.
Serkkuni on onneksi ylilääkäri HUSissa, hän pistää minut jonon kärkeen kun vaan kysyn
Vierailija kirjoitti:
Serkku on onneksi lääkäri, soittamalla saan aina erittäin kiireellisen lähetteen. Muuta keinoa en tiedä. Rahakaan ei auta (sitä olisi)
Mulla poika muttei kirjoita reseptiä ei anna lähetettä, sanoo että mene tervewyskeskukseen.
Olen julkisen terveydenhuolloin päivystyksessä aikoinaan monesti yökausia jonotellut sairaan lapsen kanssa ja hän on aina joutunut osastolle. Silloin ei ollut vielä nykyistä tilannetta mistä niin kovasti valitellaan. Parhaansa henkilökunta yrittää tehdä kiireysjärjestystä määritellessään ja et voi tietää koskaan mitä muilla on.
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni on onneksi ylilääkäri HUSissa, hän pistää minut jonon kärkeen kun vaan kysyn
Moraalitonta toimintaa molemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla poika muttei kirjoita reseptiä ei anna lähetettä, sanoo että mene tervewyskeskukseen.
Poikasi toimii aivan oikein. Jos sinulla olisi kiireellinen päivystysasia hän ohjaisi sinut päivystykseen.
Aikoinaan kun reseptit olivat paperi reseptejä, ajattelin, että reseptejä voi pyytää kirjoittamaan hoitavan tahon ohi, se oli virhe koska ne eivät olleet sitä asiaa hoitavan tahon kirjoittamia. Muunmuuassa tällaisia asioita kannattaa ottaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Serkku on onneksi lääkäri, soittamalla saan aina erittäin kiireellisen lähetteen. Muuta keinoa en tiedä. Rahakaan ei auta (sitä olisi)
Telo ittes siihen kuntoon että tarttet ambulanssia. Silloin pääsee muiden edelle.
Laita molempiin korviin pumpulia, se helpottaa oireita, olen huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sanoa, että on migreeniä ja että "näkee kaksoiskuvia", pääsee varmasti nopeasti lääkärille. Lääkärillä voi vain sanoa, että migreeni meni ohi, ja tämän jälkeen pyytää esim. korvatulehduksen tarkastamaan. Nimim: toimii, ei tarvitse yksityisellä rampata
Olet itsekäs ihminen, ajattele miten toisilla voi olla hätätilanne ja sinä turvaudut valheisiin päästäksesi jonon ohi !
Kouristeleva, tajuton, hengitysvajaus, sinertävät huulet ja kynnet. Noilla pääsee hyvin varmasti päivystyksessä jonon ohi.