Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka päästä päivystysjonon ohi?

Vierailija
31.01.2025 |

Ärsyttää jonotella monta tuntia, jotta saa antibiootit korvatulehdukseen. Voiko jotenkin päästä jonon ohi? Yksityinen ei ota vastaan oirekuvan perusteella

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketa itsesi, iske veitsi rintaan ja soita 112. Näkemälläni tyypillä oli vielä jalkapalloasu päällä kun kärrättiin hoitoon. 

Vierailija
22/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä antibiootteja reseptille. Mulla ainakin hoitunut puhelimessa ja ihan julkisella.

Ei todellakaan saa antibiootteja kaiken varalle. Jos joku lääkäri kirjoittaa niin hän tekee virkavirheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia nykyaikaan. Kerran istuin sairaalan päivystyksessä 20 tuntia murtuneen käden kanssa. Tietysti ambulanssilla tulleet, lapset ja meluavat narkit/ alkkikset pääsivät jonon ohi. Kaiken lisäksi murtuma kipsattiin virheasentoon.

Ei me ohi päästä. Meidät viedään sivuhuoneeseen lepareihin odottamaan omaa vuoroa ja sieltä selmaan tai putkaan. 

Vierailija
24/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia nykyaikaan. Kerran istuin sairaalan päivystyksessä 20 tuntia murtuneen käden kanssa. Tietysti ambulanssilla tulleet, lapset ja meluavat narkit/ alkkikset pääsivät jonon ohi. Kaiken lisäksi murtuma kipsattiin virheasentoon.

Ei me ohi päästä. Meidät viedään sivuhuoneeseen lepareihin odottamaan omaa vuoroa ja sieltä selmaan tai putkaan. 

Tämä. Ne viedään säilöön odottamaan jotta ei ole muille vaarallisia.

Vierailija
25/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityislääkäreiltä saattaisi saada antibiootit ihan pelkällä etäkäynnilläkin ja tavallisia aikoinakin saa usein lyhyellä viiveellä. Tai ehkä julkkisellakin on nykyään enemmän digipalveluita. Korvatulehduksen kannattaa myös kokeilla korvaöljyjä. Toimii myös ennalta ehkäisyyn jos on helposti tukehtuvat korvat. 

Vierailija
26/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä antibiootteja reseptille. Mulla ainakin hoitunut puhelimessa ja ihan julkisella.

Ei todellakaan saa antibiootteja kaiken varalle. Jos joku lääkäri kirjoittaa niin hän tekee virkavirheen.

Pitääkin mun vti tulehduksesta joita ollut kymmeniä tehdä ilmoitus kun jokainen lääkäri kirjoittanut puhelimitse reseptin antibiotteihin. 

Samoin aknen hoitoon antibiootteja söin 2v putkeen. Ja nekin uusittiin lääkäriä näkemättä jo 10v sitten.

Kyllä usein toistuviin vaivoihin saa puhelimessa reseptin.

Vierailija
27/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän vittua teet päivystyksessä korvatulehduksen takia?

Tämä. Päivystykseen mennään, kun on välitöntä hoitoa vaativa vaiva. Korvatulehdus ei ole sellainen, vaikka ikävä vaiva onkin.

Vierailija
28/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu sairaudesta. On minullakin aina antiboottiresepti valmiina odottamassa ja ohjeet, milloin kuuri pitää aloittaa. Ei tarvitse edes mennä lääkäriin.

Vierailija
29/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Acutassa syöpä + korona yhdistelmällä pääsi reilun pari vuotta sitten nopeasti pois odotussalista sänkyyn odottamaan. Siellä menikin sitten seuraavaan aamuun asti ilmn sen kummempia tutkimuksia, hoitaja teki perusmittaukset välillä. Vasta aamulla sain viruslääkkeet ja pääsin kotiin sairastamaan.

Vierailija
30/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pää puoliksi irti pääsee. Kokonaan irtipään kanssa älä vaivaudu.

T: Tampere, Acuta

pitääkö sellainen juttu paikkansa että Tampereella ei meinaa sinne lääkäriin päästä kun lähes kuolleena! 

Vierailija
31/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sinä pääset, koska jonotus on sinulle niin ärsyttävää ja vaikeaa. Me muuthan annamme mielellämme sinulle jonopaikkamme, koska nautimme jonottamisesta.

Vierailija
32/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkku on onneksi lääkäri, soittamalla saan aina erittäin kiireellisen lähetteen. Muuta keinoa en tiedä. Rahakaan ei auta (sitä olisi)

Luetun ymmärtäminen????

Vierailija
33/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystysjonon ohi pääsee olemalla todella sairas ja hengenvaarassa.

Jos pystyt valittamaan jonottamista et ole luultavasti sellainen.

Ei pääse, minua ei tutkittu päivystyksessä ollenkaan, vaikka oireeni paljastui jälkikäteen aivoinfarktin alkuoireeksi. Jonotin useamman tunnin ha sitten lähetettiin kotiin. Olen hengissä pelkästään hyvän tuurin takia.

T. Hki

Vierailija
34/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitat kipua ja voivottelet niin saatanasti.

Vierailija
35/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä toimii näin? Alan käydä siellä valinnanvapauden perusteella.

T. Helsinkilöinen

Vierailija
36/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä toimii näin? Alan käydä siellä valinnanvapauden perusteella.

T. Helsinkilöinen

HUS alue edelleen, keusote

Vierailija
37/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole rahaa mennä yksityiselle ajanvarauksella? Jos ei niin siinähän jonottelet.

Vierailija
38/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kilautan ystävälleni, joka sattuu olemaan lääkäri ja hän soittaa suoraan reseptin apteekkiin, helpotan siis jonoja tällä käytännöllä. Eli vinkkinä lääkäriystävän hommaaminen.

Minun lapsi on onneksi erikoislääkäri.Kilautan sille, ei täällä paikkakunnalla lääkäriin .

Vierailija
39/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi kokemus Acutasta, kaikki ns. kiirelliset meni ohi. Lopulta, kun pääsin lri:n tapaamaan murtuman takia, oli joutunut konsultoimaan ortopediä ym, joten ymmärrän. Siellä 8 tuntia istuneena ja helvetinmoisissa kivuissa istuneena, en  ymmärrä, miksi sinne päivystykseen mennään, jollei oikeasti ole hätä. No itse päädyin suoraan leikkaukseen, mutta vieläkin sapettaa nämä, flunssaiset etuilijat.

Vierailija
40/68 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin keuhkoveritulpassa jonon ohi. Soitin TK ja valitin vaikeaa hengenahdistusta. Minulta kysyttiin, , kauanko kestää saapua paikalle. Alle 15 minuutin kuluttua olin perillä. Kun saavuin paikalle, hoitaja oli käytävällä vastassa. Otettiin heti sydänkäyrä ja sen jälkeen odottamatta suoraan jonon ohi lääkärin vastaanotolle. TK lääkärin vastaanotolta suoraan sairaalaan. Sairaalassa henkilötietojen tarkastaminen vei aikaa muutaman minuuttin. Pääsin heti valvontaosaston vapaalle sänkypaikalle. Hetken päästä lääkäri olikin jo sängyn vierellä. Tutkimukset ja siirtyminen osastolle tehohoitoon. Hyvin meni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme