Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eroa on vaimolla ja puolisolla?

Vierailija
31.01.2025 |

En ymmärrä, miksi tuttava korjasi minua

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, mutta itse en edes haluaisi naista joka ei veis mua vihille.. sellainen ois ihan lunttu.

M42

Vierailija
82/87 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä, mutta itse en edes haluaisi naista joka ei veis mua vihille.. sellainen ois ihan lunttu.

M42

Niin. Pelkän rahan perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso voi olla mies tai nainen. 

Mutta jos hänellä on lapsi?

Ap

Lapsi voi olla sekä miehellä, että naisella 🤣

Vierailija
84/87 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vaimo" tarkoittaa joko avo- tai aviovaimoa. Eli nainen, jonka kanssa asutaan yhdessä ja/tai ollaan naimisissa. "Puoliso" voi olla nainen tai mies, eikä termi kerro suhteen statustakaan kovin selvästi, ollaan vain sitoutuneessa parisuhteessa.

Avopuoliso ei ole vaimo, vaimon kanssa ollaan naimisissa tai rekisteröidyssä parisuhteessa.

Vierailija
85/87 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko (elin)kumppani samaan kategoriaan kuin puoliso?

Kuuluu.

Toisaalta puoliso viittaa siihen, että suhteessa on seksiä. Elinkumppani on sellainen jonka kanssa elellään. Voi olla hyvä ystäväkin.

Vierailija
86/87 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku puhuu puolisostaan, niin aika usein se on vain kiertoilmaus sille, että puhujan puoliso on samaa sukupuolta hänkin.

Itse puhun aina kumppanista, ja olen siis miehen kanssa suhteessa oleva nainen. Olen aina inhonnut yleistä tapaa puhua kumppanista sanalla mies, tyyliin "mennään miehen kanssa Tallinnaan viikonloppuna", "miehellä loppuu työ vasta kuudelta", jne. En ymmärrä miksi ei voi puhua etunimellä? Mistä tuollainen outo tapa on edes tullut. Kuulostaisi jotenkin hassulta, jos miehet puhuisivat kumppanistaan samoin, esim. "mennään naisen kanssa Tallinnaan" ja "naisella loppuu työ vasta kuudelta". Puoliso taas kuulostaa vanhahtavalta, enkä muutenkään tykkää kyseisestä sanasta. Joten käytän sanaa kumppani, joskin kaikkein todennäköisimmin puhun kumppanistani etunimeltä. 

Mies ja vaimo ovat ne sanat, joita puolisot käyttävät keskustellessaan toisistaan, ei nainen.

Vierailija
87/87 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa on aviopuoliso.

Muita puolisoita ei ole.

Avioliitto on liitto.

Avoliittoa ei ole olemassa. Ovi on raollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi