Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi elämäntapamuutos ja laihtuminen normaalipainon sisällä triggeröi ihmisiä?

Vierailija
31.01.2025 |

Heti alkuun sanon, että normaalipainosta huolimatta minulla oli verensokeri koholla. Vuoden alusta päätin, että en alle nelikymppisenä hanki diabetesta vaan laitan elintavat kuntoon. Lopetin roskaruoan ja sokerisen herkkujen syönnin. Roskaruoan sijaan syön paljon kasviksia ja sokerihimoon hedelmiä. Oloni on muuttunut kuukaudessa todella radikaalisti ja se jos mikä on antanut motivaatiota jatkaa tällä linjalla. Siis terveys.

Olen liikkunut aina paljon ja on ns. hyvät geenit normaalipainon suhteen, joten nyt ruokailun korjaamisen myötä olen myös laihtunut kuukaudessa näkyvästi. En tavoitellut sitä vaan terveyttä, mutta onhan se kiva. Mikä taas ei ole kiva, on joidenkin ihmisten suhtautuminen. Olen kuulemma kohta kukkakeppi tai pulkannaru. Kehotetaan ottamaan edes yksi pulla tai viineri. Eikä kuulemma laihtuminen voi olla tervettä. Ärsyttää ihan älyttömästi, kun en halua omia terveyspulmia julkisesti tuoda esille eikä minusta tarvitsekaan. Toisekseen ihmisten äänensävystä ja sanavalinnoista tulee olo, että kyse ei ole oikeasti aidosta huolesta vaan jostain ihan muusta. 

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap:n kokema kohtelu näkyy hyvin tässä keskustelussakin. Ihan älyttömiä kommentteja osalta. 

Vierailija
42/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lienee trolli, sillä kuukaudessa harva laihtuu "näkyvästi".

Varsinkaan normaalipainoisena.

Normaalipainossahan esim. 4-5kg, mitä tässä ajassa voi laihtua, näkyy todella helposti.

Minulla lähti 3kg luultavasti pelkkiä nesteitä viikossa. Turvotus hävisi. Sen jälkeen on lähtenyt pari kiloa, eli alle kilo viikossa. Näkyy vaatteissa ja erityisesti kasvoissa tuo turvotuksen häviäminen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap:n kokema kohtelu näkyy hyvin tässä keskustelussakin. Ihan älyttömiä kommentteja osalta. 

Jaa, minusta aloituksen tavoite oli lähinnä dissata keskustelussa niitä ei-niin-normaalipainoisia.

Vierailija
44/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kuvittelee että sen muutoksen tekee vain siksi että haluaa laihtua. Minä olen aina ollut hoikka, vaikka syönyt vähän mitä sattuu. Ja nyt taas koitan elää terveellisemmin, vähemmän sokeria ja roskaruokaa. Koska ei se terveellistä ole, vaikka olisi kuinka hoikka. Eikä olokaan ollut niin hyvä. Ongelma vaan omalla kohdallani on että se paino tosiaan sitten putoaa, nytkin on enää alle kilon alipainosta. Olen tosin siro rakenteeltani, joten en nyt liian laiha. Ja viimeksi repsahdin takaisin juuri siksi, kun se paino tosiaan vaan tippuu. Nyt meinasin yrittää tiukemmin ja koitan saada kaloreita sitten terveellisemmin. En vaan jaksa syödä paljoa. 

Vierailija
45/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että ihmiset on kateellisia, jos joku onnistuu ja he eivät. Itse laihdutin 40kg 1,5-vuodessa. Enemmän sitä sai kuraa niskaan kuin tukea. Kyseltiin mm. että kannattaako kuitenkaan, kun voi jäädä löysää nahkaa. Painoin pahimmillaan 102kg, nyt 62kg. Voin kertoa, että olo on nyt paljon parempi, mutta monet eivät vieläkään ymmärrä, etten edelleenkään ota mitään herkkuja työpaikan kahvihuoneessa. Enkä tee sitä kiusallaan vaan oman terveyden vuoksi.

Tämähän se syy on. Kateus. Ihmisiä vtuttaa,kun eivät ole itse kyenneet/onnistuneet. Lisäksi se laihtunut kaveri saa enemmän huomiota. Pätee myös ex-läskeihin. Entinen seinäruusu saakin eniten huomiota porukassa. Kyllähän se kavereita alkaa vtuttamaan. 

Kannattaa käyttää sitä vain polttoaineena.

Vierailija
46/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kuvittelee että sen muutoksen tekee vain siksi että haluaa laihtua. Minä olen aina ollut hoikka, vaikka syönyt vähän mitä sattuu. Ja nyt taas koitan elää terveellisemmin, vähemmän sokeria ja roskaruokaa. Koska ei se terveellistä ole, vaikka olisi kuinka hoikka. Eikä olokaan ollut niin hyvä. Ongelma vaan omalla kohdallani on että se paino tosiaan sitten putoaa, nytkin on enää alle kilon alipainosta. Olen tosin siro rakenteeltani, joten en nyt liian laiha. Ja viimeksi repsahdin takaisin juuri siksi, kun se paino tosiaan vaan tippuu. Nyt meinasin yrittää tiukemmin ja koitan saada kaloreita sitten terveellisemmin. En vaan jaksa syödä paljoa. 

Ruuan laatu? Proteiinia enemmän, hyvälaatuista ja hyviä rasvoja, niin paino nousee kyllä.

Vierailija
47/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeri koholla.Niinpä,ei sitä normaalipainoa pelkällä vaa'alla mitata kun rasvaprosenttisi voi olla paljon luultua suurempi.

Perinnölliset tekijät vaikuttaa ihan hirveästi myös. Tiedän todella hoikan ihmisen, jonka sokerit keikkuu koko ajan korkealla ihan vain perinnöllisten tekijöiden vuoksi. Syö todella terveellisesti, mutta pienikin herkuttelu heilauttaa sokerit ylös. 

Mutta se että sokeri laski laihtumalla viittaa liian suureen rasvaprosenttiin vaikka ap väitti olevansa normaalipainoinen.

Vierailija
48/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaalipainoinen laihtuu radikaalisti, kuten ap sanoo tehneensä, niin en ihmettele, jos se herättää kysymyksiä ja kommentteja. 

Vierailija
49/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellisesti pluskaloreille, riittävästi proteiinia ja kuntosalille. Sillä lailla on mahdollista saada sitä terveellistä painoa lihaksen muodossa.

Vierailija
50/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojoilu on varmin tie 2-tyypin diabetekseen. Jos pidät nämä elämäntapasi koko loppuelämäsi ajan olet turvassa.

Jos repsahdat huonoihin elämäntapoihisi uudestaan ja paino nousee (yleensä vielä isompiin lukemiin kuin ennen elämäntapamuutosta, OLET KUSESSA!

Älä syö liikaa hedelmiä, syö marjoja.

Vierailija
51/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos normaalipainoinen laihtuu radikaalisti, kuten ap sanoo tehneensä, niin en ihmettele, jos se herättää kysymyksiä ja kommentteja. 

Miksi?

Itse en ikinä kehtaisi kysyä tai kommentoida mitään. En voi tietää toisen terveyshaasteista enkä halua laittaa ketään ikävään tilanteeseen kyselemällä tai kommentoimalla.

Vierailija
52/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun laihdutuskuurisi ketään oikeasti kiinnosta.

Pullantuputtaja ilmoittautui keskusteluun.

Vierailija
53/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeri koholla.Niinpä,ei sitä normaalipainoa pelkällä vaa'alla mitata kun rasvaprosenttisi voi olla paljon luultua suurempi.

Perinnölliset tekijät vaikuttaa ihan hirveästi myös. Tiedän todella hoikan ihmisen, jonka sokerit keikkuu koko ajan korkealla ihan vain perinnöllisten tekijöiden vuoksi. Syö todella terveellisesti, mutta pienikin herkuttelu heilauttaa sokerit ylös. 

Mutta se että sokeri laski laihtumalla viittaa liian suureen rasvaprosenttiin vaikka ap väitti olevansa normaalipainoinen.

Jos ap on laihtunut pari kiloa (plus poistuneet nesteet) niin kuulostaa minusta siltä, että nimenomaan ruokailutottumusten muuttaminen on vaikuttanut eikä paino.

Vierailija
54/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syöt riittävästi, terveellisesti ja monipuolisesti, ei se alipaino haittaa. Se voi olla sinun ns. normaalipaino, jos olet muutenkin siro. 

Vierailija
55/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nostat itsesi muiden yläpuolelle. Ketään ei kiinnosta muiden elämäntavat ihan tiedoksesi.

Vierailija
56/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Itse en ikinä kehtaisi kysyä tai kommentoida mitään. En voi tietää toisen terveyshaasteista enkä halua laittaa ketään ikävään tilanteeseen kyselemällä tai kommentoimalla.

Etkö pysty itse keksimään syyksi edes sitä, että ihmiset ovat uteliaita, ts. kaikki eivät olet kuten sinä? Ei voi olla niin vaikeaa. Kyseletkö myös, miksi maailmassa on rikoksia, koska sinä itse et tee niitä?

Vierailija
57/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

K A T E U S.

Sä et saa pystyä sellaiseen. Menee liian lähelle täydellistä, jos menee lähelle täydellistä. Ihmiset pyrkii eliminoimaan tällaiset aikeet ja ilmiöt.

Vierailija
58/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se totaaalikieltäytyminen herkuista ärsyttää joitain samoin kuin jos joku ei juo alkoholia lainkaan. Typeräähän se on tuollaisesta ärsyyntyä. 

Vierailija
59/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Etkö pysty itse keksimään syyksi edes sitä, että ihmiset ovat uteliaita, ts. kaikki eivät olet kuten sinä? Ei voi olla niin vaikeaa. Kyseletkö myös, miksi maailmassa on rikoksia, koska sinä itse et tee niitä?

Ei ole kyse uteliaisuudesta vaan huonosta käytöksestä. Muuttunutta ulkomuotoa tai elintapoja ei oteta esille. Jos et ole riittävän läheinen, että ihminen kertoisi sinulle itse, ei sinulla ole oikeutta kysellä tai kommentoida. 

Vierailija
60/73 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aapee sun pitäis ymmärtää miten omalla hoikkuudellasi korosta meidän isojen tyttöjen lihavuutta ja se on kyllä varmaan kaikkien muiden mielestä törkeä temppu toisia kohtaan! mun ei kyllä tarvitse lukea tuollaisii aloituksii ja siksi ilmoitin avauksesi poistoon....