Vaikka oon köyhä, en tajua sitä että ruuan hinnat ois noussu
Tai jos onki, nii kyllähän esim. Coopin ja Xtran tuotteita saa äärettömän halvalla. Ja onko se nyt joku Kotimaista merkin yks leipä, jossa on 12 ruispalaa, ja se maksaa muistaakseni 89 senttiä.
Toki nyt joku lohi tai Fazerin sininen suklaalevy on kallista. Mutta lohihan on aina ollu. Lohen voi ostaa ilta-alesta ja Fazerin siniset voi jättää hyllyyn.
Porkkanat ja lantut, perunat on edelleen edullisia.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka jos rypsiöljyn hintaa vertailee. Ennen sitä sai alle eurolla litran (99 snt / pullo). Nykyisin maksaa halvin mahdollinen yli kaksi euroa.
Monessa muussa tuotteessa on tapahtunut samanlainen nopea hinnan nousu. Ihan muutamassa vuodessa. Kyllä se näkyy ruokakustannuksissa vaikka miten halvalla yrittäisi pärjätä. Ruokaa kun on kuitenkin pakko syödä.
Minä käytän kylmäpuristettua rypsiöljyä ruokalusikallisen aamupuurossa. Melkein konkurssi uhkaa, kun on niin kallista.
Joo,mutta kannattaa. On parempaa,kuin se ei kylmäpuristettu. Itse ostan vielä luomuna. Samoin kylmäpuristettua luomuoliiviöljyä ja avokadoöljyä otan päivittäin ruokalusikallisen. Säästää voi muussa. Esim en syö lihaa, vaan kasviproteiineja ja kalaa. Kala tosin on kallista, mutta ostaa seitiä ja tonnikalaa, ja joskus sitä lohta, ja kun on tarjouksessa, niin mm muikkua ja silakkaa. Samoin satsaan marjoihin. En kykene itse poimilaan, mikä on harmi,mutta ovat hyviä, ja superfoodia, joten siksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi olet köyhä? Josset ymmärrä raha-asioita ja hintojen merkitystä.
Hän on köyhä siksi, ettei ymmärrä käyttää ehkäisyä.
Se on se juttu...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on nousseet. Ennen sai Lidilstä laktoositon maitolitran 1,15 €, nyt on 1,25 €. Smarketista sama, ennen oli 1,25 €, nyt on 1,39 €. Pitää tosi tarkkana olla, että mistä saa mitäkin halvimmalla, ja vaihtelee tosi paljon. Esim. k-kaupan tarjoukset on hyviä, parempia kuin Lidlin tai s-ryhmän. Lidlillä bonukset parhaita. Tätä kun perheenäitinä jongleeraa, niin menee aikaa, mutta tulos näkyy siinä että voi edelleen syödä terveellisesti ilman luottokorttia.
10 sentin nousua ei edes huomaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi olet köyhä? Josset ymmärrä raha-asioita ja hintojen merkitystä.
Hän on köyhä siksi, ettei ymmärrä käyttää ehkäisyä.
Se on se juttu...
Tajuatko että coop Xtra kondoomit maksaa 4,60 e viiden kappaleen paketti?!
Sillä köyhä saa jo kahden päivän ruuat!
Joo,mutta kannattaa. On parempaa,kuin se ei kylmäpuristettu. Itse ostan vielä luomuna. Samoin kylmäpuristettua luomuoliiviöljyä ja avokadoöljyä otan päivittäin ruokalusikallisen. Säästää voi muussa. Esim en syö lihaa, vaan kasviproteiineja ja kalaa. Kala tosin on kallista, mutta ostaa seitiä ja tonnikalaa, ja joskus sitä lohta, ja kun on tarjouksessa, niin mm muikkua ja silakkaa. Samoin satsaan marjoihin. En kykene itse poimilaan, mikä on harmi,mutta ovat hyviä, ja superfoodia, joten siksi.
Ja silti olet niin " hyvin syöneen" näköinen että et taivu edes puolukoita poimimaan? Todellista superfoodia syöt kun paino vain nousee ja perse senkun leviää 😂
Minun lempiruoka eli kalkkuna on ainakin kallistunut hirveästi.
Reilu kymmenen vuotta sitten sitä sai noin vitosella, mutta nykyään fileepaketti maksaa jotain 12 euroa! 😤
"Joo,mutta kannattaa. On parempaa,kuin se ei kylmäpuristettu. lässyn lässyn lässyn..."
Öljyn valinta riippuu ennen kaikkea siitä mihin sitä aikoo käyttää. Kylmäpuristettu on huono valinta ruoanlaittoon; etenkin paistamiseen. Aika karsean makuista tulee jos paistat ne sun silakat kylmäpuristetussa oliiviöljyssä.
Vierailija kirjoitti:
Minun lempiruoka eli kalkkuna on ainakin kallistunut hirveästi.
Reilu kymmenen vuotta sitten sitä sai noin vitosella, mutta nykyään fileepaketti maksaa jotain 12 euroa! 😤
Ja silloin vuosia sitten jopa broilerin liha oli hieman kalkkunaa kalliimpaa, mutta nykyään kana on selvästi halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on nousseet. Ennen sai Lidilstä laktoositon maitolitran 1,15 €, nyt on 1,25 €. Smarketista sama, ennen oli 1,25 €, nyt on 1,39 €. Pitää tosi tarkkana olla, että mistä saa mitäkin halvimmalla, ja vaihtelee tosi paljon. Esim. k-kaupan tarjoukset on hyviä, parempia kuin Lidlin tai s-ryhmän. Lidlillä bonukset parhaita. Tätä kun perheenäitinä jongleeraa, niin menee aikaa, mutta tulos näkyy siinä että voi edelleen syödä terveellisesti ilman luottokorttia.
10 sentin nousua ei edes huomaa
Lapsiperheessä menee helposti kaksi litraa maitoa päivässä. Siitä kymmenestä sentistä tulee 73 € vuodessa lisää maksettavaa.
Eikä hintojen nousu pelkästään maitoa koske. Samalla tavalla kaikki muukin ruoka on kallistunut. Puhutaan helposti monen sadan euron lisäkustannuksesta vuositasolla. Se on pienituloiselle lapseperheelle vaikea paikka - jossei yksinkertaisesti ole ylimääräistä rahaa. Jokainen euro on mennyt jo muutenkin ja nyt pitää jostain keksiä miten pärjätä nousseiden hintojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka jos rypsiöljyn hintaa vertailee. Ennen sitä sai alle eurolla litran (99 snt / pullo). Nykyisin maksaa halvin mahdollinen yli kaksi euroa.
Monessa muussa tuotteessa on tapahtunut samanlainen nopea hinnan nousu. Ihan muutamassa vuodessa. Kyllä se näkyy ruokakustannuksissa vaikka miten halvalla yrittäisi pärjätä. Ruokaa kun on kuitenkin pakko syödä.
Öljyt haetaan tietysti etnisistä kaupoista, ovat halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öljyt haetaan tietysti etnisistä kaupoista, ovat halpoja.
Eikä ole. Lidlistä saat halvemmalla.
Ostat vain Pirkka ja Coop olutta ja koet ruuan kalliiksi? Olet kyllä melkoinen.. juoppolalli, tenukeppi, hirvee denso,kaamee doku..