Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä vertaa arkeamme yhtä raskaaksi, vaikka hänen lapet päivähoidossa.

Vierailija
03.03.2007 |

Molemmilla siis 3 lasta ja meillä molemmilla vauvat. Hänen kaksi vanhempaa lasta ovat kokopäivähoidossa ja minun kotona. En laittaisi omiani hoitoon missään nimessä ollessani kotona äitiyslomalla, ei siis ole kyse kateudesta. Kypsyttää vaan niin paljon, kun hän rinnastaa arkemme aina samanlaisiksi, vaikkei hänen tarvitse ppikkuvauvan kanssa puistoilla tai laittaa kenellekkään ruokaa päivällä. Joskus kun kerron, että olipa taas urakka pukea lapset ja päästä puistoon tai käydä lasten kanssa bussilla keskustassa niin hän vastaa, joo, se on tosi rankkaa, vaikkei ole kertaakaan vastaavaa tehnyt.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kestävämpää tekoa kuin se toinen. Toisille vähäkin riittää, että arki tuntuu raskaalta.

Vierailija
2/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän sitten saa vietyä nämä hoitoon joka aamu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen mielestään meillä on aivan samanlainen tilanne, vaikka meillä on heihin verrattuna kaksinkertainen määrä lapsia, eikä minkäänlaista tukiverkostoa, heillä taas on isovanhempien apua joka ikinen päivä tarjolla ja käytössä.

Vierailija
4/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(1 samanikäinen lapsi) pitävät minun elämää helmpompana kuin heidän. Omituista.

Vierailija
5/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoitoon verrattuna.

Vierailija
6/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lastenhoitoon verrattuna.

Kyllä työ stressaa paljon enemmän. Miten ehditte palstailla, jos niin " rankkaa" . Töissä en ehdi koskaan palstailla!!!

Vierailija
7/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vapaaehtoisesti hoidat kaikki kolme lasta kotona? Odotatko, että kaverisi sitten kehuisi sinun reippauttasi, vai? On työlästä viedä lapset joka päivä hoitoon myös.

Vierailija
8/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miksi ne on KOKOpäivähoidossa?

Ettei arvon läskiperseen tarvii niitä itte edes hakea.

Vierailija
9/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen ollut viikon lomalla lapseni kanssa, ja olo on todella levännyt. Mies on ollut siis viime viikon töissä ja osittain työmatkallakin. Työviikon jälkeen olen ihan poikki, vaikka teen vain neljäpäiväistä viikkoa. Oletko 9 koskaan kokeillut käydä töissä?

Vierailija
10/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 14-vuotiaana, nyt työvuosia on takana noin 25. Täyttä päivää teen, mies on matkatöissä.

Lapsia on kaksi, he olivat pitkään kotihoidossa, jolloin minä tein yövuoroa.

Työssäkäynti on paljon helpompaa kuin kotiäitinä olo.

9

Vierailija
11/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä että useamman kanssa on kotiäitiys rankemapaa kuin työssäkäynti. T:8.

Vierailija
12/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan kotiäitiys usean lapsen kanssa.

Vierailija
13/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi sinun pitäisi olla kilpailutilanteessa?? jos haluat mitaleita urheudestasi, ala hengenpelastajaksi.

Vierailija
14/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti haluaa toimia lastensa parhaaksi, vaikka se vaatisikin häneltä paljon.

Ootkos kuullut sellaisesta? Vai menetkö itse aina sen mukaan, mikä itsellesi on helpointa?

Vierailija
15/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kateudesta. Kypsyttää vaan niin paljon, kun hän rinnastaa arkemme aina samanlaisiksi, vaikkei hänen tarvitse ppikkuvauvan kanssa puistoilla tai laittaa kenellekkään ruokaa päivällä. Joskus kun kerron, että olipa taas urakka pukea lapset ja päästä puistoon tai käydä lasten kanssa bussilla keskustassa niin hän vastaa, joo, se on tosi rankkaa, vaikkei ole kertaakaan vastaavaa tehnyt.

Vastaa varmaa siksi noin, kun ei itse sitä jaksa (ne isommat on pk:ssa). Teetköhän nyt väärää tulkintaa kaverisi puheista (eli olet sittenkin kateellinen).

Vierailija
16/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, mikä on vanhemman tekosyy 5 vuoden kotona lojumiselle, ei ole reaalimaailmassa välttämättä lapsen parhaaksi.

Vierailija
17/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon helpompaa kuin kotona.

20

Vierailija
18/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaessaan isommat hoitoon ja itse hoitaessaan vain vauvaa. Ei käy töissä, muttei hoida lapsiaankaan.

Vierailija
19/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokasen omat voimat ja asenne ole ne jutut jokka ratkasee. Toinen ei jaksa kotona, toinen ei jaksa hoitaa työn lisäksi perhettä.

Ihan oma helvettisi jos jaksat vielä napista " ystäväsi" sanoista jos molemmilla on kolme lasta ja omat ongelmat ja kiireet.

Itselleni on hauskaa mennä bussiretkelle, sulle se ehkä pirun raskasta?

Mulle raskasta on viedä lapset aamulla hoitoon ilman että tulee asiasta vääntöä, joku toinen ajattelee että pakenen kotia töihin..

Kukin tekee tavallaan. Toinen ei jaksa vaikka olisi kaksi mummoa apuna ja toinen jaksaa yksin. Mitä näitä vatvomaan! Olette kuitenkin ystäviä, lakatkaa arvostelu.

Vierailija
20/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mun mielestä töissäolo on paljon rankempaa, koska kotonaollessa voi tehdä seuraavat jutut, töissäollessa ei

-levätä päivällä

-nukkua aamulla pidempään

-ei ole pakko koko ajan toimia aikataulujen mukaan

-ei ole kiire

-on aikaa olla lastensa kanssa

-on aikaa kotitöihin

-on aikaa syödä rauhassa

-on aikaa ruoanlaittoon

-on aikaa itselle, vaikka lukea kirjaa tai lehtiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi