Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö hautajaisiin Keski-Suomeen, jos pitäisi sitä varten yöpyä siellä hotellisissa?

Vierailija
30.01.2025 |

Kokemuksia kellään?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuka haudataan. Jos olisi lähisukua menisin, jos on serkun kummin kaima niin en menisi.

Just näin, riippuu täysin siitä, kuinka läheinen tai itselle tärkeä vainaja olisi kyseessä. 

Vierailija
22/28 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako seuraavaksi taas se häiriintynyt jankutus hautakivistä tai siitä, käyttekö haudoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellisissa, mikä se on?

Ketä se olisi?

Vierailija
24/28 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuossa nyt on. Kävin isovanhemman hautajaisissa Pohjanmaalla pääkaupunkiseudulta ja yövyin hotellissa. Ei ollut minun budjetissa iso asia. En tietenkään jonkun kumminkaiman hautajaisiin menisi. 

Vierailija
25/28 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta Savoon menisin.

Vierailija
26/28 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuisi siitä kenen hautajaisista olisi kyse. - Sen sijaan en olisi matkannut polttareihin yli 500 kilometrin päähän, jos olisin tiennyt, että en tule saamaan kutsua myöhemmin häihin, enkä vielä tänäpäivänäkään tiedä miksi en saanut; kävi kalliiksi opiskelijakukkarolle nuo polttarit.

Pakko kommentoida, vaikka menee tästä ketjusta vähän ohis. Tosi törkeää tuo, että kutsuttiin polttareihin, mutta ei häihin. Rahoittajaksihan sinut sinne polttareihin tietysti haluttiin. Toki hääpari varmaan kutsui itse häävieraansa ja polttari porukan om koonnut joku muu, mutta olisi silti pitänyt huomioida.

27/28 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ihan lähisukulaisen (omat vanhempani, sisarukseni, omat lapseni ja sisarusteni lapset) hautajaisten vuoksi olisin valmis yöpymään hotellissa. Tätini hautajaisissa kyllä olin Keski-Suomessa, mutta sinne sentään pääsi kohtuullisen hyvin Helsingistä junalla. Aamulla kahdeksan maissa lähtö ja kuuden maissa illalla lähtö takaisin. Tampereella junan vaihto. Olihan se aika pitkä päivä, mutta ei sillä piebnellä paikkakunnalla olisi ollut hotellejakaan. 

Vierailija
28/28 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä menisinkö minä? Teetkö paljonkin päätöksiä sen mukaan, kuinka muut toimii?

En ole Ap,. jolle kai kysymyksesi osoitit mutta kyllä minä ainakin tosinaan olen vähän arvioinut omaa tekemistäni sen perusteella miten muut mahd. toimivat. Edellä kerroin, kuinka aikanaan matkasin useammans adan kilometrin päähän polttreihin, enkä myöhemmin saanut kutsua. - Kun sittemmin sai "taas" kutsun - jotka oli kyllä määrä pitää minua fyysiesti paljon lähempänä niin silti emmin, että haluanko osallitua koska vaikka säästäsin siinä, että pääsisin ainakin yöksi kotiin, niin tiesivät ne rahan menoa, jolloin kaipasin mielipidettä, että voinko kieltäytyä ja kos kieltäytyisin, niin mitä siitä seuraisi, vai seurasiko oikeastaan mitään, kun sekin, jonka olin luullut olevan hyvä kaverini jätti kutsumatta häihinsä vaikka kelpasin paikalle polttareihin useamman sadan kilometrin päähän; vai oliko se vain sitä, ettei kehdannut suoraa pyytää, että annatko xxx€ niin voivat viettää polttareita, eikä tarvii tulla paikalle kun en(/vät) halua minua kutsua häihinsä.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan