Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petteri Orpo patsasteli ökytakissa vaaliteltoilla, syntyi kohu somessa ja mediassa, nyt hallitus lahjoittaa 5miljoonaa kodittomille

Vierailija
30.01.2025 |

Samainen hallitus, joka teki leikkauksia sosiaaliturvaan ja mm. asumistukeen, joka paradoksaalisesti nosti tämän maan jo kohtuuttoman korkeaa vuokratasoa vielä korkeammalle. Samainen hallitus, jonka kaudella puolimiljoonaa suomalaista on ulosotossa ja ulosoton huutokaupattavana on ennätysmäärä suomalaisten koteja. Samainen hallitus, jonka vahtivuorolla n. 300 yritystä menee konkurssiin joka kuukausi, ja yritysten konkurssit ovat kasvaneet 12,4%. 

Samainen hallitus, joka ohjasi 50 miljoonaa joululahjarahaa läheistensä johtamille puuhayhdistyksille ja harrastuksille.

Sitten Petteri Orpo piti fiksuna vetona heilua kampanjateltoilla roadmänien suosima merkkilogo-ökytakki päällä. 

No, kiva, että sieltä valtiontalouden laarin pohjalta löytyi tämmöinen hyväntekeväisyystemppu medialle uutisoitavaksi. Kodittomuutta aiheuttaviin yhteiskunnan rakenteisiin tuo ei mitään auta, päinvastoin. Yhteiskunnan turvaverkkojen tuhoaminen tulee pahentamaan tätäkin ongelmaa. 

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita takkeja see erikoisvarusteltuna, levyt selässä ja kevlarilla, petteri pelkää jotain henkensä edestä, on niin hyvä hallitusohjelma.

Vierailija
22/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat ostavat kalliita vaatteita ja köyhemmät halvempia. Sama takki se kuitenkin on. Ei merkki tai brändi mistään parempaa tee. Kirppariltakin saa  merkkivaatteita, jos semmoisista tykkää.

Mihin rikkaat muuhun rahansa työntäisi kuin ylihintaisiin asioihin?

Eli se on sinusta ihan turhaa ökyilyä ja statuksella brassailua?

Sellaistakin laatua saa, jossa ei ole isot merkkilogot esillä. Nuo takit huutaa, katsokaa minua, olen rikas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistan tähänkin ketjuun, että ei se mikään ökytakki ole muiden kuin junttien mielestä. Aivan normaali takki - itsekin voisin tommosen ostaa heti jos tarvitsisin. Mikä teitä vaivaa? Oletteko kaikki persaukisia että pääministerin takkiakin pitää kadehtia.

Ollaan. Se on minun verorahoilla ostettu ja minulla ei ole edes ruokaan ja lääkkeisiin varaa.

Porsastlu eliitin tulonsiirrot alkaa oleen tasoa venäjä.

Ne rikkaat elättävät sinut, etkä edes tajua olla kiitollinen.

Vierailija
24/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita takkeja see erikoisvarusteltuna, levyt selässä ja kevlarilla, petteri pelkää jotain henkensä edestä, on niin hyvä hallitusohjelma.

Siis mistä? Jostain roadmänien pimp my jacket pajasta? Onhan se kevlar kätevä, jos joutuu kääntöveitsi taisteluun mano a mano. 

Vierailija
25/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistan tähänkin ketjuun, että ei se mikään ökytakki ole muiden kuin junttien mielestä. Aivan normaali takki - itsekin voisin tommosen ostaa heti jos tarvitsisin. Mikä teitä vaivaa? Oletteko kaikki persaukisia että pääministerin takkiakin pitää kadehtia.

Ollaan. Se on minun verorahoilla ostettu ja minulla ei ole edes ruokaan ja lääkkeisiin varaa.

Silti karu fakta on, ettei töitä ole kaikille. Ja nykyinen hallitus on lisännyt irtisanomisia, työttömyyttä ja konkursseja valtavan paljon. Moni haluaisi työtä, mutta ei saa. Tuhansia hakijoita pelkkään varastohommaan, tai kaupan kassalle on tilanne, jossa olemme.

Vierailija
26/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti karu fakta on, ettei töitä ole kaikille. Ja nykyinen hallitus on lisännyt irtisanomisia, työttömyyttä ja konkursseja valtavan paljon. Moni haluaisi työtä, mutta ei saa. Tuhansia hakijoita pelkkään varastohommaan, tai kaupan kassalle on tilanne, jossa

"Lidlin kesätöiden hakijamäärä räjähti tänä vuonna: hakijoita oli noin 10000 enemmän kuin vuonna 2024." Talousanomat.

Taitavat kesätyöpaikatkin olla tiukassa tänä vuonna.

Vierailija
27/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullapa on asiatonta kieltä -"Oletteko kaikki persaukisia...."    Kukahan se suomalaisista on persaukisia tehnyt,  kolmensadantuhannen työttömän pitäisi marssia muutamiin kymmeniintuhansiin työpaikkoihin ja vielä pilkkaat ja ilkut tilannetta. Itse olen  onnellisessa asemassa; en tarvitse takkia ollenkaan, mutta tämä ilkkuminen sorahtaa korviini todella pahasti.

Vierailija
28/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat ostavat kalliita vaatteita ja köyhemmät halvempia. Sama takki se kuitenkin on. Ei merkki tai brändi mistään parempaa tee. Kirppariltakin saa  merkkivaatteita, jos semmoisista tykkää.

Mihin rikkaat muuhun rahansa työntäisi kuin ylihintaisiin asioihin?

Eli se on sinusta ihan turhaa ökyilyä ja statuksella brassailua?

Sellaistakin laatua saa, jossa ei ole isot merkkilogot esillä. Nuo takit huutaa, katsokaa minua, olen rikas!

Jos joku kattoo ja tykkää, että on ökyä niin on aivopesty kuluttaja.

Vierailija
29/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kansan Petteri!

Vierailija
30/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Tiitisen lista?

Vierailija
31/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ollaan persaukisia, koska ei tullut Orpon lupaamaa 100 000 uutta työpaikkaa eikä talous lähtenyt raketin lailla nousukiitoon ja velkaantuminen loppunut.

Vierailija
32/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus mädättää!

Vierailija
33/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä elätä vaan keskituloiset elättää minut, ero on se että minä en pärjää ilman.

Miksi keskituloinen elättää myös sinut? Sinä pärjäät ilmankin.

Yritystuet pk-yrittäjille pois niiltä jotka ei niitä tarvi ja yhteiset varat yhteiseen terveydenhuoltoon, pörriäinen pärjätköön omillaan.

Vierailija
34/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko kansan Petteri!

Koko ketjun ilkein vitsi :' D

Vierailija
35/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä elätä vaan keskituloiset elättää minut, ero on se että minä en pärjää ilman.

Miksi keskituloinen elättää myös sinut? Sinä pärjäät ilmankin.

Yritystuet pk-yrittäjille pois niiltä jotka ei niitä tarvi ja yhteiset varat yh

Tuota mä haluisin kans tietää vastauksen tähän?

Köyhien menot on yks kärpäsen paska verrattaen.

Vierailija
36/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kanssa tilannetajusta, tai pikemminkin sen puutteesta. 

Sanotaanko näin, jos itse olisin poliitikkona hallitusvastuussa tällä hetkellä, kun Suomeen on luotu hallituksen toimesta lama, jota ei muualla Euroopassa ole, enpä tapaisi kansalaisia Louis Vuitton laukku kainalossa. 

Vierailija
37/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että maksuhäiriömerkinnän saaminen vie ainakin puoli vuotta. Suurin osa nykyhallituksen aikana ulosottomerkinnän saaneista ovat olleet pahoissa rahavaikeuksissa jo edellisen hallituksen aikaan. Maksuhäiriömerkinnän synty on ollut heillä vain ajan kysymys.

Vierailija
38/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että maksuhäiriömerkinnän saaminen vie ainakin puoli vuotta. Suurin osa nykyhallituksen aikana ulosottomerkinnän saaneista ovat olleet pahoissa rahavaikeuksissa jo edellisen hallituksen aikaan. Maksuhäiriömerkinnän synty on ollut heillä vain ajan kysymys.

Moi petteri, tiesitkö että veren kerjääminen nenästä vihaiselta väkijoukolta ei ole erityisen hyvä idea, nyt saa esittää yllättynyttä.

Vierailija
39/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri voisi esimerkin vuoksi tukea suomalaista tuotantoa ja hommata takkinsa ihan kotimaan markkinoilta. Vai eiko Suomessa enaa kukaan tee - tai edes suunnittele - miesten talvitakkeja?

Vierailija
40/137 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo! Orpon hallituskausi on keväällä puolivälissä. 2 vuotta jo menty tätä.

Mutqu Sanna. 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan