Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästän 1153 euroa vuodessa siitä etten kuulu kirkkoon.

Vierailija
30.01.2025 |

Erosin ev.-lut lahkosta 23 vuotta sitten, eli olen säästänyt noin 26 500 euroa tähän mennessä.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kannatta muistaa, että usko ja kirkko ovat kaksi toisistaan erillistä asiaa. Uskossa oleminen ei vaadi kirkkoa, sillä kirkko on vain ihmisten perustama instituutio. Ei Jeesus kirkkoa perustanut. Kirkkoa voisi verrata ihmisjoukon perustamaan 'kerhoon', missä yhdessä sitten uskoa harjoitetaan. Mutta kuten sanoin, niin itse uskon kanssa sillä ei ole merkitystä. Tuota voisi verrata vaikka siihen kun harrastat sukankudontaa. Voit toki liittyä neulojien kerhoon ja mennä kerhotalolle kutomaan isolla porukalla. Mutta yhtä hyvin voit kutoa sukkia myös itse kotonasi. Se on sitten ihmisestä itsestään kiinni, että kumpi malli sopii paremmin, mutta se itse kudonta on silti sitä ihan samaa.

Toisaaltaon on monia esimerkkejä irrallaan valtauskonnoista olevia lahkoja ja suuntauksia, jotka syntyvät jonkun innostavan johtajan ympärille.

Anteeksi typo. Pitäisi lukea

väittävät tietävänsä, ei välittävät 

Vierailija
82/85 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä avaaja olisi aivan hyvin voinut kuulua edelleen kirkkoon, koska siellä sielläkin valehdellaan aivan estotta kuten avaajakin osaltaan tekee! Siellä hän olisi vertaistensa joukossa. Teoriassahan voisi olla, että hän ei valehtelisikaan kirkolle antamiaan rahoja, jos hän sattuisi olemaan kova kolehtihaavin täyttäjä, yli 20 euroa joka viikko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hyvätuloisena annat kuitenkin osan säästämästäsi kirkollisverosta sinulle tärkeään kohteeseen hyväntekeväisyyteen.

Miksi pitäisi elättää niitä järjestöjen akkalaumaa ? Oikeasti hyväntekeväisyyteen laitetut rahat menee kaikkeen muuhun. Jos haluaa auttaa, ostaa vaikka ruokakassin jollekin varattomalle

Missä kohtaa puhuin järjestöstä. Hyväntekeväisyyttä voi tehdä ilman järjestöäkin. Osallistumalla vaikka pienkeräyksiin tms.

Vierailija
84/85 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa ap,

Saat hautakiveesi euron merkin ristin sijaan !

Nimenomaan.  Niin osuva merkki tästä meidän ajankuvastamme

Vierailija
85/85 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kannatta muistaa, että usko ja kirkko ovat kaksi toisistaan erillistä asiaa. Uskossa oleminen ei vaadi kirkkoa, sillä kirkko on vain ihmisten perustama instituutio. Ei Jeesus kirkkoa perustanut. Kirkkoa voisi verrata ihmisjoukon perustamaan 'kerhoon', missä yhdessä sitten uskoa harjoitetaan. Mutta kuten sanoin, niin itse uskon kanssa sillä ei ole merkitystä. Tuota voisi verrata vaikka siihen kun harrastat sukankudontaa. Voit toki liittyä neulojien kerhoon ja mennä kerhotalolle kutomaan isolla porukalla. Mutta yhtä hyvin voit kutoa sukkia myös itse kotonasi. Se on sitten ihmisestä itsestään kiinni, että kumpi malli sopii paremmin, mutta se itse kudonta on silti sitä ihan samaa.

Öö... Miten se Jeesus sanoikaan?

Sinä.olet Pietari * , ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni...

* Pietro, Pietari = suomeksi 'kallio'

Pitäisiköhän sun lukea enemmän sitä Raamattua tai alkaa käydä enemmän siellä kirkossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi