Elämää rajoittavat teinit
Uudella kumppanilla on kotonaan kaksi teiniä tai myöhäisteiniä joka toinen viikko. Näinä viikkoina ollaan sitten joko töissä tai kotona, parisuhteelle ei silloin ole aikaa.
Olen aiemminkin ollut parisuhteessa yhteishuoltajan kanssa, mutta koskaan ennen eivät tämän lapset ole muodostaneet tällaista muuria väliimme. Mahtaakohan tällainen olla kovinkin yleistä, vai olenko onnistunut löytämään yksisarvisen?
Kommentit (57)
Kyllä nykykäytäntö usein hankaloittaa ja rajoittaa vanhempien yksityisyyttä, kun jälkikasvu monesti vielä 15-20 vuoden ikäisenä notkuu ison osan vapaa-ajastaan kotona. Opiskelu on hyvä juttu, mutta koneella notkuminen ja verkkopelit on paljon huonompi vaihtoehto kuin raikas ulkoilma ja liikunnalliset harrastukset.
Kun itse olin tuon ikäinen, niin aika varvoin olin kotona klo 17-21 välillä. Ei tarvinnut vanhempien mennä hotelliin harrastamaan seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Yleistä on. Siksi patchwork-jutut eivät usein toimi. Oma lapsi on aina oma, ja TÄRKEIN elämässä. Et sitä sitten tiennyt?
Ei se ole kaikille TÄRKEIN elämässä, vaan tärkeä siinä missä moni muukin asia. Joku eromamma siellä nyt vauhkona kun joku ulkopuolinen ei pidä hänen lapsiaan jumalasta seuraavana.
Pienten lasten kanssa läsnäolo, hoiva ja läheisyys on tärkeintä. Isojen teinien pitäisi jo alkaa valmistautua aikuisuuteen ja siihen, että asiat on tehtävä itse, äiti tai isä eivät niitä tee heidän puolestaan.
Esim. ruuanlaitto, pyykkihuolto, siivous. Aika karua, jos nämä asiat tulevat ekaa kertaa eteen kun teini muuttaa opiskelujen myötä toiselle puolelle maata.
Antakaa hyvät mammat niiden teinienne itsenäistyä. Tai sitten enemmän lapsia isälleen, että oppivat muutakin kuin passattavana oloa.
Teinit on helppoja. Nukkuu pitkään. Ja mielellään istuu huoneessaan luurit korvilla, ovi kiinni, jos vaan annetaan. Tekee ruokaakin.
Vierailija kirjoitti:
Toiset elää itselleen, toiset vain lastensa kautta.
Ja tähän ei ole mitään välimallia? On vaan nämä kaksi ääripäätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset elää itselleen, toiset vain lastensa kautta.
Ja tähän ei ole mitään välimallia? On vaan nämä kaksi ääripäätä.
Ei selvästikään kaikille. Parisuhde ja sen vaaliminen olisi oman hyvinvointini kannalta ehdottomasti TOP-3:ssa. Kumppanini kuitenkin hoitaa ja kuluttaa aikaa käytännössä kaikkiin muihin juttuihin enemmän kuin parisuhteeseen. Nytkään ei olla tavattu viikkoon, vaikka välimatkaa on 10 km. Parisuhdetta hoidetaan nykyään näköjään etänä ja viestittelemällä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen, jolla on lapsia: Danger, red flag, stay away!!!
Älä siis astu miinaan, vaan valitse lapseton nainen.
Been there, done that. Älä sinä mokaa.
mistä sait käsityksen, että ap on mies?
Vierailija kirjoitti:
Teinit on helppoja. Nukkuu pitkään. Ja mielellään istuu huoneessaan luurit korvilla, ovi kiinni, jos vaan annetaan. Tekee ruokaakin.
Niin minustakin. Mutta näköjään joku hoitaa kaikki asiat teineille valmiiksi eteen. Ja toimii myös seuraneitinä ja kaverina, koska teini viettää mieluummin aikaa kotona äidin kanssa kuin kavereilla tai harrastuksissa. Myöskään en ymmärrä "aikuisten" lasten kuskaamista harrastuksiin parin kilsan päähän, vaikka julkisilla pääsisi ihan hyvin.
Omalla kumppanilla oli sellainen 19 vuotias tytär joka roikkui puolisossani kiinni jatkuvasti. Ei voitu mitään suunnitella tai tehdä, kun aina suunnitelmat jotenkin muuttui tämän tyttären vuoksi. Jos keskusteltiin asioista halusi tytär aina tietää mistä puhuimme ja ottaa kantaa. Alkoi käydä aika raskaaksi. Nostin kytkintä, enkä ole katunut. Ilmeisesti tytär roikkuu edelleen isässään, on nyt 27 vuotias. Asuu isänsä kanssa, eikä ole parisuhteessa. Isänsä on sinkku, enkä ihmettele. Ihmettelen lähinnä sitä miten jaksoin niin kauan sitä kolmen kimppa parisuhdetta. Tein siis oikean ratkaisun ajoissa.
LouLou kirjoitti:
onko ap sulla omia lapsia?
On kaksi. Aikuisia tosin jo kumpikin, ja lasten yhteenlaskettu ikä melkein 50v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin viime vuonna treffeille miehen kanssa joka jo ensimmäisillä treffeillä kertoi,että hänen 19v teinipoikansa on aina sitten ykkönen. Hän myös kertoi,että hyväksi kakkoseksi voi päästä joku nainen. Hän toitotti kuinka hän laittaa poikansa aina edelle.
Tätä jatkui viesteissä ja yhdessä näkemisessä. En koskaan päässyt ideasta jyvälle koska jokaiselle oma lapsi on tärkein aina. En tiedä miksi hän korosti sitä näin voimakkaasti kun en minä teinipojaksi voisi edes muuttua enkä täten kilpailla millään lailla.
Poika on nykyään armeijassa ja kuulemma edelleen ikuisesti maailman tärkein.muuta en tuosta tyypistä enään tiedä.
Meillä meidän parisuhde on lasten koti. Jos ei ole tätä suhdetta, ei ole kotiakaan.
Wau. Eli eronneiden lapset on kodittomia vai?
Parempi olla eroperheessä, kuin riitaisen ja ongelmallisen parisuhteen eroperheessä. Ilmoitin aikanaan äidille, että joko isä lähtee tai minä lähden. Isäni oli alkoholisti.
Vaikeeta on. Kovin vaikeeta. Nimittäin yrittää tyydyttävää parisuhdetta eronneen naisen kanssa, jolla on neljä lasta, kaksi vielä kotona.
Niille pitää laittaa ruokaa, niiden kanssa pitää seurustella, niitä pitää kuskata kouluun ja harrastuksiin,...
Teini - mene hoiton, sxkopää.