Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö isäpuolen hoitaa sairasta lapsipuolta

Vierailija
30.01.2025 |

Mieheni on vanhempainvapaalla ja hoitaa kotona meidän yhteistä lastamme. Toinen lapseni jolla on eri isä on päiväkodissa. Itse olen töissä. Jos päiväkodissa oleva lapsi sairastuu, saanko jäädä kotiin vai onko isäpuolen pakko hoitaa häntä ja minun olla töissä?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt ei ole kyse siitä etteikö mieheni haluaisi tai voisi hoitaa molempia lapsia!!!!! Haluan vain tietää onko minulla oikeus jäädä kotiin!

Juu, ei aina viitteis töihin lähteä, vaikka lapsen hoito olisikin järjestetty.

Vierailija
22/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sinä ap jäät kotiin, ja mies menee töihin. Sinä hoidat molemmat omat lapsesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomennos aloitukseen:

"Olen laiska lapamato. Saanko loisia yhteiskunnan ja työpaikan rahoilla, vaikka seksijätteille on jo hoitaja?"

Vierailija
24/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso on vanhempainvapaalla kotona, niin aika varmasti työssäkäyvällä puolisolla ei ole oikeutta jäädä hoitamaan sairasta lasta kotiin. Kun se vapaahan on sitä varten, että järjestää sairaalle lapselle hoidon. Toki palkatta varmaan voi saada vapaata.

Vierailija
25/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla oikeutta äädä hoitaa toisen lasta. 

Mies on jo kotona.

No silloin tottakai hoitaa. Olettehan perhe. 

Uusperhe ei ole normaali perhe. 

Vierailija
26/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka siellä työpaikalla tietää, että olette molemmat kotona sairaan lapsen kanssa? Mikäli minä ilmoitan työpaikallani, että olen kotona hoitamassa lastani, eivät he selvittele mieheni työpaikkaa ja kysele sieltä, että onko myös hän kotona.

Minä tiedän pomon joka selvitti. 

Ei kenelläkään pomolla ole oikeutta saada tietoa kenenkään työvapaasta ja varsinkaan sen syistä,  mikäli tämä henkilö ei ole edes töissä heillä. Siinä tapauksessa tiedon luovuttanut on rikkonut tietosuojaa. 

On oikeus pyytää lapsen toisen huoltajan työnantajalta työssäolotodistus. Harva sitä käyttää, mutta onneksi edes jotkut.

Mikäli minun puolisoni työnantaja soittaisi minun työnantajalleni ja tiedustelisi syytä, että miksi en ole töissä, ei kenelläkään ole oikeutta tätä tietoa luovuttaa! 

Vierailija
27/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus. Myös isäpuolella olisi oikeus, jos lapsen virallinen osoite on teillä. Mikään ei kuitenkaan tietääkseni velvoita isäpuolta jäämään kotiin.

Meillä ainakin mies jäi hoitamaan omat lapsensa kun olivat alle kouluikäisiä. Huolimatta siitä, missä minä olin. Kun kasvoivat, ja teen töitä kotona, saivat jäädä kanssani, kun eivät sillä tavalla häiritse työntekoa kuin joku 3v, joka tarvitsee enemmän apua joka asiassa.

Vierailija
28/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette vaikuta perheeltä, minkä takia ihmiset pukkaa lisää pentuja noin ahdistaviin lähtökohtiin. Vituttaa ääliöitten lisääntyminen.

Vierailija
29/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten ei koskaan pitäis lisääntyä kuin yhden ihmisen kanssa.

Vierailija
30/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on yhteinen perheyksikkö ja ns isäpuolen status. jos yhteinen huusholli.

Vierailija
31/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe ei ole normaali perhe.

Tuo kannattaa selventää lapsillekin ajoissa ja ikätason mukaan, jos tilanne on tämä. Isäpuoli/äitipuoli voi vaihtua vielä, ettei pieni piltti kiinny ja opi luottamaan väärään ihmiseen.  Voitte vaikka siipan kanssa molemmat sanoittaa asiaa.

Vierailija
32/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka siellä työpaikalla tietää, että olette molemmat kotona sairaan lapsen kanssa? Mikäli minä ilmoitan työpaikallani, että olen kotona hoitamassa lastani, eivät he selvittele mieheni työpaikkaa ja kysele sieltä, että onko myös hän kotona.

Itseasiassa työnantajalla on oikeus saada työntekijän puolison työnantajalta todistus siitä, että puoliso on ollut töissä päivänä x, jolloin työntekijä on ollut hoitamassa sairastunutta lasta kotona. Jos työnantaja luottaa ilman todistusta siihen, että vain sinä olet hoitamassa lasta kotona, se on työnantajan päätös.

Vierailija
33/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy työnantajaltasi. Muistelen että huoltajalla on oikeus jäädä sairaan lapsen kanssa kotiin, tässä tapauksessa jos isäpuoli ei ole huoltaja niin ilmeisesti sitten voit.

lähtökohta,että saa lapselle hoitajan ja nythän sellainen on. vielpä samasta perheyksiköstä. elikk kerjäät vaaan vapaap'ivää, kade kun mies saa olla kotona työllistettynälapsen hoitoon.

Vierailija
34/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy työnantajaltasi. Muistelen että huoltajalla on oikeus jäädä sairaan lapsen kanssa kotiin, tässä tapauksessa jos isäpuoli ei ole huoltaja niin ilmeisesti sitten voit.

Miten se työnantajalle kuuluu, jos on vanhempainvapaalla?

Vierailija
35/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi se isä ei voi hoitaa, jos kerran kotona? Onko vanhempien ihan pakko kupata yhteiskunnasta kaikki mikä irti vaan lähtee?

Vierailija
36/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätä se on, kun on meidän lapset ja kaikki muut toisista liitoista. Tehkää asia jo liittonne alussa selväksi.

Vierailija
37/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on jo kotona.

Eivät nuo ole mikään perhe. He ovat omituinen yksikkö minun, sinun ja meidän lapsia. Kuten uus"perheet" aina.

Kyllä se perhe on. 

Vierailija
38/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän pomon joka selvitti. 

Ei kenelläkään pomolla ole oikeutta saada tietoa kenenkään työvapaasta ja varsinkaan sen syistä,  mikäli tämä henkilö ei ole edes töissä heillä. Siinä tapauksessa tiedon luovuttanut on rikkonut tietosuojaa. 

no some ja muu tapa tietääää. nolo toi ap ,lapsen kustannuksella kerjää vp ,vaikka ukko jo hoitaa. kadeko kun ukko saa olla himassa ja --hoitaa- lasta. hääkin halluu mennä kotiin ukon kainaloon

Vierailija
39/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan ei ole pakko myöntää sairauslomaa edes lääkärintodistuksella. Jos työntekijä kuitenkin sairastuu pahemmin, on työnantaja melkoisessa pulassa.

Vierailija
40/78 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos työntekijän lapsi tai muu hänen taloudessaan vakituisesti asuva alle 10-vuotias lapsi sairastuu äkillisesti, työntekijällä on työsopimuslain mukaan oikeus saada tilapäistä hoitovapaata lapsen hoidon järjestämiseksi tai tämän hoitamiseksi."

https://tyosuojelu.fi/tyosuhde/muut-vapaat-tyosta/perhevapaat/tilapaine…