Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikonloppu on liian lyhyt palautumiseen

Vierailija
29.01.2025 |

Onko täällä kohtalotovereita oravanpyörästä, säännöllinen päivätyö 40h+lapsiperhearki ruvennut ottamaan todella päähän , väsyneenä viikonloppuun jossa käytännössä pitää hoitaa lauantaina kaikki rästi hommat että saisi edes sunnuntaina ottaa vähän rennommin ja taas sama alusta , lisäksi vielä vkl nukkuu huonosti koska joutuu tasoittamaan alkoholilla viikon kiirettä ja painetta toki yleensä kohtuullisesti mutta kuitenkin 

4 päivän työviikko on tervetullut ainakin omasta mielestäni 

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelipäiväisestä olisi pelkästään hyötyjä: Töitä riittäisi useammalle, mutta yksilölle kertyvä työtaakka olisi kohtuullinen, ihmiset olisivat onnellisempia ja terveempiä kun olisi enemmän aikaa perheen, ystävien, harrastusten ym. parissa. Ihmisten hyvinvoinnin lisääntyminen toisi mittavat säästöt pitkällä aikavälillä.

Vierailija
22/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi haluan nostaa sinulle ja kaikille perheenäideille hattua. Minusta ei olisi tuohon. Piti valita joko työ tai perhe. No ilman työtä on köyhän ihmisen vaikea tulla toimeen ja tyydyin siihen, että jätin perheen perustamatta. Enemmän aikaa palautua työviikosta, mutta siltikin tuntuu raskaalta. On paljon kaikkea mitä haluaisi elämässä tehdä, mutta miten kaiken voi yhteen kuukauden kesälomaan ahtaa 😕

Mua haittaa tällä hetkellä eniten et ei jää aikaa deittailla ku töissä/matkalla töihin/kotiin menee ihan vähintään se 12h/vrk. Ei jää nukkumisellekaan aikaa ku max 7,5h. N32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuttu tunne, tuntuu että olen jo alkanut äksyillä lapsillekin välillä. Aion lyhentää työajan 80 prosenttiin, siihen on työnantajan suostuttava kun lapset on vielä niin pieniä.

Vierailija
24/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että tämä kommentti tulee ärsyttämään, mutta sanon tämän silti;

Sanoit "lapsiperhearki". Se on oma valintasi se. Mua ärsyttää kun ihmiset itkee perhearjen hektisyydestä. Itse on se tie valittu. 

Vierailija
25/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovi toki työnantajan kanssa 80 % työajasta.

Täytyy sanoa, että sopisin mielelläni... mutta työnantajani haluaisi mieluummin lisätä kuin vähentää työaikaani... tulisin toimeen neljänkin päivän palkalla ihan riittävän mukavasti.

-eri

Vierailija
26/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä peruskunto, kunnon yöunet ja läheiset ihmissuhteet ovat kaiken a ja o. Minä nukun joka yö 7-8h heräämättä kertaakaan sekä liikun lähes päivittäin, toki olen aika aktiivinen. Maanantaiaamuna lähden aina innokkaasti töihin😄

Olin suhteellisen pirteä kun tein kuukauden 6 tunnin päivää 8.30-15 , mutta työpaikan vanha isäntä (+70v) tämä järjestely ei enää kelvannut ja nyt 8h päivät + 4 päivää lasten kuskailua harrastuksiin ja oma aika klo 22 jälkeen vie burnout partaalle 

Vierailija
27/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuudessa oli työvuorot 4 12h työvuoroa ja sen jälkeen 6 vapaata. Siinä ehti hyvin puuhastella kaikenlaista. 

Vierailija
28/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi haluan nostaa sinulle ja kaikille perheenäideille hattua. Minusta ei olisi tuohon. Piti valita joko työ tai perhe. No ilman työtä on köyhän ihmisen vaikea tulla toimeen ja tyydyin siihen, että jätin perheen perustamatta. Enemmän aikaa palautua työviikosta, mutta siltikin tuntuu raskaalta. On paljon kaikkea mitä haluaisi elämässä tehdä, mutta miten kaiken voi yhteen kuukauden kesälomaan ahtaa 😕

Mua haittaa tällä hetkellä eniten et ei jää aikaa deittailla ku töissä/matkalla töihin/kotiin menee ihan vähintään se 12h/vrk. Ei jää nukkumisellekaan aikaa ku max 7,5h. N32

Normipäivä. Ei jäänyt aikaa, eikä parin vuoden päästä ollut enää halujakaan deittailla. Oravanpyörä tappaa hitaasti, mutta varmasti sisältä päin.

Vierailija
29/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovi toki työnantajan kanssa 80 % työajasta.

Täytyy sanoa, että sopisin mielelläni... mutta työnantajani haluaisi mieluummin lisätä kuin vähentää työaikaani... tulisin toimeen neljänkin päivän palkalla ihan riittävän mukavasti.

-eri

Jos lapset on tokaluokkalaisia tai alle, on tuohon suostuttava. Jos ei suostu, on annettava kirjallinen selvitys siitä, mikä on niin painava syy ettei tuohon voida suostua.

Vierailija
30/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen hyvin usein väsynyt. Olen ammatillinen opettaja, mikä on oma valintani. Työ on raskasta. Opiskelijoilla on monenlaisia haasteita, joissa yritetään tukea. Monia asioita ei voi jättää myöhemmäksi. Opetusta saattaa olla klo 8.15-11.15 ja klo 12.15-16.15. Sellaisena päivänä on vaikeaa järjestää mitään opintojen seurantakokouksia, arviointikeskusteluja, kuulemistilaisuuksia. Ei vaan jaksa, koska opettaminen itsessään on väsyttävää työtä. Aivotyötä ja puhetyötä.

Minä mielelläni pidän keskellä päivää sen tunnin palkattoman tauon, jos mahdollista, mutta joka tapauksessa siitä menee lähes puolet läsnäolomerkintöihin ja siirtymiseen luokasta toiseen sekä iltapäivän materiaalien valmisteluun. Sitten kun on päivä, ettei ole opetusta, saattaa olla aamulla opetusten suunnittelua klo 7-9, sitten ajelen työssäoppimispaikoille työpaikkakäynneille (joskus kauaskin) tai olen arviointikeskustelussa, ehkä opiskelijan Hoks tai kuulemistilaisuus tai jokin kokous. Opettajilla on myös kokouksia. Saatan olla kotona vasta klo 17-18 välillä,

Minun jaksamiseni on todella vähissä joka vuosi ennen joulua ja ennen kesälomaa. Tietysti ennen lomia on kiireisimmät ajat, kun valmistuu paljon opiskelijoita. Monet eivät ymmärrä, kuinka paljon työtä se teettää opettajalle. Opetustyöstä on kummallisia käsityksiä. Että se opetus olisi vain se aika, kun opettaja opettaa. Ei tietenkään ole. Korjataan kokeita ja tarkastetaan tehtäviä, tehdään merkintöjä, seurataan yksilöllisesti opintojen etenemistä. Kirjaamista on paljon, Opetus nykyaikana suunnitellaan etukäteen. Ei ammatillisessa koulutuksessa ole paljonkaan valmista, vaan tuotetaan itse. Tietysti on myös kirjoja käytössä, mutta ei se ammattiosaamisen hankkiminen ole sitä, että lukee kirjan ja muistaa siitä 10%. Käytännön harjoitukset suunnitellaan myös, ja aina mielessä se, mitä osaamista pitää saavuttaa. Ei meillä leikitä.

Kohta on talviloma (viikko). En aio tehdä silloin töitä. Monet kollegat tekevät. Toki myös opetusta on opiskelijoille, mutta ei täysimääräisesti, vaan heilläkin on pääsääntöisesti lomaa. Minä en jaksaisi, jos käyttäisin talvilomaviikon suunnitellen verkkomateriaalia tai uutta kurssia. Olen perheellinen ihminen, ja vaikka vanhin lapsi jo täysi-ikäinen, yritän panostaa yhteiseen aikaan, laitan hyvää ruokaa, lepään perheen kanssa silloin kun olen vapaajaksolla töistä.

Vierailija
31/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljän päivän työviikkoa kannatetaan, mutta alkoholi on kyllä huonoin keino palautumiseen. Jo vähäisetkin annokset haittaa kyllä merkittävästi unta ja sen myötä palautumista, isommista annoksista puhumattakaan.

Ihmiset ovat halunneet päihteitä aina. Ei ne lopeta juomista elleivät saa jotain muuta tilalle. Onhan se nyt selvä asia että vapaa-ajalla käytetään nautintoaineita. Muuten elämä olisi pelkkää tylsää möllöttämistä.

Vierailija
32/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit "lapsiperhearki". Se on oma valintasi se. Mua ärsyttää kun ihmiset itkee perhearjen hektisyydestä. Itse on se tie valittu. 

Siinä sitä asennetta minkä takia moni valitsee lapsettomuuden. Ei tartte ihmetellä kun syntyvyys jatkaa laskemistaan. Satosen naama on jo kolmanneksi tehokkain ehkäisyväline.

Vierailija
33/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytävätkö ystäväsi sua lastenhoito tai remppa-avuksi viikonloppuisin?

Vierailija
34/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja jaksamista ap:lle, mutta ennen kaikkea lempeyttä itseään kohtaan. Koko perheen voimin siivous, mieluummin kuten aiemmin sanottu monelle illalle jaettuna. Ruokaostokset kotiinkuljetuksella. Liikuntaa, hyvää ruokaa ja unta. alkoholia vain juhlapäivänä ja silloinkin vähän. 

Vierailija
35/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten jaksaisin lasten kanssa.. en jaksa yksinäänkään.

Vierailija
36/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetat sen juopottelun niin on jaksamista ja hyvää yöunta. Minä tiedän. M39

Jaa. Minulla ei juomattomuus ole tuonut yhtään lisää virkeyttä, valitettavasti. Olen koko ajan niin väsynyt, ettei ole vaikeaa valita, nukunko vai juonko, mutta kun ihmisen olisi hyvä sitä pääkoppaakin jotenkin tuulettaa. Olen ollut ennenkin useamman kerran kuukausia juomatta tippakaan ja pettynyt joka kerta, ettei olo ole yhtään parempi tai paino laskenut, näitähän yleensä eduiksi listataan.

Vierailija
37/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se kaikki muu kuitenkin rasita enemmän, kyllä ihmisen pitäisi pystyä nauttimaan perheestään tai muusta itselle tärkeästä eikä joutua elämään työlle. Ei tämä tällaista ollut edes vielä kymmenen vuotta sittenkään.

T: lapseton nainen

Vierailija
38/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuottakaa enemmän 📈💰🐷

Vierailija
39/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Perjantaina kun aloittaa työpäivän jälkeen ja jatkaa lauantai iltaan tai jopa sunnuntai päivään niin työkuntoon palautumiseen ei jää aikaa paljon mitään. Siksi pää on kipeä pitkään vielä maanantaina.

Vierailija
40/61 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normipäivä. Ei jäänyt aikaa, eikä parin vuoden päästä ollut enää halujakaan deittailla. Oravanpyörä tappaa hitaasti, mutta varmasti sisältä päin.

Siksipä täytyy hypätä ajoissa pois 😊

N32

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi