Mihin Euroopan maahan kannattaisi muuttaa vanhoilla päivillä?
Suomen tulevaisuus näyttää sen verta pahalta. Mietin Puolaa, pärjäisikö siellä vaatimattomalla perinnöllä, jonka joskus tulevaisuudessa saan? Nyt yritän työskennellä Suomessa ja sijoittaa rahastoihin. En osaa puolaa. En usko koskaan saavani eläkettä.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Kanariansaarille. Paras ilmasto Euroopassa. Edullista.
Mut eikö siellä ole metsäpaloja?
Olen miettinyt samaa. Ehkä Tsekki olisi sijainnillisesti kiva.
Espanjaan ajattelin muuttaa. Olen aloittanut opiskelemaan kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Itävalta tai Sveitsi.
Miksi tulit trollaamaan.
Mä muutan Italiaan. Olen aloittanut jo opiskelemaan kieltä.
Ap rupea opettelemaan puolaa jos sinne aiot. Kyllä sitä sen verran kannattaa osata, että eläkeläisenä pärjää hoitaen tavallisia asioita.
Sinne mistä saa duunia ja missä on samanhenkisiä ihmisiä. Monien suomalaisten naisten kannattaa muuttaa kehitysmaihin siitä päätellen kenen kanssa viihtyy ainakin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Joo-o jos tykkää myrskytuulista, rankkasateista, rakeista, lumesta ja muista luonnonmullistuksista ja niistä seuraavista tulvista, mutavyöryistä, sähkökatkoista ja eristyksestä. Toivotan kaikkea hyvää tulevaisuuteen.
Vanhoille päiville mennessä ilmasto on jo lämmennyt niin, että Suomessa on mukavan leuto trooppinen ilmasto ja etelässä sietämätöntä. Sitten kaikki haluavat Suomeen.
Unkarissa on elämä edullista, ilmasto mukava, toimiva terveydenhuolto ja vanhuksia kunnioitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä muutan Italiaan. Olen aloittanut jo opiskelemaan kieltä.
Mihin siellä? Pohjoinen ja etelä ovat kaksi täysin erilaista osaa Italiassa. Itte asun jo 15 vuotta Italiassa.
Puola on katolilainen ja konservatiivinen maa. Jos vihaa suomessa persuja ja suomalaisia miehiä voi nousta tie pystyyn.
Venäjän asevoimien tappiot ajalta 24.02.2022-29.01.2025 :
* 834670 (+1670) sotilasta
* 9886 (+10) taistelupanssarivaunua
* 20597 (+24) panssaroitua miehistönkuljetus- ja taisteluajoneuvoa
* 22395 (+29) tykistöasejärjestelmää
* 1264 (+1) MLRS raketinheitinjärjestelmää
* 1050 ilmatorjuntajärjestelmää
* 369 lentokonetta
* 331 helikopteria
* 23456 (+57) operatiivis-taktisen tason miehittämätöntä lennokkia
* 3054 (+1) risteilyohjusta
* 28 sotalaivaa ja venettä
* 1 sukellusvene
* 35366 (+97) kuorma-autoa ja polttoainesäiliöautoa
* 3721 (+3) yksikköä erikoiskalustoa