Mihin Euroopan maahan kannattaisi muuttaa vanhoilla päivillä?
Suomen tulevaisuus näyttää sen verta pahalta. Mietin Puolaa, pärjäisikö siellä vaatimattomalla perinnöllä, jonka joskus tulevaisuudessa saan? Nyt yritän työskennellä Suomessa ja sijoittaa rahastoihin. En osaa puolaa. En usko koskaan saavani eläkettä.
Kommentit (86)
Suomi muuttuu paremmaksi paikaksi jo parin vuoden jälkeen ja ehkä jo aikaisemmin. Nyt on juuri laihat vuodet mutta tulevaisuus on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin muuttaa Irlantiin.
Jos tykkäät afrikkalaisita ja wokesta irlanti on hyvä maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itävalta tai Sveitsi.
Molemmat aika kalliita maita asua ja elää.
Ainakin Wien itävallassa on muslimien miehittämä.
En siis halua muuttaa Dubliniin, vaan länsi-irlantilaisen pikkukaupunkiin.
Netistä voi ladata kielisovelluksen. Katsot sen muutaman minuutin päivässä, kuukausia ehkä vuosia, opit vähitellen. Vaikka puolaa. Tai mihin halusitkaan.
Jokaisen kannattaisi opiskella kieliä oman aivovirkeyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Puola on katolilainen ja konservatiivinen maa. Jos vihaa suomessa persuja ja suomalaisia miehiä voi nousta tie pystyyn.
Kuinka niin? Outo ajatelma.
Muutan jonnekin Länsi-Turkkiin. Kielen osaan aika hyvin ja kansalaisuuskin on. Turkissa on onneksi hyvä terveydenhoito ja osaavat lääkärit.
Vierailija kirjoitti:
En siis halua muuttaa Dubliniin, vaan länsi-irlantilaisen pikkukaupunkiin.
Nyt vaan keksit millä elät siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itävalta tai Sveitsi.
Ainakin Wien itävallassa on muslimien miehittämä.
Mikäpä kaupunki siellä ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puola on katolilainen ja konservatiivinen maa. Jos vihaa suomessa persuja ja suomalaisia miehiä voi nousta tie pystyyn.
Kuinka niin? Outo ajatelma.
Siten että ei nyt kaikki puolalaiset mutta aika nopeasti tulee kohdalle joku joka vetää feministiä ääliöliberaalia pataan.
Mä jään kohta eläkkeelle, ja saahan vanhukset siellä lisäksi tukija.
Kiowassa on halpaa ja suomea turvallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muutan Italiaan. Olen aloittanut jo opiskelemaan kieltä.
Mihin siellä? Pohjoinen ja etelä ovat kaksi täysin erilaista osaa Italiassa. Itte asun jo 15 vuotta Italiassa.
Miksi kyselet, kun et itsekään kerro asutko etelässä vai pohjoisessa?
ohis
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkomaille muuttava eläkeläinen saa mitään tukia missään maassa, mihin muuttaa. Otahan selvää netissä on paljon tietoa asiasta. Rahaa pitää olla itsellä maahan tullessa. Joissakin maissa et saa edes oleskelulupaa maahan jos ei finanssit ole kunnossa.
Suomen Kemi on edullinen niin asuntojen kuin ruuankin suhteen. Merituulta kesät talvet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muutan Italiaan. Olen aloittanut jo opiskelemaan kieltä.
Mihin siellä? Pohjoinen ja etelä ovat kaksi täysin erilaista osaa Italiassa. Itte asun jo 15 vuotta Italiassa.
Miksi kyselet, kun et itsekään kerro asutko etelässä vai pohjoisessa?
ohis
No jos se kerran kiinnostaa niin asun Toscanassa Arezzon lähellä.
Mielenkiintoinen aihe. Suomessa sosialisoidaan kaikki omaisuus, joten pakko täältä on lähteä. Teneriffa tai joku vastaava sopisi mainiosti. Aamulla uimaa, siitä sitten kuppilaan naukkailemaan bisseä ja small-talkkia kamujen kanssa. Hyvää ruokaa ja rentoa menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkomaille muuttava eläkeläinen saa mitään tukia missään maassa, mihin muuttaa. Otahan selvää netissä on paljon tietoa asiasta. Rahaa pitää olla itsellä maahan tullessa. Joissakin maissa et saa edes oleskelulupaa maahan jos ei finanssit ole kunnossa.
Moni suomalainen ihan oikeasti luulee että joka maassa on yhtä höveli kohtelu muuttajille kuin hölmölässä.
Vierailija kirjoitti:
Itävalta tai Sveitsi.
Sveitsiin aikoinaan mentiin, esim Mannerheim. Tais kuolla siellä.
Kannattaa muistaa että perinnöt menee kuollut nmaan lakien mukaisesti.