Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit poikkeuksellisesti yksin pari päivää, mitä söisit?

Vierailija
29.01.2025 |

Vinkkejä otetaan vastaan! Olen monipuolinen ruuanlaittaja, huomenna olis tarkoitus käydä kaupassa. Teen siis ruokaa vain itselleni ja syön melkein mitä vaan... Tarkoitus siis kokata jotain vähän parempaa ruokaa, joten ei mitään einesehdotuksia kuitenkaan..

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun en ole koskaan poikkeuksellisesti yksin. Poikkeuksellisesti joskus en syö yksin.

Vierailija
42/60 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sun lapset on silloin?

Ne on reissussa ja puoliso myös. Mulla on töitä niin en pääse. Mutta hyvästä ruuasta voin silti nauttia. Woltit ja ravintolat ei ole vaihtoehto tässä nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä paistaisin pannulla kuhaa tai ahvenfieitä ja tekisin jonkun hyvän salaatin. Lasillinen valkkaria tai skumppaa.

Toisena päivänä tekisin jotain pastaa, koska se nyt vain on mun herkkuruokaa. 

Vierailija
44/60 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaimo ja lapsi olisi Cromin armosta pois kuvioista pari päivää niin en ainakaan kokkailisi samaa kotiruokaa mitä yleensä (osallistun siis siihen). Ehkä ryynimakkarat ranskalaisten kanssa tulisi mieleen tai jokin eineswieninleikkeen kanssa näpertely.

Todennäköisesti vaan kävisin vetämässä jonkun pizza/kinkkibuffan sillä periaatteella, ettei kotona sitten oteta enää kuin iltalääkkeet :)

M49

Vierailija
45/60 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kyselyt on kyllä ääliömäisiä. Miten tyhmä pitää olla, että kyselee muilta mitä söisi? 

Tiiätkö kun toiset harrastaa ruuanlaittoa ja rakastaa hyvää ruokaa. Aattelin josko tulisi hyviä vinkkejä tai uusia ehdotuksia mitä voisi kokeilla. 

Voin toki alkaa selaamaan nyt nuita ruoka& viini- lehtiä kun näyttää nyt siltä että täällä ei saa kuin **** niskaan. 

Toast skagen oli täällä paras ehdotus- joten miksikäs ei, ei ole tullut tehtyä pitkään aikaan. Kiitos vinkistä!

Ajatella, ihminen tilaa/ostaa ruoka&viini lehteä ja kyselee siitä huolimatta avpaskapalstalta ohjeita ruouanlaittoon. 😅

Vierailija
46/60 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kyselyt on kyllä ääliömäisiä. Miten tyhmä pitää olla, että kyselee muilta mitä söisi? 

Tiiätkö kun toiset harrastaa ruuanlaittoa ja rakastaa hyvää ruokaa. Aattelin josko tulisi hyviä vinkkejä tai uusia ehdotuksia mitä voisi kokeilla. 

Voin toki alkaa selaamaan nyt nuita ruoka& viini- lehtiä kun näyttää nyt siltä että täällä ei saa kuin **** niskaan. 

Toast skagen oli täällä paras ehdotus- joten miksikäs ei, ei ole tullut tehtyä pitkään aikaan. Kiitos vinkistä!

Ajatella, ihminen tilaa/ostaa ruoka&viini lehteä ja kyselee siitä huolimatta avpaskapalstalta ohjeita ruouanlaittoon. 😅

En tilaa. Luen ( selaan) ilmaiseksi silloin tällöin kirjastotunnuksilla. Ja mun mielestä tää on ihan hyvä paikka vinkkien kyselyyn. Paitsi nähtävästi tänään... 

Vierailija
47/60 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin jotain sellaista mistä mies ei tykkää:D Täytetty broilermureke on tosi hyvää. Jauhelihan lisäks tarvii basilikaa,tomaattia, kreikkalaista jogurttia ja mausteita. Suosittelen testaamaan ja vihersalaatti kylkeen. Tai sitten tekisin tacoveneitä. Naudan jauhelihaa ja lisukkeita mistä tykkää, salsaa, juustoa ja tacomaustetta. 

Vierailija
48/60 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin jotain sellaista mistä mies ei tykkää:D Täytetty broilermureke on tosi hyvää. Jauhelihan lisäks tarvii basilikaa,tomaattia, kreikkalaista jogurttia ja mausteita. Suosittelen testaamaan ja vihersalaatti kylkeen. Tai sitten tekisin tacoveneitä. Naudan jauhelihaa ja lisukkeita mistä tykkää, salsaa, juustoa ja tacomaustetta. 

Tää on hyvä vinkki... jotain tulista siis tai kalaa/äyriäisiä...

Vierailija
49/60 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen yksin, syön ainoastaan jotain pakkasesta, kaapeista. Iso ilo on, jos ei tarvii käydä kaupassa

Vierailija
50/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaa, kebappia, makkaraa. Ruokajuomaksi kaljaa ja viinaa.

Vierailija
51/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin pastaa. Kermainen juustopasta ja viereen pala paistettua lohta. Jälkiruoaksi itsetehty hedelmä salaatti.

Vierailija
52/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin pakkasesta mitä vaan haluttaisi tai todennäköisemmin pitäisin pari leipäpäivää... eli leivälle leikkeitä ja juomaksi mehua tai lakuportteria oheen... ja normaalit hedelmät pitkin päivää

53/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagne 

Vierailija
54/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän useamman kuukauden vuodessa yksin ja nautin kun saan tehdä ruokaa vain itselleni. En todellakaan koe sitä vaivaksi

Eilen lounaaksi tabboulehia, falafeleja ja jugurttikastiketta. 

Odotan jo seuraavaa 2kk jaksoa, saan tehdä uunifetapastaa, tonnikalakastiketta ja -pihvejä, tonnikala-avokadoleipiä,  kanaa riisipedillä. Aika perus. 

Ostan lähikaupasta valmista vasikanpaistia siivuina ja syön vitello tonnatoa, ehkä Suomessa joku paahtopaistisiivu toimisi tässä? 

Vierailija
55/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ollessani vuoroviikoin en tee ruokaa itselleni. Mua ei ruoka kiinnosta niin paljoa että siihen haluaisin panostaa yksin ollessani. Mulla on muita tärkeämpiä mielenkiinnon kohteita johon panostan.

Pääosin päivät menee kahvin voimalla. Enemmänkin napostelen eli jos tulee nälkä niin syön jotain pari leipää tms.

Vuoroviikoin kun lapset ovat mun luona niin teen monipuolista kotiruokaa ja vähän syön sitä itsekkin. Mahaa en koskaan täyteen syö koska jos syön niin sitten en jaksa tehdä mitään. 

Vierailija
56/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin ollessani vuoroviikoin en tee ruokaa itselleni. Mua ei ruoka kiinnosta niin paljoa että siihen haluaisin panostaa yksin ollessani. Mulla on muita tärkeämpiä mielenkiinnon kohteita johon panostan.

Pääosin päivät menee kahvin voimalla. Enemmänkin napostelen eli jos tulee nälkä niin syön jotain pari leipää tms.

Vuoroviikoin kun lapset ovat mun luona niin teen monipuolista kotiruokaa ja vähän syön sitä itsekkin. Mahaa en koskaan täyteen syö koska jos syön niin sitten en jaksa tehdä mitään. 

Tosin en ole poikkeuksellisesti yksin koska tämä vuoroviikko juttu on ollut jo 8 vuotta mutta kuitenkin.

Vierailija
57/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin ollessani teen salaatin ja paistan 350g vähärasvaista jauhelihaa siihen kaveriksi. Sitten oman mielen mukaan salaattikastike päälle ja eiku naamariin. Se on helppo ja ravitseva. Siittä sitten vain salia kohti ja rautaa nostelemaan. M44

Siittä?

Vierailija
58/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin kalaa, kalaa ja kalaa! Jos haluaisin herkutella paremmalla ruoalla, se olisi ilman muuta hallista ostettua mahdollisimman tuoretta kalaa, todennäköisimmin kuhafilee tai siikafilee. Ei mitään Norjan lohta, ei edes suomalaista kirjolohta, mutta punaisista kaloista nieriä tai taimen kävisivät. Mieluiten hyvää, vaaleaa kalaa.

Vierailija
59/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariloitua maksaa, maksakastiketta tai jauhemaksapihvejä. Puolisoni inhoaa maksaa joten sitä tulee syötyä vain kerran vuodessa äidin luona. Kerran paistoin itselleni maksaa ja puolisoni söi kanaa, mutta rupesi suoraan sanottuna v*tuttamaan, kun toinen koko ajan arvosteli ruokaani ja jopa yökki vieressä. 🤬

Vierailija
60/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos saan olla pari päivää yksin eikä tarvi laittaa ruokaa kellekään, varaan jotain valmista, niin saa lomaa siitä ruuanlaitostakin. Esim. jotain pakastepizzaa. 

Mutta sitten jos saan vähän pitemmän jakson yksin, ehkä kerran vuodessa, tai jos kuitenkin intoudun laittamaan itselleni jotain, niin se on jotain mistä itse tykkään ja mitä haluan syödä. Ei tarvitse kuunnella muiden vinkumista, kun on sitä ja kun ei ole tätä.

Saatan myös ostaa jotain sellaista (kalaa, juustoa), jota ei raaski ostaa koko porukalle. Ehkä siis hyvää kalaa ja salaattia, tai jotain erikoisempia kasviksia kuten fenkolia. Ei mitään isotöistä. Viinin kera tietysti, ja ehkä joku hyvä valmis jälkkäri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme