Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monta tuntia nukuit viime yönä?

Vierailija
29.01.2025 |

Otetaanpa selvää.

Kommenttin voit kertoa käytitkö lääkettä nukkumiseen tai nukahtamiseen. Oliko tyypillinen yö jne.

Monta tuntia nukuit viime yönä?

Vaihtoehdot

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 tuntia vietin sängyssä, mutta koska olen hidas nukahtaja ja aamulla makoilen vielä heräämisen jälkeen niin ehkä 8h unta. Ilman apukeinoja.

Vierailija
22/26 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuutisen tuntia lääkkeellä. Kärsin kroonisesta unettomuudesta.

Toinen uneton täällä. Mitä kroonista lääkettä käytät siihen, pystytkö ottamaan joka päivä? Mulla nyt Zopinox, ei suositella päivittäin, mutta mun kohdlla kun menee niin vaikeaksi, niin lääkäri sanoi ota puolikas päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän päälle 8 tuntia, yhdellä herätyksellä kun mummokoiralla oli pissahätä. Tyypillinen yö, nukahdan helposti, nukun hyvin ja lähes poikkeuksetta 8-9h. Nykyään siis, olen kärsinyt osani unettomuudestakin, mutta opettelin uudestaan nukkumaan. Jos on lähipäivä töissä tai muuta poikkeavaa aamumenoa niin alan heräillä vähän turhan aikaisin. 

Hei, kertoisitko, miten opettelit uudestaan nukkumaan?

Vierailija
24/26 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/8c547da4-7d93-4709-be83-7b9e8…

Mitä neljän tunnin yöunet tekevät ihmiselle, unilääkäri, dosentti Henri Tuomilehto?

Ihmisillä, jotka nukkuvat neljä tuntia yössä, on tyypillisesti isoja haasteita unessa eli unihäiriöitä. Vaikka unentarve on yksilöllistä, ihan niin yksilöllistä se ei ole, Tuomilehto sanoo.

Aivot vaarassa

Tuomilehdon mukaan nykytiedon valossa ei ole minkäänlaista epäselvyyttä siitä, kuinka tärkeää riittävä uni on ihmisen terveydelle.

Ihminen pystyy elämään liikkumatta, syömään epäterveellisesti, mutta nukkumatta kuihtuu pois. Esimerkiksi aivotoiminnan kannalta uni on aivan ensiarvoisen tärkeää.

Vierailija
25/26 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MONTAKO?

Vierailija
26/26 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-7 tuntia menee viikolla, päivätyö , jatkuvasti väsyneenä ja kofeiinia