Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyötä tekevät, miten työtänne valvotaan?

Vierailija
29.01.2025 |

Tuntuu että jotkut vanhat jäärät kuvittelevat etäpäivien olevan jotain sohvalla makaamista ja kotitöitä. Puoliso tekee etänä, ja hänen työaikaansa ja tekemistään valvotaan kyllä hyvinkin tarkkaan. Kaikki mitä koneella tekee on tiedossa. Ei siinä mitään pysty lusmuilemaan.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri mitenkään. Omalla vastuulla on kaikki. Ei mitata tai kelloteta mitään ym. Kunhan hommat tulee tehtyä, niin se riittää. Olen ollut erittäin tyytyväinen jo useamman vuoden tähän systeemiin.

Vierailija
22/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

B"B-myynnissä töissä. Mun työtä seurataan aivan suoraan katetavoitteellla sekä tapaamisten ja tehtyjen tarjouksien määrällä. Firman kannalta nuo ovat ainoat luvut millä on väliä. Tunteja ei seurata mitenkään, mutta virallinen työaika on 08.00-16-00.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen it-konsultti ja laskutan asiakkaalta joka tunnista jonka teen. Kyllä ne asiakkaat todellakin odottaa näkyvää tulosta mun työstä, tai aika äkkiä lakkaavat maksamasta minusta 120 euroa tunti. 

Ihmettelen yleensäkin, mitä olisi semmoiset työt, joissa pitäisi valvoa jotain koneella istumista, kun ilmeisesti ei ole mitään näkyvää tuotosta työlle, mitä voisi seurata? Onko sellainen työ tarpeellista ollenkaan?

Vierailija
24/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyillä mittareilla ja asiakastyytyväisyydellä.

Vierailija
25/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtä, mitä laskutetaan tehdyn tuntimäärän perusteella.

Kaikki tietävät kauanko niissä töissä menee aikaa: huijaaminen mahdotonta.

Vierailija
26/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on ihan yks hailee missä tän näpyttelykoneen kanssa olen. Kotona teen paremmin kun ei juokse kahvilla ja höpöttele ihmisten kanssa, käy lounasravintolassa ja mene matkoihin aikaa. Toimistopäivinä jään aina hommissa jälkeen, kotona saan kiinni koska teen aina kaksinkertaisesti hommia.

Vierailija
27/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä, että asiakkaat saavat tilaamansa materiaalit sovittuun päivämäärään mennessä sellaisena kuin ovat ne tilanneet. Mitään koneenkäyttöseurantaa ei ole ja ketään ei kiinnosta, milloin työni teen. Riittää, että se valmistuu sovittuun päivämäärään mennessä. 

Vierailija
28/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdyt työt kirjataan puolen tunnin tarkkuudella. Näistä sitten lähtee laskut asiakkaalle. Ei ne maksa, jos ei ole oikeasti tehty

Vierailija
29/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulostavoitteet on ja kaikki erilaiset tehdyt toimenpiteet tallentuvat raporttiin josta näkee tarkalleen mitä kaikkea on kuukauden aikana puuhaillut. Jokaiselle itselleen tulostuu raportti kuukausittain ja esimiehet toki voivat sitä myäös seurata. Aika vaikea on sluibailla.

Vierailija
30/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asikkaiden toimesta valvotaan. Siitä nousee hyvin äkkiä meteli, jos en ole tehnyt töitäni sovitusti.

t. palkanlaskija

Vierailija
31/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvotaan siten, että jos en ole lähettänyt töitäni asiakkaalle sovittuun päivään mennessä, joudun hankaluuksiin. Lisäksi laskutus menee projekteittain, joku kyllä huomaisi aika pian, jos tunteja kuluu ja mitään ei tule valmiiksi. 

Vierailija
32/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valvota mitenkään, mutta aika äkkiä loppuu hommat, jos vain syljeskelen kattoon kaiket päivät eikä tulosta tule. 

Vierailija
33/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on et etätöissä tulee saatua aikaan tuplamäärä töitä valmiiksi. kk palkka joten ei vaikuta.

Vierailija
34/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samalla tavalla kuin toimistolla ollessakin.

Minulle maksetaan siitä että saan hoidettua minulle kuuluvat asiat ajallaan ja budjetin puitteissa.

On pelottavaa ajatella että suomalaisessa työelämässä on vielä 2000-luvulla johtajia jotka maksavat työntekijöille siitä että nämä ovat tietyssä huoneessa 9.00-17.00.

Tämä nimittäin tarkoittaa sitä että johto ja yritys ei tajua tai välitä siitä mitä työntekijöiden pitäisi tuottaa palkkansa eteen eikä kukaan kykene eikä edes yritä seurata sitä.

Vierailija
35/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimieheni huitelee itse ties missä eikä sitä kiinnosta. Kerran kuussa pitää tulospalaverin ja sen jälkeen vedetään viinaa. 

Onko teillä paikkoja avoimena?

Kaverin puolesta kysyn.

Vierailija
36/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimieheni huitelee itse ties missä eikä sitä kiinnosta. Kerran kuussa pitää tulospalaverin ja sen jälkeen vedetään viinaa. 

Paras viina on ilmainen viina!!!

Vierailija
37/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valvota mitenkään, mutta aika äkkiä loppuu hommat, jos vain syljeskelen kattoon kaiket päivät eikä tulosta tule. 

Juurihan kerroit että sinun tekemääsi työtä mitä suurimmassa määrin valvotaan.

Minä olen ollut menneen maailman yrityksissä joissa syynättiin minuutin tarkkuudella toimistolla istuttua aikaa

On sanomattakin selvää että tällaisella keskijohdolla ei ole oikeasti aavistustakaan siitä mitä heidän osastonsa työntekijät oikeasti tekevät päivisin tai mitä niiden edes pitäisi tehdä.

Sait välittömästi kutsun puhutteluun jos tuntisaldo oli vartin vajaa mutta toisaalta siellä oli leppoisia kavereita jotka tulivat etuajassa, lähtivät viimeisenä eivätkä olleet vuosikausiin tuottaneet mitään. Nämä "huipputyypit" saivat ylennyksiä kun ne menestyivät siinä mitä mitattiin eli toimistolla olossa.

Vierailija
38/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, hommat vaan pitää hoitua

Vierailija
39/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulokset ratkaisee ja asiakaslaskutus.

Vierailija
40/53 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikaista tuollainen kyttääminen ... miksi pitäisi valvoa jos hommat hoituu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän