Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko entisen asukkaan posteja palauttaa?

Vierailija
29.01.2025 |

Jos olen puolivuotta asunut tässä asunnossa, palauttanut lähes jokaviikko postit entiselle asukkaalle ja hän ei edelleenkään ole saanut posteja käännettyä oikeaan osoitteeseen? 

Ei vaan jaksais enää, muutenkin masentaa ja omia ongelmia niin kaikki tuollainen ylimääräinen vie voimia. Onko minun vika jos postit sitten vaan "häviää"?  

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kerran vielä isossa kirjekuoressa monta kerrallaan ja mukaan lappu, että kääntää osoitteensa.

Vierailija
2/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä siinä on niin raskasta? Ensin sovit milloin voi postit hakea ja että aika sopii molemmille, pitää olla kotona silloin kun sovittu jne. Jokaviikko melkein.

Ja en jaksa myöskään palautella postiin se vast raskasta olisi. Ehkä jos en olisi tässä tilassa itse niin ei olisi raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita niihin, että ei asu tässä osoitteessa.

Vierailija
4/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie kerran vielä isossa kirjekuoressa monta kerrallaan ja mukaan lappu, että kääntää osoitteensa.

Voisin muuten mutta jos tulee pari kirjettä/viikko ja on jotain laskuja tms tärkeää niin en viitsisi säilyttää niitä kauan että saisi monta kirjettä kasaan. Jos lopetan postien palauttamisen niin ehkä alkaa huomaamaan kun tulee rästi kirjeitä? 

Kuitenkin puolivuotta aikaa ollut hoitaa osoite kuntoon kaikkiin paikkoihin niin ei luulisi olevan minun vika.

Vierailija
5/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä siinä on niin raskasta? Ensin sovit milloin voi postit hakea ja että aika sopii molemmille, pitää olla kotona silloin kun sovittu jne. Jokaviikko melkein.

Ja en jaksa myöskään palautella postiin se vast raskasta olisi. Ehkä jos en olisi tässä tilassa itse niin ei olisi raskasta.

Mitä ihmettä? Miksi kenenkään pitäisi joitain ylimääräisiä postitreffejä järjestää?

Kirjoittaa kirjeen päälle, ettei asu tässä osoitteessa ja pudottaa lähimpään Postin laatikkoon.

Vierailija
6/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita postinjakajalle.  Näin meillä hoitui.

Vierailija
7/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pöljä idea. Ei todellakaan tarvitse järjestää puolen vuoden ajan tapaamisia vieraiden ihmisten kanssa tuossa tilanteessa.

Vierailija
8/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, mitäs jos tekisit niin kuin muut ihmiset, eli vedät osoitteen yli, kirjoitat "Ei asu täällä", ja sitten kerran parissa viikossa tai kerran kuussa viet nämä kirjeet postilaatikkoon. Ei siinä tarvitse mitään sopia kenenkään kanssa eikä käydä Postissa. Ja kun viet kirjeet esim. kerran kuussa, pääsevät laskut mukavasti vanhenemaan, mikä toivottavasti vihjaa edelliselle asukkaalle että olisi syytä tehdä se osoitteenmuutos.

Vierailija
9/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin muuten mutta jos tulee pari kirjettä/viikko ja on jotain laskuja tms tärkeää niin en viitsisi säilyttää niitä kauan että saisi monta kirjettä kasaan. Jos lopetan postien palauttamisen niin ehkä alkaa huomaamaan kun tulee rästi kirjeitä? 

Mitne huomaisi, kun nekin tulevat sinun kotiisi?

Kuitenkin puolivuotta aikaa ollut hoitaa osoite kuntoon kaikkiin paikkoihin niin ei luulisi olevan minun vika.

Rasittavaa on toki tuo.

Vierailija
10/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Miksi kenenkään pitäisi joitain ylimääräisiä postitreffejä järjestää?

Kirjoittaa kirjeen päälle, ettei asu tässä osoitteessa ja pudottaa lähimpään Postin laatikkoon.

Paitsi että jos on mikään muu jakelija kuin Posti, tuo ei auta yhtään mitään.

Vierailija
11/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin vaan. 

Vierailija
12/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin vaan. En minä ala Postille ilmaiseksi töitä tekemään.

Vierailija
13/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole joskus paikalla kun posti jaetaan niin tavoitat jakelijan ja annat kirjeet takaisin suoraan. 

Vierailija
14/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita silppuriin kaikki, niin ei jää todisteita sinua vastaan.

Vierailija
15/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI kiinnosta, ovatpahan pois minun tontiltani.

T. Henkilö, jolla myös tuli yli vuoden ajan edellisen asukkaan laskuja ja karhukirjeitä

Vierailija
16/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa laskuttajista hakee osoitetiedot VRK:sta, joten kun kirjeitä ja laskuja tulee useammalta lähettäjältä niin se viittaa siihen että edellinen asukas ei ole tehnyt muuttoilmoitusta vaan 'asuu' edelleen asunnossasi.

Vierailija
17/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietkö niitä posteja siis tälle entiselle asukkaalle vai Postin kautta? Jos olet henkilökohtaisesti niitä toimittanut, jätä mukaan lappu, jossa ilmoitat tämän palvelun nyt loppuvan. Sitten toimit kuten tuossa joku ylempänä kirjoitti eli keräät vaikka pari viikkoa väärään osoitteeseen jaetut yhteen nippuun ja viet postiin "Ei asu täällä"-tekstillä varustettuna. Loputtomiin et jatka sitäkään, jos postin tulo väärin ei lopu.

Meille jaettiin kolme kertaa kirje, jossa oli meidän osoite, mutta tuntematon vastaanottajan nimi. Vasta kolmannella kerralla postissa kuoreen kirjoitettiin "Ei asu täällä" ja sen jälkeen kirjettä ei enää jaettu meille. Kahdella ensimmäisellä kerralla vain täytettiin joku lappu ilman, että kirjeeseen tehtiin mitään merkintöjä.

Vierailija
18/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin vaan, oppiipahan olemaan

Vierailija
19/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI kiinnosta, ovatpahan pois minun tontiltani.

T. Henkilö, jolla myös tuli yli vuoden ajan edellisen asukkaan laskuja ja karhukirjeitä

&nbs

Onnea vaan, Posti nimittäin ohjaa ne uudestaan ja uudestaan. Earlybird on yksi laskujen ja karhujen jakelija. Niille pitää erikseen laittaa viestiä että heidän postia jaetaan väärin :D

Vierailija
20/73 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa laskuttajista hakee osoitetiedot VRK:sta, joten kun kirjeitä ja laskuja tulee useammalta lähettäjältä niin se viittaa siihen että edellinen asukas ei ole tehnyt muuttoilmoitusta vaan 'asuu' edelleen asunnossasi.

Tämä kannattaisi muuten tarkistuttaa väestörekisterikeskuksesta, jos mahdollista. Tällasia tapauksia aina tulee vastaan toisinaan, ettei muuttoilmoitusta olekaan tehty. Se on kiva uudelle asukkaalle, jos esimerkiksi asumistukea hakiessa tulee Kelasta tieto, että pitäisi toimittaa myös tämän toisen asukkaan tiedot ja selvitys asumiskuvioista. Ja vain siksi, että virallisesti olet muuttanut samaan asuntoon jonkun tuntemattoman kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi