Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalle Palanderille potkut...

Vierailija
29.01.2025 |

Yleltä. Ajatuksia?

Kommentit (1266)

Vierailija
441/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, Yle. Kalle teki sillai tyhmästi, että oli hauska eikä kukaan oikeasti loukkaantunut. Siitä vaan korvaajaa etsimään, sehän vois olla vaikka... Eiku joo, ei sellaista ole. Kansa kiittää, Valavuori kirjoitti.

Vierailija
442/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikkien pitää taipua herkkien tahtoon ja olla hiljaa sen herkimmän mukaisesti ettei hän loukkaannu."

Se ei ole mitään herkkien tahtoon taipumista että sinä et saa sanoa kenestä vain mitä haluat. Luulisi nyt tuon aikuisen ihmisen ymmärtävän.

Sinulla ei ole mitään pakottavaa tarvetta tai hyvää syytä kertoa härskejä juttuja muista joten sen toisen tunteet ovat huomattavasti tärkeämmät kuin se saatko sinä yhden sekunnin naurut jostain jutusta joka ei lopulta merkitse sinulle yhtään mitään. Mitään et oikeasti menetä jos jätät sen sanomatta tai sanot sen sellaisessa muodossa että se ei kohdistu kehenkään yksittäiseen ihmiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tommoset ikinä "heitä läppää" miehistä. Ainakaan irstasta läppää. Eikö sedistä saisi mitään niljakkaita mielikuvia muka aikaan. Esim aurinkokuningas dildovyössä panemassa velkavuorta ja temu lykkimässä kallea selällään karvaiset länkisääret lukittuna kalen ympäri sen kaljua nuollen. Läppää läppää, hahhahhah. 

Vierailija
444/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en loukkaantunut Kallen puheista millään tavoin.

Nykyään ihmiset on niin herkkiä, kasvettu pumpulissa.

Vierailija
445/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorihan loukkaa vasta kun siitä loukkaantuu. Eikä se ole huumorin kertojan käsissä täysin mistä joku loukkaantuu, koska ihmisillä on hyvin erilaiset rajat sille. Eikä niitä rajoja voi edes tietää, koska ne ovat niin erilaiset.

Vierailija
446/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvä testi yleensä on miettiä, heittäisinkö tällaista läppää omasta tyttärestäni/siskostani/vaimostani.

Tuon tyylistä huumoria miehet ovat viljelleet työpaikoillakin 80-luvulla ja 90-luvulla. Ihmettelin aina, miksei siihen puututtu.

Vierailija
447/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen alppihiihdon maailmanmestari alppihiihdon asiantuntijana aiheuttaa Ylelle kauheaa mainehaittaa, koska kertoi jossain joskus roisin läpän.

Oletko vähän pihalla?

Vierailija
448/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvä testi yleensä on miettiä, heittäisinkö tällaista läppää omasta tyttärestäni/siskostani/vaimostani.

Tuon tyylistä huumoria miehet ovat viljelleet työpaikoillakin 80-luvulla ja 90-luvulla. Ihmettelin aina, miksei siihen puututtu.

Niinpä. Miksi et puuttunut.

Vierailija
449/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea, Yle. Kalle teki sillai tyhmästi, että oli hauska eikä kukaan oikeasti loukkaantunut. Siitä vaan korvaajaa etsimään, sehän vois olla vaikka... Eiku joo, ei sellaista ole. Kansa kiittää, Valavuori kirjoitti.

Velkavuori veropakoilija voisi pitää turpansa rullalla Suomen asioista kokonaan. 

Vierailija
450/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tommoset ikinä "heitä läppää" miehistä. Ainakaan irstasta läppää. Eikö sedistä saisi mitään niljakkaita mielikuvia muka aikaan. Esim aurinkokuningas dildovyössä panemassa velkavuorta ja temu lykkimässä kallea selällään karvaiset länkisääret lukittuna kalen ympäri sen kaljua nuollen. Läppää läppää, hahhahhah. 

Kertoohan. Paljon enemmän kuin naisista! Itse ainakin olen miesporukoissa nähnyt että miehistä, varsinkin kavereista, heitetään armotonta läppää! Ja sitten jos kerrotaan naisista niin ollaan varovaisempia, ainakin jos on joku nainen kuuntelemassa koska heillä ei yleensä huumorintaju riitä niin pitkälle.

Vierailija
451/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska silloin elettiin vielä vapaassa maassa.

Vierailija
452/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta Pihtiputaan mummokin tietää, mikä on strap-on.

Vierailija
453/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en loukkaantunut Kallen puheista millään tavoin.

Nykyään ihmiset on niin herkkiä, kasvettu pumpulissa.

Riippuu kotioloistakin. Ei tuommoista saanut puhua kotonakaan ainakaan meillä, omassa lapsuudessani.

Mutta ehkä ne ovat sopivia puheita joissakin perheissä?

Vierailija
454/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Huumori on kielletty. Ei mulla muuta. Jos sanot jotain huumorilla se on täysin sama asia kuin olisit sanonut sen vakavissasi."

No ei se tietenkään sama ole mutta ei huumorin varjolla saa muita edelleenkään loukata. Huumoriin on helppo piilottaa kaikenlaisia piikkejä ja kaksoismerkityksiä. Juuri koska noilla asioilla huumori aina pelaa.

Olen täysin eri mieltä. Huumoriin todella usein liittyy jotain sellaista josta ainakin voi loukkaantua. Huumori ei olisi enää samaa, jos siitä karsittaisiin kaikki mahdollisuudet loukkaantua. Itse tykkään juuri siitä että huumorissa saa sanoa paljon enemmän kuin muuten saisi.

Mutta miksi asetat sen oman tykkäämisesi muiden tunteiden edelle? Miksi sinulla on oikeus nauraa jos joku oikeasti loukkaantuu ja pahastuu siitä että hänestä kerrotaan härskejä vitsejä? Onko se sinun pienen hetken ilosi ihan oikeasti tärkeämpi kuin se että joku toinen voi miettiä sitten sitä juttua vaikka viikkoja ja se voi vaikuttaa paljon hänen elämäänsä?

Ja edelleenkin olen sitä mieltä että huumoria saa ja pitää olla. Mutta huumorissa on myös vastuu siitä että ymmärtää missä menevät rajat. On paljon tapoja huumorille joka ei loukkaa muita. Miksi se miesporukkaa kertoo vitsejä naisista mutta ei naura sille millainen se oma porukka on? Itselle voi aina turvallisesti nauraa ja sille omalle porukalle.

Vierailija
455/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Jos se heidän mielestään on hauskaa niin vitsailkoon toisistaan ja jättäköön naiset rauhaan.

Vierailija
456/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vaan uhriutumaan Valavuoren ja Poúopolon lähetyksissä ja Sanna Ukkola ulisemaan Iltalehden kolumnissa.

Just. Ja eiköhän pian myös Brysselin prinsessa ilmaise järkytyksensä.

Vierailija
457/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö voisi laittaa asioita perspektiiviin? Ei Palander joka hetki tuollaisia juttuja sano eikä koskaan ylen hommissa. Mutta tästä saa sen kuvan että mies ei muuta suusta päästäkään. Se just nyppii näissä wokepaskoissa, että sanot YHDEN läpän, joka on roisi. Ehkä just eron jälkeen tai jossain muussa epänormaalissa elämäntilanteessa. Ja sen jälkeen se läppä on yhtä kuin sinä ihmisenä. Ihan sama vaikka 40 vuotta olisit ennen sitä ollut "kunnolla" ja 40 vuotta sen jälkeen.

Mistä näin täydellisiä ihmisiä löytää mitä nämä tuomitsijat ovat?

Kyse ei ollut yhdestä läpästä vaan koko esiintyminen oli halventavan ala-arvoista urheilun asiantuntijalle. 

Vierailija
458/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa p3rsu ulinaa.

Vierailija
459/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Huumori on kielletty. Ei mulla muuta. Jos sanot jotain huumorilla se on täysin sama asia kuin olisit sanonut sen vakavissasi."

No ei se tietenkään sama ole mutta ei huumorin varjolla saa muita edelleenkään loukata. Huumoriin on helppo piilottaa kaikenlaisia piikkejä ja kaksoismerkityksiä. Juuri koska noilla asioilla huumori aina pelaa.

Olen täysin eri mieltä. Huumoriin todella usein liittyy jotain sellaista josta ainakin voi loukkaantua. Huumori ei olisi enää samaa, jos siitä karsittaisiin kaikki mahdollisuudet loukkaantua. Itse tykkään juuri siitä että huumorissa saa sanoa paljon enemmän kuin muuten saisi.

Mutta miksi asetat sen oman tykkäämisesi muiden tunteiden edelle? Miksi sinulla on oikeus nauraa jos joku oikeasti loukkaantuu ja pahastuu siitä että hänestä kerrotaan härskejä vitsejä? Onko

Koska näitä juttuja yleensä kerrotaan tilaisuuksissa joita voi välttää. Kyllä se on hyvin tiedossa minkälaista huumoria esim. stand-up esityksissä on. Jos on herkkä niitä välttelee. En minäkään mene katsomaan kauhuleffoja, koska en tykkää niistä. Mutta en halua kieltää kauhuleffoja, koska joku toinen tykkää niistä ja voin vain olla katsomatta niitä. Sama asia. En mä sano että pitää mennä etsimään joku herkkä ja kertomaan hänelle liian roiseja vitsejä.

Vierailija
460/1266 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Itse ainakin olen miesporukoissa nähnyt että miehistä, varsinkin kavereista, heitetään armotonta läppää!"

Joista osa menee valitettavasti aina välillä kiusaamisen puolelle. Miesporukoissa kun on se käytöskoodi että läpästä ei saa loukkaantua vaikka miten sisällä sieulusta sattuisi. Sitten vain väkinäisesti nauretaan mukana kun niin kivasti kaverillisesti muista vitsaillaan.

Toki iso osa näistä jutuista on oikeasti ihan vain hyväntahtoisia mutta olen aika monta kertaa kuullut miten joitain porukan kavereita on vuodesta toiseen kiusattu sanoimma ikivanhoilla jutuilla joista kyllä jokainen näkee että ne sattuvat edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi