Purra on valmis leikkaamaan toiset 9 miljardia euroa. Suomen paras taloustieteilijä Sixten Korkman tyrmää Purran suunnitelmat
Eilisessä A-studiossa Purra kertoi, että on valmis leikkaamaan toiset 9 miljardia euroa julkisista menoista. Tätä kritisoi Talouspolitiikan arviointineuvosto
A-studiossa Suomen paras taloustieteilijä Sixten Korkman tyrmäsi Purran suunnitelmat
https://areena.yle.fi/1-72481074
Korkman varoitti jo keväällä 2023 Orpon ja Purran massiivisten leikkausten seurauksista
Kokoomus ja Purra ajavat leikkaustoimillaan Suomen syvään talousahdinkoon. Sopeutustoimia pitää tehdä, mutta sakset ovat leikanneet väärästä paikasta liian paljon ja liian lyhyessä ajassa.
Ei ole 100 000 uutta työpaikkaa, vaan on yli 100 000 uutta työtöntä, ja työttömien määrä kasvaa edelleen.
Katsokaa Yle Areenasta Purran haastattelu ja ennen muuta Korkmanin näkemykset.
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Korkman kertoi eilisessä A-studiossa, että Suomen huoltosuhde eli työttömien ja työvoiman ulkopuolella olevien (eläkeläiset, lapset ja sairaat jne.) suhde työssäkäyviin on yksi maailman huonoimmista. Tämä on suurin syy valtion velan kasvuun.
Orpon ja Purran leikkaukset ovat lisänneet ja lisäävät työttömyyttä edelleen, jolloin huoltosuhde heikkenee edelleen ja valtion velka vain kasvaa. Purra haluaa leikata edeelleen ja sama kierre jatkuu.
Kun menee Helsingin lähiöihin niin näkee mistä ne huoltosuhteen heikkeneminen johtuu kun iso osa kela asiakkaista on Suomen ulkopuolelta ja asuu pk seudulla jossa suomen kalleimmat vuokrat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että Nobelisti Bengt Holmström on Suomen paras taloustieteiljä.
Näin. Korkman on vasemmiston hellimä sosialisti, joka pyörittää samaa rikkoutunutta levyään vuosikymmenestä toiseen. Ja tietämättömille: levyllä viitataan tässä äänilevyyn, joko analogiseen LP-levyyn tai digitaaliseen CD-levyyn. Molemmat pyörivät mekaanisesti levysoittimessaan.
Älä valehtele.
Korkman oli pitkään Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen eli Etlan pitkäaikainen toimitusjohtaja.
Etla on lähellä Elinkeinoelämän keskusliittoa eli EK:ta.
Kannattaa katsoa Yle Areenasta Itse asiassa kuultuna Korkmanin haastattelu.
Sivisty
Suomessa ei näytä olevan yhtään pätevää ekonomistia kun tääkin megakuuluisuus korkman on jumittanut guruna 80-luvulta lähtien ja asiat menee vuosi vuodelta enemmän päin hanuria. Oma kommenttisi taas on kuin suoraan ay-liikkeen vanhasta kirjoituskoneesta, kuten ideoidesikin tuoreus.
Jännä kyllä ruotsi ja saksa ja moni muu maa pärjää nimenomaan sillä vanhalla(kin) teollisuudella. Suomessa taas ei ole näiden nerojen neuvojen jälkeen ja aina vaan tyhmenevän politikkobroileri ja median touhujen jälkeen sen paremmin vanhaa kuin uuttakaan teollisuutta. Luultavasti yritystukien poisto kaataa suomen lopullisesti kuten puttevasemmiston tavoite näyttääkin olevan.
Jaksat jatkaa disinformaation levittämistä. Esim. Saksan talous sakkaa kunnolla. Kannattaisi ensin sivistyä hieman ja sitten tulla tänne
https://www.hs.fi/talous/art-2000010897740.html
Ilmeisesti persujen suosimassa tiktokissa talousasiat eivät trendaa 🤡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöläissadulle Orpopurran johdolla tulee veronmaksajille kymmenien miljardien lisäkustannukset. Eikö tuolle toilailulle saa loppua?
Korkman tietää, mistä puhuu - sen sijaan Purra itsepäisesti toimii edelleen vastoin kansantaloustieteen periaatteita ja tekee sekä lisää työttömiä ja sitä kautta maksulapusta tulee meille kaikille erittäin kova. Harvoin on nähty noin tyhmää valtiovarainministerä - yleensä ovat osanneet kuunnella itseään viisaampia.
Luuletko sinä, ettei Purran takana ole leegiota talousasiantuntijoita?
Purra väittää leikkaavansa mutta ottaa vähintään 20 miljardia enemmän velkaa kuin edellinen hallitus.
Mihin nuo 20 miljardia menee kun on kuitenkin leikattu vähän kaikesta?
Persujentuomiot olleet vain woketuksen aikaan saamaa, totuutta vaiennettu. Pirut ateisti kommarit utopioi vallallankumoustaan.
Vierailija kirjoitti:
Persujentuomiot olleet vain woketuksen aikaan saamaa, totuutta vaiennettu. Pirut ateisti kommarit utopioi vallallankumoustaan.
Moi riikka, minä olen aika huolissani sinun mielenterveydestä, oisko aika mennä juttelemaan terapiaan "pirun ateisti kommareista" ja muista mielikuvitusvihollisista?
Minä olen lyönyt isosta summasta vetoa että tasan ainoa ratkaisu mitä nää hallituksen talousnerot tulee keksiin on keskitysleirit, ne tietysti myydään kansalle työleireinä mut junou, ei sieltä kukaan elävän poistu.
Mä alan olemaan kauhuissani että mä voitan kohta, ehtiiköhän tässä vielä paeta ulkomaille?
Kysy sitä vaikka Kanadan talouden sotkeneelta Trudeaulta ?Tai edellis kauden talouden sotkeneelta Sdp Marinilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöläissadulle Orpopurran johdolla tulee veronmaksajille kymmenien miljardien lisäkustannukset. Eikö tuolle toilailulle saa loppua?
Korkman tietää, mistä puhuu - sen sijaan Purra itsepäisesti toimii edelleen vastoin kansantaloustieteen periaatteita ja tekee sekä lisää työttömiä ja sitä kautta maksulapusta tulee meille kaikille erittäin kova. Harvoin on nähty noin tyhmää valtiovarainministerä - yleensä ovat osanneet kuunnella itseään viisaampia.
Purra väittää leikkaavansa mutta ottaa vähintään 20 miljardia enemmän velkaa kuin edellinen hallitus.
Miksi vasurit sitten valittaa jatkuvasti leikkauksista jos purra kerran ei leikkaa? Ihme väninää taas sieltä vasemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Kysy sitä vaikka Kanadan talouden sotkeneelta Trudeaulta ?Tai edellis kauden talouden sotkeneelta Sdp Marinilta.
Tai keneltä tahansa muulta jolla ei nykyisen hallituksen toimiin mitään osaa eikä arpaa?
Tiäks se alkaa oleen koomista minkälaiselle epärehelliselle korkkiruuville sä väännät itses täälä siksi että sulle maksetaan siitä, mahtaa tehdä hyvää itsetunnolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomessa ei näytä olevan yhtään pätevää ekonomistia kun tääkin megakuuluisuus korkman on jumittanut guruna 80-luvulta lähtien ja asiat menee vuosi vuodelta enemmän päin hanuria. Oma kommenttisi taas on kuin suoraan ay-liikkeen vanhasta kirjoituskoneesta, kuten ideoidesikin tuoreus.
Jännä kyllä ruotsi ja saksa ja moni muu maa pärjää nimenomaan sillä vanhalla(kin) teollisuudella. Suomessa taas ei ole näiden nerojen neuvojen jälkeen ja aina vaan tyhmenevän politikkobroileri ja median touhujen jälkeen sen paremmin vanhaa kuin uuttakaan teollisuutta. Luultavasti yritystukien poisto kaataa suomen lopullisesti kuten puttevasemmiston tavoite näyttääkin olevan. "
Sä unohdit sisällyttää mitään pointtia tai asiaa tuohon sun aivopieruun.
"Vali vali vali miks kaikki muut ja miksei kukaan ikinä!?"
Ryhdist
Sanottavaa mihin? Miten mun on tarkoitus kommentoida sun ulinaa joka ei tarkoita mitään?
Minä vastasin sinulle totuuteni, minua hävetti sun käytös, toivon että ryhdistäytyisit, olet aika menkkasen naismainen.
Taidat olla ihan aito toimittaja kun noin aneemista settiä ei tule edes moskovan spämmijöiltä.
"Miksi vasurit sitten valittaa jatkuvasti leikkauksista jos purra kerran ei leikkaa? Ihme väninää taas sieltä vasemmalta. "
Koska velka ei vähene eikä talous kohene, leikkauksista huolimatta.
Kyllä me tajutaan että te varastitte ne mitä leikasitte ja otitte vielä sen lisäks lisää velkaa ennätysmäärän.
Purra ihan liian suurissa saappaissa valtiovarainministerinä. Ei tietoa eikä taitoa kuunnella viisaimpiaan.
Purra on tyhmä kuin saapas, lisäksi ilkeä ja ihmisiä halveksuva.
"Taidat olla ihan aito toimittaja kun noin aneemista settiä ei tule edes moskovan spämmijöiltä. "
Taas sinä uliset ilman mitään pointtia.
Minä taasen epäilen että sinä olet lapsi vielä.
Vierailija kirjoitti:
"Taidat olla ihan aito toimittaja kun noin aneemista settiä ei tule edes moskovan spämmijöiltä. "
Valitettavasti nykyaikana tuo on ihan "normaalia" aikuisilta miehiltä..
Yleisradio ja kehitysapu ois miljardi.
Ruotsin kielen opetus kouluissa - aika paljon.
Noista löytyy leikattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, miehiltä ja miehiltä, samat jannut ulisee täälä inceli agendaansa myös aamusta iltaan ja päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupesit sitten juttelemaan itseksesi. Luultavasti tuokin kikka on netissä käytettynä vanhempi kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi julkaistaan valtion budjetti jossa se kerrotaan aika tarkalleen. Lue sieltä.
Korkman voi olla ehkä kuuluisin, mutta ei välttämättä paras.
Miljardia.