Halutako lapsia vai ei? Tutkija nuorten aikuisten nousevasta trendistä: "Ajatellaan, että pitäisi olla omistusasunto ensin"
https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/8243831
Mitähän hittoa nyt taas?
Nyt siis pitäisi alkaa tekemään lapsia köyhyyteen? Kyllähän se on nimenomaan fiksua ja viisasta että lapsia alkaa tekemään vasta sitten kun on oma talous kunnossa eli palkka on riittävän hyvä ja asunto yms asiat kunnossa.
Nyt siis lapsia pitäisi tehdä vaikka palkka olisi surkea millä elättää juuri ja juuri itsensä?
Kommentit (1150)
Täällä on venäjän vauvavastaiset trollit kommentoimasta. Haluavat luoda vauvoista negatiivista kuvaa.
Aivan samoja vauvastaisia kommentteja muissakin ketjuista.
Sanasta sanaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja tyhmäkin puhelin varmaan riittää lapselle. miks sillä pitää olla rajaton pääsy nettiin
Jos koulussa on kaikilla muilla älypuhelimet niin hankala on yhden olla ilman.
Meillä oli lapsen ala-asteella luokalla oma WhatsApp ryhmä.
no siinä vaan lisää syitä ajaa se älypuhelinkielto kouluissa oikeasti läpi. sais tämä hallitus edes jotain hyvää aikaiseksi
meiltähän takavarikoitiin koulussa tamagotsitkin, ja näillä on taskutietokoneet rajattomalla nettiin pääsyllä kokoajan mukana
Nykyään ei ole lankapuhelinta kotona.
Jos työkkäri laittaa äidin työ
Yhteinen kotipuhelin.
Luuletteko sä, että työtön äiti on vain kotona?
Työkkäri kuule aktivoi. En ole työttömänä ollut yhtään koko vuotta kotona.
Ja nythän tulee myös toimeentulotukeen työvelvoite.
Jos nyt ei ihan aivopesty nuoriso ole, niin ihan itse nuo päättävät tekevätkö lapsia köyhiin oloihin vai ei. Ei siinä yleinen ulina auta tai julkinen kirjoittelu.
Kuka haluaa "tehdä lapsia" tykiruoaksi (kuten naapurin Puttepelle haluaa) tai veronmaksajiksi tai vanhusten hoitajiksi. Olet itse jo varautunut että vanhempana kuolla mätänen yksin kotiini, jos kotia edes on. Rahat loppu. Väki loppuu. Maailmakin natisee liitoksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen kotipuhelin.
mitä ihmettä oikeen selität
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ei ihan aivopesty nuoriso ole, niin ihan itse nuo päättävät tekevätkö lapsia köyhiin oloihin vai ei. Ei siinä yleinen ulina auta tai julkinen kirjoittelu.
Kuka haluaa "tehdä lapsia" tykiruoaksi (kuten naapurin Puttepelle haluaa) tai veronmaksajiksi tai vanhusten hoitajiksi. Olet itse jo varautunut että vanhempana kuolla mätänen yksin kotiini, jos kotia edes on. Rahat loppu. Väki loppuu. Maailmakin natisee liitoksissaan.
Ei työttömien lapset halua lapsia, kun ovat nähneet, että niitä tukia ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun me laitettiin eka lapsi alulle, niin asuttiin vuokralla ja minulla ei ollut töitä. Nyt molemmat vakitöissä ja oma talo. On varmasti hyvä miettiä että pärjää, mutta ei elämän tarvitse olla valmis siinä kohtaa kun lapsi tulee.
Näinhän se useimmilla siellä reaalimaailmassa menee. Sitä paitsi, ei se vauva paljon mitään kuluta. Vaatteet saa ilmaiseksi, jos haluaa ja käytetyt vaunut ei paljoa maksa. Teineillä alkaa rahantarve olla sitten jo eri luokkaa, harrastuksista riippuen. Mutta siinä kohdassa on perheen rahatilannekin usein jo parempi ja se omistusasunto hankittu (ilmeisesti elämä ei ole elämisen arvoista ilman sitä). Ihmiset on nykyään vaan niin pihalla oikeasta elämästä, etenkin nuoret. Sanoisin, että suurin syy siihen, että lapsia ei hankita on ihan se oikean elämän pelko. Naiset ei vaan uskalla tehdä (tai edes haluta, kun se ei ole muodissa) lapsi
Jännä että tässäkään avautumisessa sulle ei tullut mieleenkään sellainen vaihtoehto että lapsia ei vain haluta. Piste. Se kuitenkin tuli ettei haluta kun se ei ole muotia.
Jeesus sentään teitä sikiäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen kotipuhelin.
Nyt tulee potkulaki ja työkkäri aktivoi, välillä ollaan 3 kuukautta töissä ja sitten taas kotona.
Ja jos et mene niin tulee karenssi.
Eli jos sulla on kotipuhelin niin kumminkin täytyy olla toinen puhelin minkä ottaa aktivointeihin mukaan, jos lapsella tulee joku hätä tai sairastuu.
Vierailija kirjoitti:
kansallismielisten kuvittelis haluavan. missähän ne persunuorison suuret lapsilaumat viipyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen kotipuhelin.
Nyt tulee potkulaki ja työkkäri aktivoi, välillä ollaan 3 kuukautta töissä ja sitten taas kotona.
Ja jos et mene niin tulee karenssi.
Eli jos sulla on kotipuhelin niin kumminkin täytyy olla toinen puhelin minkä ottaa aktivointeihin mukaan, jos lapsella tulee joku hätä tai sairastuu.
ne prepaidit on edelleen kuukausmaksuttomia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kansallismielisten kuvittelis haluavan. missähän ne persunuorison suuret lapsilaumat viipyy
Minulla on neljä lasta
Jussilla on 5
Rikkaalla on 2 mutta synnytti myös kaksi kuollutta, että yritystä löytynyt
Ansiosidonnaisen odottaminen kestää 6-8 viikkoa eikä sinä aikana saa muuta tukea tilalle.
Sun pitää odottaa, että työnantaja maksaa lomarahat ja ne ei välttämättä ehdi viimeisen työkuukauden palkka-ajoon.
Ja sitten kun työnantaja on maksanut kaikki niin voi hakea ansiosidonnaista ja sen käsittely kestää.
Vierailija kirjoitti:
Potkulaki tulee voimaan keväällä eikä kellään ole enää Suomessa vakituista työpaikkaa.
Potkulaki koskee myös julkisen työpaikkoja.
Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen vaan riittää myöhästyminen tai virhe työtehtävässä.
Voitko potkulaki - leikataan itse hiukset -ihminen hakea vaikka apua tuohon spämmäämisvimmaasi. Nämä samat kopipeistatut, isolla rivivälillä spämmätyt viestit pilaavat ketjun kuin ketjun. Sinulla ei ole mitään kunnon sanottavaa, haluat vain pilata ihan jokaisen ketjun palstalla noilla idioottispämmäyksilläsi. Lopeta siis ja mene pois.
oma teoria että samasta syystä keski-ikäiset lapsettomat vihaa lapsia, kuin incelit vihaavat naisia. eli koska eivät tällaista koskaan itse saaneet
Luuletko, että lapselle riittää prepaid, kun ne kavereiden kanssa joka päivä soittelee ja pelaa pelejä puhelimella?
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa, mutta jos on pääomatuloja niin saa vielä vähemmän.
Ajatella, jos siis on tuloja saa vähemmän tukia. Eikö olekin ihmeellistä?
Vierailija kirjoitti:
oma teoria että samasta syystä keski-ikäiset lapsettomat vihaa lapsia, kuin incelit vihaavat naisia. eli koska eivät tällaista koskaan itse saaneet
Ja tätä teoriaasi spämmäät sitten ketjuun useampaan kertaan.
En tällä hetkellä halua lapsia. Oma elämä sekaisin.