Nyt menee hermot näihin puhelinmyyjiin!
Tänään soittanut jo kolmesti eri numeroista ja eilen kerran ja myös sitä edellisenä päivänä. Tarkistin kukasoitti -sivustolta, niin kyseessä sama puhelinmyyjä.
Eikö ole mitään häpyä, jos kolmesti soitetaan saman päivän aikana?
Kommentit (61)
Anna ihmisten yrittää ansaita elantonsa, hanki telemarkkinointikielto jos toisten työnteko ärsyttää.
Joo minullekin on joku ääliö soittanut nyt varmaan viikon joka päivä. Tarkistin että on puhelinmyyjä. Tein sen markkinointikiellon mutta ilmeisesti siinä menee n. viikko että se päivittyy.
Vierailija kirjoitti:
Numerot voi puhelimessa estää.
Toki voi, mutta sitten soittavat toisesta numerosta, jossa vain viimeinen numero on eri. Ei hirveästi näköjään auta.
Ap
Kysy kuka soittaa, mistä ovat numerosi saaneet jne.
Kiellä yhteydenotot ja kerro että teet rikosilmoitusken häirinnästä jso vielä ottavat yhteyttä.
Paina vihreää luuria, älä sano mitään, minuutin jälkeen paina punaista luuria, jos joku vielä roikkuu langalla.
Suosittelen vaihtamaan numeron salatuksi. Minulle ei ole kymmeneen vuoteen soittanut yksikään puhelinmyyjä. On sen vaivan väärtti. Otin uuden numeron samalla.
Oma vika, jos levuttää numeroaan. Ei toki salainenkaan numero robotteja estä..
Helpoin keino vähentää myyjien soittoja on ilmoittautua Puhelintarjonnan rajoituspalveluun. Se tunnettiin ennen nimellä Puhelin-Robinson. Teet rajoituksen soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 (ma-pe klo 8-18). Puhelu maksaa 0,39 € / minuutti ja hintaan lisätään paikallisverkkomaksu.
Mä kysyin munan mittaa eräältä kaupistelijalta. Valahti parka ihan hiljaiseksi.
Mulla toimii tuo Robinson-palvelu hyvin. Kyllä huomaa kun 3 vuotta on tullut täyteen, heti alkaa tulla monia myyntipuheluita päivittäin.
Joillakin yrityksillä on oikeus soittaa, jos olet sen asiakas, mutta niistäkin voi pyytää että lähettävät tekstiviestin. Esim puhelinoperaattori.
Tehtiin tai laitettiin myös mummo tekemään tuo esto, kun alkoi tilailla kaikenlaisia lehtiä, mitä ei edes lukenut. Ei raaskinut sanoa että en tilaa kun niin mukavavia soittajia oli. Tietysti kertoo vähän siitäkin, että pitäisi itse viittiä useammin hänelle soitella.
Ihme juttu. Vastaan aina kun soitto tulee ja kerron, että en osta mitään ja lyön luurin kiinni
Ei ole pitkiin aikoihin puheluita tullut
Olen tehnyt telemarkkinointi kiellon ja ihan hyvin toimii. En vastaa tuntemattomien numeroihin ellen odota soittoa. Tuntemattomien kohdalla tarkistan aina ensin kuka on soittanut ennen kuin joskus yritän soittaa takaisin. Yritysten numeroihin takaisinsoitto ei edes onnistu. Aikoinaan joku pääsi lävitse ja alkoi mainostamaan kovasti mutta sanoin sitten että lähetä tarjous kirjallisena mitä ei koskaan tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen vaihtamaan numeron salatuksi. Minulle ei ole kymmeneen vuoteen soittanut yksikään puhelinmyyjä. On sen vaivan väärtti. Otin uuden numeron samalla.
Minulla soitellaan kyllä salaiseenkin, jos vain olet joskus aiemmin tilannut jotain lehteä.
Mulle ei ole vuosiin soittanut yksikään puhelinmyyjä. Robinson on tehty aikoja sitten ja aina uusittu, sitkeimpiä kielsin soittamasta uudestaan ja käskin poistamaan tietoni heidän asiakasrekistereistään. Soitot loppuivat kuin seinään. On myös ihan omaa tyhmyyttä jos itse täyttää numeronsa kaiken maailman tyhjämpäiväisiin arvonta- ja muihin lipukkeisiin ja sitten ihmettelee kun myyjät alkavat soitella.
Vierailija kirjoitti:
Laita luuri perseen eteen ja pieraise pitkään ja kovaan. Tai kilju suoraa huutoa luuriin.
Vähän armoa.
Hirvee kiihko nyt täällä. Itsekin inhoan puhelinmyyjiä, mutta tällä kertaa sanon, että mua myös säälittää ne ihmiset, jotka tätä työtä joutuu painaa tässä lama- Suomessa- kun töitä ei ole tarjolla ja ihmisiä irtisanotaan. Noi tyypit yrittää tehdä töitä! Jotain ymmärrystä, hei!
Olen kanssasi samaa mieltä! Huudetaan "menkää töihin!" "kyllä tekevälle töitä löytyy!" jne. No ei löydy jokapaikasta eikä kaikilla ole mahdollisuutta muuttaa Etelä-Suomeen eli Ruuhkasuomeen töiden perässä. Puhelinmyyntiin, puhelinmarkkinointiin, ja callcentereihin otetaan etätyöntekijöitäkin. Useassa firmassa on peruspalkka plus myyntiprovisio joista maksetaan verot. Laillista työtä siis! Laittakaa se suoramarkkinointiesto älkääkä valittako.
0600-13404, klo 8.00-18.00, maksaa vain sen puhelun verran, ja on voimassa 3 vuotta. Ei ole ylivaikeaa!
Etkö osaa estää markkinointipuheluita. Hae ohjeet Robinson-palvelusta. Ja soita sinne jo huomenna.