Nyt menee hermot näihin puhelinmyyjiin!
Tänään soittanut jo kolmesti eri numeroista ja eilen kerran ja myös sitä edellisenä päivänä. Tarkistin kukasoitti -sivustolta, niin kyseessä sama puhelinmyyjä.
Eikö ole mitään häpyä, jos kolmesti soitetaan saman päivän aikana?
Kommentit (61)
Pahinta myyntipuheluissa on se inttäminen, kun eivät usko mitään mitä sanon. Helpommalla pääsee kun ei rupea inttämään ollenkaan. Kun huomaan että kysymyksessä on myyntipuhelu, laitan puhelimen varovasti pöydälle ettei myyjä huomaa, ja menen tekemään jotain muuta. Kyllä se puhelu loppuu kun myyjä huomaa puhuvansa yksin, eikä minun tarvitse ruveta inttämään hänen kanssaan.
Täällä sanotaan, että puhelinmyyjät tekevät vaan työtään. Niin minäkin olen ajatellut ja siksi ollut myyjille ystävällinen. Jos olen sanonut myyjille, että en tilaa, he eivät ole kuulevinaan, vaan jatkavat ja jatkavat myyntipuhettaan. Niin vähitellen alkaa ärsyttämään. Kovin montaa kertaa viikossa ei jaksaisi myyjien kanssa väitellä. Ja kai minä saan sentään päättää ostanko vai en?
Perkelettä, kyrvänsyylää ja lopuksi luuria korvaan. Ei niiden kanssa jaksa eikä kannata väitellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on naismyyjä niin ala läähättää ja imito lätkytysääntä kämmenellä poskeesi. Yleensä lopettavat puhelun eivätkä soita takaisin. Elleivät kiihottuneet. ;)
M55
Nämä tämmöiset jutut ja myös säädyttömät ehdottelut yms. ovat muuten loppuivat kuin seinään siinä vaiheessa, kun aloimme sanoa myyntipuhelun aluksi, että puhelut nauhoitetaan.
Teen osan ajasta normaalia myyntityötä ja pari päivää viikossa samaa työtä puhelimitse.
Prepaid liittymä yli 20 vuotta, nolla puhelinmyyjää.
Vieläkö joku oikeasti luulee, että puhelinmyyjä itse valitsee numerot ja ne puhelimeen näpyttelee? Ja että se myyjä itse soittaa toisen kerran, kun asiakas ei vastaa?
Näinhän ei tietenkään ole ollut varmaan kymmeneen vuoteen enää.
Asiakkaiden valintaa ja soittoa ja uudelleensoittoa varten on ohjelmistot. Kun asiakas vastaa, puhelu yhdistyy myyjälle.
Olen kyllä jo muutaman robottipuhelunkin saanut, jossa toisessa päässä ei tosiaankaan ollut ihminen vaan tekoälyllä tuotettua myyntipuhetta. Mieluiten inttäisin oikean ihmisen kanssa
Luulee useakin puhelinmyyjillä olevan jotkut listat johon soittaa. Automaatti soittaa kohdennetulle ryhmälle. Kohdennettu soittoryhmä tulee työn tilaajalta eli toimeksiantajalta. Siihen ei myyjä voi vaikuttaa.
Suoramarkkinointiesto on automaattinen! Estää lähtevän soiton, siihenkään ei myyjä voi vaikuttaa.
0600-13404, klo 8.00-18.00 arkisin. Automaatti siellä vastaa, ei tarvitse pelätä joutuvansa puhumaan ihmisen kanssa. Voimassa 3 vuotta. Ei maksa kuin sen puhelun verran joka kestää max 1 min.
Olkaapa hyvät!
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa estää markkinointipuheluita. Hae ohjeet Robinson-palvelusta. Ja soita sinne jo huomenna.
Sinne voi soittaa koska vain. Numerosta robotti vastaa ja kysyy laitetaanko puhelinnumeroosi markkinointikielto ja siihen pitää vain vastata kyllä. Aikaa menee 10 sekunttia 👍
Jep. Blokissa on jo kymmeniä numeroita, suurin osa Sanoman. Sanomalta en enää tilaa MITÄÄN, kun yhden Hesari-tilauksen jälkeen alkaa näin hirveä pommitus, joka kestää vuosia.
Ensin ulistaan, että menkää töihin ja sitten ku mennään, niin ulistaan että älkää soitelko mulle. On se nyt stna. Ja sitten teille jotka ulisette kun intetään ja tyrkytetään ja painostetaan. Kun puhelinmyyjille maksataan vain provikkapalkka, vain myyty vitamiinihuijaus merkitsee.
Että ihan turhaan vingutte.
entisenä puhelinmyyjänä olen monelle yrittänyt selittää MIKSI sinulle soitetaan uudestaan ja uudestaan ja uudestaan...ilman loppua.
Mutta harva jaksaa tai haluaa ikinä edes kuunnella sen, miten meistä pääsee eroon. Se kuuluu näin: Ennen kuin asiakas on vastannut "EN OSTA", emme voi laittaa numeroa "ei osta" kategoriaan, vaan se jää uudestaan ja uudestaan soitettavien listalle kategoriassa "ei vastusta", ei kotona, yms. Nämä numerot tulee myyjästä riippumatta soitettaviksi aina uudestaan , automaatin kautta, ja niin monta kertaa kunnes sen voi luokitella "ei ostanut". "Ei ostakin" pitää luokitella miksi: ei kiinnosta, ei rahaa, ei aikaa lukea,..tms. Myyjä ei päätä kenelle automaatti soittaa, vaan automaatti tuo numeroita jatkuvalla virralla. Meillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, emme edes näe tulossa olevia numeroita. Automaatti voi poistaa numeron vain jos: on selvästi väärä numero, lapsi, kuollut. Muita me emme saa poistaa, vaikka poistettaisiinkin, automaatti hakee uuden numeron yön aikana sille ja tarkista numeron ja soittaa taas ja taas uudestaan.
Eli te jotka ette vastaa mitään, vaan lyötte luurin heti korvaan, me emme voi luokitella tällaista "ei ostanut" kategoriaan, vaan "ei kotona", "soita uudestaan" niin monta kertaa kuin se "ei" vastaus saadaan. Eli teette itsellenne karhunpalveluksen lyömällä luuri korvan. Uusi soitto tulee takuuvarmasti.
Helpointa on sano heti en osta, ei ole rahaa tms. Välttely, heti katkaisu ei auta, vaan automaatti tulkitsee sen puhelinvastaajaksi, jolle soitetaan 10 kertaa kunnes saadaan ihminen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Blokissa on jo kymmeniä numeroita, suurin osa Sanoman. Sanomalta en enää tilaa MITÄÄN, kun yhden Hesari-tilauksen jälkeen alkaa näin hirveä pommitus, joka kestää vuosia.
itse pääsin Hesarista eroon kun selitin miksi en voi tilata: Ei ollut rahaa, ja myöskään ei kiinnosta pelkästään Helsinki-aiheiset uutiset, ja muutakin negatiivista sanoin lehden tyylistä jne.
Pankki yritti saada vaihtamaan pankkia.Sanoin että ok jos saan 5000 euroa lainaa vaihdan pankkia.Sanottiin että kyllä se varmasti järjestyy.Sanoin että tämähän on hyvä asia kun luottotiedot ei ole kunnossa.Puhelu loppui siihen.
varsinkin elisassa ovat huomanneet ettei puhelut riitä palkanneet jos minkäkin maalaista markettien auloihin pakko myymään huu haa liittymiä ja tiedustelemaan SOTUA.. tammelan s eteisessäkin kaupustelija oli tiedon mukaan ainakin 5 asiakkaan puhelimen liittymän pilannut olivat jakaneet uusia kortteja jotka olisi pitänyt vaihtaa PUHELIMET MYKISTYIVÄT. siinä olikin perikunnilla aika työ saada toimimaan ELISAN ASIAKAS PALVELU KUN ON VITSI. ainakin viisi uhria vaihtoi operaattoria sen kun kertoo perikuntien jäsenillä ollaankin jopa sadossa. KANNATTAAKO ELISA TEHDÄ TEIDÄN N, LUOTETTAVASTA BRÄNDISTÄ SUOMEN HALVEKSITUIN
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen vaihtamaan numeron salatuksi. Minulle ei ole kymmeneen vuoteen soittanut yksikään puhelinmyyjä. On sen vaivan väärtti. Otin uuden numeron samalla.
Ei se numero kauaa salaisena pysy kun vuotaa jostain palvelusta maailmalle joka vaatii puhelinnumeron luovutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Hirvee kiihko nyt täällä. Itsekin inhoan puhelinmyyjiä, mutta tällä kertaa sanon, että mua myös säälittää ne ihmiset, jotka tätä työtä joutuu painaa tässä lama- Suomessa- kun töitä ei ole tarjolla ja ihmisiä irtisanotaan. Noi tyypit yrittää tehdä töitä! Jotain ymmärrystä, hei!
Tästä syystä olen itse aina kohtelias puhelinmyyjille. Mitään en toki siitä huolimatta osta tai tilaa puhelimessa.
Puhelimesta saa nykyään näppärästi estoon nämä jatkuvasti soittavat myyjät.
Vierailija kirjoitti:
Hirvee kiihko nyt täällä. Itsekin inhoan puhelinmyyjiä, mutta tällä kertaa sanon, että mua myös säälittää ne ihmiset, jotka tätä työtä joutuu painaa tässä lama- Suomessa- kun töitä ei ole tarjolla ja ihmisiä irtisanotaan. Noi tyypit yrittää tehdä töitä! Jotain ymmärrystä, hei!
Aika turhaa työtä kun heiltä ostavat enää hölmöt vanhukset. No jos niin paska palkka jollekin riittää.
Ei normaali ihminen soittele randomina että minulla olisi myynnissä vanhoja vauvanvaatteita, tehdäänkö kaupat. Sama homma puheliinmyyjien kanssa.