Onko muilla vaikeuksia nielaista särkylääke tms. pilleriä?
Mikä tähän auttaisi, tunne on inhottava. Ihan kuin pilleri jäisi ruokatorveen jumiin. Ruuan kanssa ei ole tällaista ongelmaa, ainoastaan lääkkeiden ja vitamiinien kanssa.
Kommentit (33)
Mulla, mutta mä vaan pureskelen ne aina, ei mitään ongelmaa.
Ota se riittävän nestemäärän kanssa tai syö pillerin jälkeen jotain. Vaiva voi olla myös psykologinen, että vain tuntuu siltä, että se jäi jumiin.
Vierailija kirjoitti:
Auttaa jos pieraisen samalla
Ap
Tämä ei ollut Ap...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä ei ollut Ap...
Tämä oli pieru
Oli ennen. Sittemmin oon joutunut syömään jo vuosia päivittäin useampia lääkkeitä, niin on helpottanut.
Auttaako sua, jos laitat jogurttiin tai marjakiisseliin tms? Nielaiset puuron päällä?
Vierailija kirjoitti:
Oli ennen. Sittemmin oon joutunut syömään jo vuosia päivittäin useampia lääkkeitä, niin on helpottanut.
Auttaako sua, jos laitat jogurttiin tai marjakiisseliin tms? Nielaiset puuron päällä?
Kiitos vinkistä, voisin kokeilla jogurtin tai muun sellaisen kanssa.
Ap
Ison osan lääkkeistä voi ottaa ruoan kanssa ja monesti se on jopa suositeltavaa. Pureskele leipää tms. ja upota lääke siihen.
Syö se ruuan kanssa. Suuhun mitä vaan, leipää, sipsiä, perunaa, jne. Pureskelet kunnolla pehmeäksi mössöksi, lääke mukaan ja nesteen kanssa alas.
Ne helkkarin Burana 800mg ja Panadol 1000mg on kyllä kauhean suuria että on vaikea niellä.
Isoäiti ei ikinä oppinut nielemään pillereitä. Jauhoi hienoksi kaiken. Huom. kaikkia lääkkeitä ei todellakaan saa hienontaa, mutta osan saa. Kysy lääkäriltä.
Mä en taas pysty ottamaan ruuan joukossa, kun mulle kaiken pitää olla karkeudeltaan samaa. Pillerit yksinään menee alas nesteen kanssa.
On ongelmia. Ainoa minkä saan menemään alas helposti on Burana caps ja sekin mielellään piimän tai kefiirin kanssa. Useimmiten ostan suussa sulavia särkylääkejauheita tai -tabletteja.
Vaikuttaako lääke samalla tavalla jos sen pureksii jo suussa?
Leikkaan isoimmat tabletit kahtia. Kapselit menevät yleensä alas sujuvasti ja kokonaisenahan ne pitää ottaakin..
"Iso" lääke menee joskus hitaan tuntuisesti alas ja pitäisi saada jo happea. Yrittää niellä vettä. Ja lisäksi joskus se meinaa palata takaisin. Nuorena meni hieman paremmin alas. Ei ole suuria vaikeuksia, mutta joidenkin lääkkeiden koko on sellainen ja mattapinta ei luista hyvin.
Voiko lääkkeen liottaa veteen lasiin? En tarkoita Panadolin poretta.
Hanki tabletinmurskain, osa lääkkeistä on sellaisia jotka voi jauhaa/hienontaa. Osaa lääkkeistä on myös saatavilla nestemäisinä tai poretabletteina.
Vierailija kirjoitti:
Mulla, mutta mä vaan pureskelen ne aina, ei mitään ongelmaa.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Ne helkkarin Burana 800mg ja Panadol 1000mg on kyllä kauhean suuria että on vaikea niellä.
Et ole tiennyt että jakourallisena ne voi puolittaa?
Vierailija kirjoitti:
Voiko lääkkeen liottaa veteen lasiin? En tarkoita Panadolin poretta.
Peg-letkupotilaalle lääkkeet voidaan hienontaa ja sitten liettää pieneen nestemäärään jotta saadaan laitettua ruiskulla letkuun.
Ap