Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄNUPUT 15.-21.9.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola tosin oli jo viikko sitten keskiviikkona... Kaikki oli siis aivan kunnossa näitä allergiaepäilyjä lukuunottamatta. TH oli sitä mieltä että kannattaa varata aika lastenlääkärille eikä allergialääkärille. Näin me varmaan sitten tehdäänkin. Menee kyllä varmaan kuun vaihteeseen se lääkärikäynti, mutta aika hyvin me ollaan nyt pärjäilty, joten asialla ei sikäli hoppua. Eli maidoton-munaton linja jatkuu. Nyt olen alkanut epäillä myös viljoja, mutta niitä en ryhdy nyt täysin välttämään ennen kuin on ihan oikeaa tietoa asiasta. Sitä älytöntä leivän mussutusta olen kyllä vähentänyt.

Mittoja: Pituus:59,0, paino:5530 ja kaali:39,4. Eli aika pikkuinen sirpukka on tämä meidän neiti. Kasvukäyrät oli ihan mallikkaat kuitenkin, ettei ole syytä huoleen. Allergioista huolimatta ravinto imeytyy kuitenkin. Hassua vaan kun poitsu painoi saman ikäisenä lähes kolme kiloa enemmän, oli tietty syntymäpainossakin jo 600 g ero.

"Taidoista": käsien käyttö alkaa olla vähemmän haparoivaa. Helistin tms. täytyy laittaa kyllä aika hollille, että saa sen otettua. Suuhun vie kaiken rätin kulmasta leluihin. Tarttuminen on helpompaa kuin irti päästäminen, en usko että tarkoituksella läheskään aina irrottaa otettaan. Selältä kääntyy molemmille kylijilleen. Mahalleen mennyt vain vahingossa sängyssä, kun mun paino painanut patjaa niin että viettää minuun päin. Mahallaan viihtyy tosi lyhyitä aikoja. Harmi sikäli, kun aina tulee niin hyvin pieruja, kun malttaa hetken olla. Helpottaisi varmaan mahavaivoja, kun enemmän olisi.

Välillä jokeltelee kovasti, välillä on ihan tuppisuu. Hymyilee paljon ja vaikuttaisi että nauraakin, muttei ääntä tule. Joskus kiljahtaa niin kovasti, että ihan itsekin säikähtää.

Raivareita on meilläkin nyt ollut muutamat tällä viikolla. Ei oikeastaan pelkkää rintaraivaria vaan sellainen "yleisraivo". Kaikki lohdutteluyritykset suututtaa vaan lisää. Olen kuitenkin pitänyt vauvaa sylissä tai vieressä ja lopulta on rauhoittunut tissille tai tutille. Ja sit on ollut pienempiä väsykiukkuja. Joo ja seurankipeyttään kätisee melkein heti kun laittaa sitteriin tai lattialle. Että ilmaisee kyllä tahtoaan.

Maanantaina alkoi tiheät imut ja vielä tuntuisi jatkuvan... Nännit hellänä saa imettää. Tytöllä on vielä niin kova imu, että imis nesteet vaikka tiiliskivestä. Joku herumisesta kirjoitteli. Mullakin on herumisen käynnistyminen hidastunut selvästi. Kuulosti uskomattomalta, kun joku kirjoitti vauvansa syövän 4-6 tunnin välein, eli käytännössä vain 4-6 kertaa / vrk!!! Meillä syödään tuplasti, jos ei joskus triplastikin useammin.

Rytmeistä... Meillä on jäänyt se alkuyön 4-5 tunnin pätkä unholaan. Max. 3 tunnin väleillä nyt mennään ympäri vuorokauden ja päiväsaikaan on melkeinpä ollut kahta tuntia järestään nuo syöttövälit. Hereillä jaksaa olla vähän aiempaa pitempään ja yöunille on alkanut käydä vähän aikaisemmin, ehkäpäs siinä 20.30.-21.30. Päiväunet on edelleen tosi pätkittäisiä. Ja nyt on pari kertaa yöllä pitänyt sängyssä jonkun potkuttelu ja kiemurtelu maratonin klo:04-06. Ei siinä pysty itsekään nukkumaan, vaikkei vauva varsinaisesti itke ja huuda.

Tukka tippuu päästä tälläkin mammalla. Mulla on pitkästä aikaa vähän pitempi tukka ja näyttää että niitä hiuskarvoja on kaikkialla. Täytyy ponnarilla pitää, kun muuten niitä on vauvan nyrkeissä ja suussakin ja vaipassa ja.... Ei viitsi lyhyttäkään tukkaa nyt leikkauttaa, kun pitemmillä on helpompi peitellä sitten niitä kaljuja kohti. Aikaisemmin mulla on ainakin ohimoille ja otsalle tullut hurjat kaljut.

Omasta painosta. Paino on vielä hiljakseen tippunut. Saattaa olla parikin viikkoa ihan sama paino, mutta sitten saattaa olla 0,5-1 kilon tippunut. Painan noin 5 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta, mutta mulla oli hiljakseen paino noussut vuosien varrella. Oikeastaan siitä lähtien kun sain ajokortin n. 4 v. sitten. Nyt olen muutaman kilon päässä mun menneiden vuosien vakkaripainosta. Jospa saisi sen siinä tai tässä nykypainossa pysymään. Mutta taitaa olla toiveajattelua, kun imetys loppuu, niin kilot hiipii takaisin...

Jotain mun piti teidän jutuista kommentoida, mutten taaskaan muista mittään. Johan tässä nyt on muuten tullutkin tarinoitua. Palailen taas asiaan...

Terkuin Ananasakäämä ja Sanni-Saniainen 3kk 1 vko 2vrk

Vierailija
42/48 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tälle päivälle voisin kopioida täysin Tyttelin fiilikset!!! Mikä ihmeen planeettojen vaihe sitten onkaan meneillään, niin nyt on kyllä ollut semmoinen päivä, että tekisi mieli lähteä takaovesta pihalle samassa silmäräpäyksessä, kun mies tulee etuovesta kotiin. Ja ehkäpä teenkin niin! Hajoo pää. Eikä siis kohdistu keneenkään yksin tämä hajoaminen, vaan on kokonaisvaltainen matalapaine tässä huushollissa. En saa tehtyäkään mitään, kun vaan tikuttaa.

Vauvakin on taas pulautellut ihan mahdottomasti eilen illalla ja tämän aamupäivän sellaisia happamia pulautuksia pitkän ajan päästä ruokailusta, sekä ollut pitkästä aikaa oikein kunnolla kärttyisä, mistäköhän johtuu. Meillä on nyt 1,5 vuorokautta tissitelty tiheämpään, toivon, että tämä on nyt sitä 3 kk:n tiheää imua eikä tästä enää tihenisi. Toisaalta alkaa tuntua, että riittääkö maitokaan, kun on jotenkin niin nuutunut olo. Mulla on lähtenyt viikossa 2 kiloa tällä imetysdieetillä, kun viljatkin jäi pois, ja se on kyllä vähän liikaa se, tuntuu jo omassa olossakin.

Nyt heräs esikoinen, joten täytyy rientää. Tsemppiä kaikille!

Tonttu08 ja poika kohta 3 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meillä ei ole pulautuksia tullut kahteen päivään, loppuivat heti kun kirjoitin asiasta :)

Kävin äsken puntarilla tytön kanssa ja se muka näyttäisi että mukula painaisi jo 6-6,5kg (huono puntari). 2kk neuvolassahan saatiin painoksi 4895g joten mahtaakohan muka kasvuvauhti olla oikeasti noin hurja...

Tuota hiusasiaa olenkin aikonut kommentoida jo monta kertaa mutta aina unohtuu, mulla nimittäin ei ole minkäänlaista hiustenlähtöä ilmaantunut. Juuri parturissa ohennettiin kun leikattiin lyhyeksi (olivat yli olkapäiden) ja tukkaa oli niin mahdottomasti :)

Mun laihtuminen loppui jo aikaa sitten, painan nyt puntarin mukaan 73kg mikä on 4kg enemmän kuin lähtöpaino ja 10kg enemmän kuin mitä saisin painaa... Karkinhimo on ihan älytön enkä vain pysty olemaan ostamatta jotain herkkuja, aina löytyy tekosyitä ostaa jotain.

Alcatraz ja unissaan rupsutteleva neiti 2kk 3 vko 4 vrk

Vierailija
44/48 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä heräsin vain kaksi kertaa imettämään. Otin jo ekalla syötöllä vauvan viereen, että saisin nukkua mahdollisimman paljon. Erilaien fiilis oli kyllä aamulla. Lisäksi heräsin rauhassa ennen kuin esikoinen heräsi. On tosi ahdistavaa herätä siihen kun toinen tulee hyppimään päälle ja mankumaan. Mieskin sai syödä aamupalan rauhassa.

Käytiin ulkona, syötiin ja nyt lapset meni päiväunille. Fiilistä varmaan nostaa perjantai. Mennään tänään ulos syömään, kauppaan ja katsastamaan laminaatteja.

Mie jo ostin perunasosetta ja meinasin että tänään oisin antanut, mutta päätinkin sitten odottaa vielä sen pari viikkoa että tulee 4kk täyteen. Mikäs tässä, maito tuntuu neidille riittävän. Ne yöt on välillä varmaan ihan muista syistä risaisia.

Voi kun ois nyt jotain herkkua kaapissa mut eipä ole.. Pullaa tekis mieli.. tai suklaata.

Tytteli-83

Vierailija
45/48 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi sitten taas perjantai.

Taidan olla tulossa kipeäksi. kurkussa on ihme pistelyä ja aivastelen koko ajan. Meidän toiseksi nuorin sai jostakin taas hirveän lentsun ja on niin limainen, ettei sipulisilpusta sängyn päädyssä ollut viime yönä lainkaan apua. Lienee ajan kysymys, milloin tauti pukkaa tiensä korviin :( Onneksi on vakuutus, vaikka sitä onkin tullut makseltua lähes 2v ilman sairauksia...toisaalta, jos nyt tulisi korvatulehduskierre niin luultavasti kaduttaisi ihan simona jos ei sitä olisi hankittu.

Kävin eilen siellä Painonvartijoissa. Kävelin sinne ja takaisin, yhteensä liki 7km. Tulipa harrastettua liikuntaa samalla. Painoa oli pudonnut viikossa 1,5kg, mutta eipä tuo vielä näissä laardeissa tunnu :-/ No, ohjelma ainakin toimii...kaupassa en uskalla edes katsoa makeishyllyyn päin, sillä mukaan tarttuisi taatusti suklaata yms. herkkua joiden syömistä en kykenisi kontrolloimaan lainkaan.

Tytteli, toivottavasti tänään on ollut parempi päivä! koetat vaan olla hermostumatta (joo, tiedän, että on tosi vaikeata), kyllä se siitä. Lapset vaistoavat ja reagoivat tosi herkästi kireään ilmapiiriin ja kaaos on valmis. Yritän täällä pitää lankoja käsissäni, mutta nyt on tuntunut kuin tuossa isommassa taaperossa olisi tällä viikolla ollut jokin riivaaja. Hirveän huonoa käytöstä koko viikon. Syö esim. porkkanaa ja sylkee ne riput lattialle, nauraa päälle...heittelee kirjahyllyn tavaroita jatkuvalla syötöllä lattialle, kaataa kaikki lelulaatikot ja levittelee lelut pitkin lattioita, piirtää löytämillään kynillä kaikkialle muualle, muttei paperiin jne. Olen imettäessäni lukenut kirjoja tuolle riiviölle, mutta kun ei sitäkään jaksaisi koko ajan tehdä, varsinkin kun kirjan loputtua pitää alkaa lukemaan samaa kirjaa alusta taas uudelleen...

Ei meilläkään vielä käännytä mahalleen, enkä oleta niin tapahtuvankaan vielä pariin kuukauteen.

Meillä ei vauva kelpuuta tuttiakaan. Imee kiivaasti yhtäaikaa oikean käden peukaloa ja etusormea...mitähän siitäkin tulee, varmaan pitkällä tähtäimellä purentavirhe?

Meillä esikoinen imi peukkua ja siitä ei meinannut tulla loppua lainkaan. Välillä peukkuun tuli vihreä märkäpattikin, yöks. Toinen lapsi imi puolestaan tuttia, eikä siitä luopuminen ollut mitenkään helppoa. Meidän kolmas on vielä kovempi tuttimaanikko kuin veljensä. Varsinainen tuttiritari, aina tutti suussa ja kolme muuta käsissä...Ajattelen, että viimeistään 2v saa luvan loppua tuttien kanssa vehtaaminen.

Kun nyt saisin tämän tissitakiaisen päiväunille niin pääsisin tekemään sämpylätaikinaa. Toinen nukkuu jo.

Kanelisokeri & tytöt

Vierailija
46/48 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käväisin kaupungilla poikien kanssa hakemassa valokuvia. Teetätin Samusta vauvakuvia kun erossa taisi ex viedä kaikki mennessään. Onneksi sukulaisilla oli negoja tallessa niin sai edes jotain muistoksi.

Minä jouduin exälle laittamaan viestiä kun tytär kertoi että kuljettavat 4 lasta hatchback-sitikan takapenkillä niin, että 2 pienintä poikaa, toinen näistä meidän Samu, on samoissa vöissä tietty ilman koroketta ja olkavyö laitettu selän taakse. No niinpä tietty. Ei mun mielestä niin saa kuljettaa ketään, vaan pitäisi olla omat vyöt kaikilla ja ne oikein kiinnitetty. Meri sanoi että eivät kahdella autolla raski ajaa koska bensa maksaa niin paljon. No siinähän se on sitten lapsen vammautumisen tai pahimmillaan hengen hinta kun ei raski turvallisuuteen kiinnittää tuon enempää huomiota.

Sampo ja Samu katsovat boxilta prätkähiiriä :D Tuo pienempi on ihan touhuissaan kun ulvottavat sitä alkumusiikkia, hehee..

Mahalleen kääntymisestä: eipä meillä ole nuo kääntyilleet ennen 4kk ikää eikä täällä neuvolassa siitä sanottu mitenkään kun 3k tarkastuksessa käytiin. Siellä on taas joku virkaintoilija katsonut pientä sapluunan läpi. Semmoisia pitäis lyödä kynsille.

Tyttelikös se kiipeili seinille? Jotensakin tuttu tunne. Kun on väsy päivä niin sitä huutaa kuin hyeena vaikkes oo oikeestaan syytäkään. Tuo meidän 4-v on vaan niin lunki tapaus että tuumaa: "Joojoo, älä koko ajan huuva, menenhän minä." Ja sitten kälätys jatkuu..

Tänään isommat lapset lähtevät taas Mulkkulaan viikonlopuksi. Me lähdetään Sampon ja Sepon kanssa Sonkkikselle anoppilaan. Tulin sanoneeksi ettei oikein hoitsittais lähteä niin sain myönnytyksen ja tullaan jo huomenna kotiin. Seppo lohdutti että siellä mua ei ainakaan kukaan hauku eikä arvostele. Voin tässä ja nyt sanoa että jos niin tapahtuisi sillai ilman syytä, vapautan täten itseni siellä vierailuista sitten kokonaan. Eipä silti, toistaiseksi Sepon äiti on ollut hirmu lunki ja mukava. On kiinnostunut kuulumisista mutta ei tuppaa. Buenos anoppilos, niin sanoakseni.

Niin ja sain siihen ihottumaankin apua. Atopia riehaantui taas kun ilmat viilenivät ja kostui. Toisen asteen kortisonirasvaa ja kortisonikuuri tablettina. Ihana kun ei tartte keskittyä olemaan raapimatta. Eikä astmakaan vaivaa kun tablettina kortisonia syön. :)

JEsh, jos siivoisi tuon puhtaan pyykkikasan tuosta kodinhoitohuoneesta ennen kuin joku luulee sitä Mount Everestiksi ja perustaa siihen leirin kylkeen.

- pirkko ja punkerot Sampo ja Samu

Vierailija
47/48 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ilmoittautumassa baby-latin tunneille. Opiskelijana sai alennusta ja maksoi koko syksy vain 6 euroa, joten ei hirveästi sitten jää harmittamaan jos ei tykätäkään. Niin ja pk-seudun tapaamispäivästä: kaikki muut käy muttei tiistai puolenpäivän aikoihin.

Oli taas kohtalaisen rankka reissu vauvan kanssa kun kävin kuempana kaupassa ja kannoin repussa varmaan 10kg tavaraa ja sitten vauva heräsi ja oli tyytyväinen ainoastaan sylissä, niin että kävelin sitten viimeisen kilometrin painava reppu selässä ja 7kg vauva toisessa kädessä ja työntelin vaunuja toisella kädellä....

Vaatteista: vauvalla ollut ulkona normaalin sisäasun (=pitkähihainen body ja potkuhousut) lisäksi ohut fleesehaalari, puuvillasukat tumppuina ja ohut puuvillapipo.

jaahas, ei vauva nukukaan...

sroigh

Vierailija
48/48 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkapirkko: Inhottava ex sulla. Tuo on syy, miksi yritän kyllä kaikkeni ettei me koskaan erottaisi (ymmärrän kyllä miksi olet eronnut tuosta miehestä...). Kun eroaa, niin ei enää ole mitään kontrollia toiseen ja minua ainakin inhottaisi antaa lapsia tuollaiselle mulkulle. Perusasiat, kuten riittävä vaatetus, terveellinen ruoka ja turvallisuus on sellaisia asioita, mistä ei pitäisi tinkiä. Ja kirjoituksistasi päätellen nämä ei miehellä toimi. Pitäiskös siun oikeesti joskus puhua jonkun lastensuojeluihmisen kanssa? Ei se nyt vaan voi olla niin että siun lapset kulkee autossa ilman asianmukaisia vermeitä etkä mahda asialle mitään. Tai että lapset palelee kun mies ei viitsi heitä pukea (oot tästä kirjoittanu joskus aikaisemmin).

Tänään ois taas miun jumppapäivä. Kivaa!

Parin viikon päästä päästään ostamaan niitä laminaatteja. Eilen löydettiin just meille täydellinen, sellainen petsatun valkoinen, hieman kuluneen näköinen laminaatti. Saapi vähän tunnelmaa tänne kämppään tän harmaan muovimaton tilalle. Piakkoin pitäis sitten alkaa repimään näitä tapetteja seiniltä. Se varmaan onkin se ikävin puuha. Toivottavasti lähtis helposti irti, ettei tarttesi ihan kynsillä rapsutella.

Tytteli-83 ja neiti pian 4kk