Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä mua ei säälitä yhtään pienituloiset ihmiset! Tarkoitan nyt sellaisia, jotka eivät oo käyneet juuri kouluja hirveesti

Vierailija
03.03.2007 |

ja muutenkin tyrineet oman elämänsä ihan itse. Omalla luokallanikin oli näitä päänaukojia, jotka nyt sitten marisevat tuolla kaupungilla, että miten on kurjaa kun yhteiskunta ei tue sitä tai tätä.

Moni meni amikseen ja sekin jäi muutamalta kesken. Nämä naiset jäivät kotipaikkakunnalle asumaan ja tekivät jotain töitä jos saivat tai olivat työttömiä kunnes 2-kymppisenä viimeistään saivat vauvan. Lapsia tuli muutama ja ero tietysti jossain vaiheessa. Nyt on lapsia 2-3 miehen kanssa. Eräs vanha luokkakaveri on pitkäaikaistyötön ja marisi nyt sitä, että kun nuorimman lapsen kotihoidontuki loppuu, ni tippuu ihan tyhjän päälle, miksi yhteiskunta ei tue kotiäitiyttä, miksi työttömyyskorvaus on niin alhainen. Enpä ole tekemisissä juuri heidän kanssaan muuten, mutta äitini asuu heidän vieressään vanhalla kotipaikkakunnallani ja tuli taas törmättyä kun kävin lapseni kanssa siellä lomalla.

Sitten manguttiin, että miten sulla on hyvin asiat, " joillain onnistuu ja joillain ei" -tyyliin, " niin ne jotkut matkustaa ja ostaa asuntoja" . Voi hitsiläinen. Minä olen käynyt lukion ja takana on monien vuosien opiskeluputki ja monta vuotta työntekoa vastuullisella paikalla. Minä en tehnyt lapsia 18-22-vuotiaana ja nyt sitten mangu, kun ei sitä tai tätä.

Kyllä siihen omaan elämäänkin voi ihan kuulkaas vaikuttaa. Jos on käynyt jonkun amiksen siivoustyönlinjan ja sijaisuuksia ollut pari kuukautta jossain laitoskeittiössä ja nyt ei oo yli 10 vuoteen ollut töissä, miehiä on ollut monta ( siis asuinkumppaneita) yms, ni voi hitto. Ikää on muijalla vasta vähän yli 30 ja jos todellista halua ois, ni senkun muuttais pois sieltä korvesta ja lähtis aikuisopiskelemaan. Mutta ei, se se vasta ois raskasta, ku " ei sitä oikeen viitti lähteä täältä" . Lasten isäkin kuitenkaan ei siellä asu ja toisen isän kanssa ei oo mitään kontakteja kaiketi.

Kai siitä työnteosta ja sen hedelmistäkin on oikeus joskus nauttia, perkele vieköön. Sossun tuilla asuva ei yksinkertaisesti saa eikä voi elää yhtä leveästi kuin raskaassa työssä raatava monta vuotta opiskellut ihminen.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 vuotias kahden lapsen äiti ja töitä on tullut tehtyä 15v asti. Olen merkonomi ja asiakas palvelukokemusta on noin 6v.

Esikoinen syntyi kun olin 20v ja jäin osa-aika työstäni äippälomalle ja sen jälkeen työttömäksi. Äitiysloman jälkeen sain myymälävastaavan pestin ja aloitin työt sillä mieheni opiskeli yhä.

Nyt olen toisen lapsemme äitiyslomalla ja lasten kanssa kotona. Mies valmistui ja pääsi töihin ja minä voin jäädä kotiin hoitamaan lapsia. Tiukkaa tulee olemaan mutta sen arvoista.

Ja minulle jäi muuten käteen n. 1100¿ kk siitä myymälävastaavan pestistä ja miehellä pelkkä opintotuki ja (tietty saatiin asumistukea ja lapsilisät) ja hoitomaksut eivät maksaneet mitään kunnan päiväkodissa...

Nyt kuitenkin onneksi saan jäädä kotiin.

Vierailija
22/22 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lienee tarkoittanut niitä naisia jotka tekvät muutaman ikävuoden välein pari kolme lasta eri miesten kanssa... Se ei enää ole tavallista epäonnistumista vaan silkkaa harkitsemattomuutta ja hosumista.

Toki lapset äideilleen rakkaita, mutta kukaan näistä tuskin voi sanoa heidän suhteistaan mitään syvällistä ja vakavaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä