Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaajan oikeus perintään?

Vierailija
28.01.2025 |

Jos asiakas sairastuu äkillisesti, ja unohtaa siinä paniikissa perua kampaamoajan, niin voiko kampaaja periä käynnistä maksun käyttämättömästä ajasta?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta. Olen eri alan yrittäjä. Minulla on selkeästi peruutusehdot näkyvillä ja pitää rastittaa, että ne on lukenut. Siinä on ehtona 24 h aiemmin peruminen tai tulee lasku. Jos peruutusehtoja ei ole kerrottu, tilanne on mutkikkaampi.

Olen antanut yhden kerran anteeksi ja en ole lähettänyt laskua. Tämä oli tilanne, jossa raskaana olleella asiakkaalla oli synnytys käynnistynyt yhtäkkiä. Hän todisti asian ja annoin peruuttamattoman käynnin maksun anteeksi. 

Vierailija
22/35 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Jos sä sairastut etkä sairautesi takia halua maksaa jostain, niin sulla on mahdollisuus vapautua tulevista maksuista ilmoittamalla tilanteesta yritykselle jolta sä olet tilannut palvelun. Mutta jos sä et ilmoita niin silloin sun pitää maksaa.

Jos sä joskus sairastut niin pahasti että sä et voi perua tulevia palveluja, niin silloin sä saatat voida saada vapautusta erilaisista tulevista maksuista myös sen perusteella. Mutta se vaatisi esimerkiksi tilaneen jossa sut on kuljetettu ambulanssilla sairaalaan jossa sä olet joutunut samantien leikkaukseen. "Mä unohdin perua" ei ole sellainen syy jonka perusteella yrittäjän pitäisi olla laskuttamatta palvelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja on kuin lääkäri.Jos on varannut ajan on maksettava.Sehän on hänen tuloista pois. 

Vierailija
24/35 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tapauksesta. Olen eri alan yrittäjä. Minulla on selkeästi peruutusehdot näkyvillä ja pitää rastittaa, että ne on lukenut. Siinä on ehtona 24 h aiemmin peruminen tai tulee lasku. Jos peruutusehtoja ei ole kerrottu, tilanne on mutkikkaampi.

Olen antanut yhden kerran anteeksi ja en ole lähettänyt laskua. Tämä oli tilanne, jossa raskaana olleella asiakkaalla oli synnytys käynnistynyt yhtäkkiä. Hän todisti asian ja annoin peruuttamattoman käynnin maksun anteeksi. 

Tjaa. Haluatko, että tulisin oksennustaudissa palveltavaksi yritykseesi? Ja ei, en lähde työterveyteen oksennustaudin takia, kun saan olla viisi päivää poissa omalla ilmoituksella.

Vierailija
25/35 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pitää todistaa. aiheellinen syy josta näyttö,kuten kolari, sairaus,lapsi läkäriin. muuten maksat. kuten maksat hammashoidon ja muutkin ajavarauskäynnit. mieti tappioita yrittäjälle. ei välttämättä sillä aikataululla saa uutta. monet varailee ns kaikenvaralta aikoja ja ei mennäkään. siksi monissa kampaamoissa on nuo jopa 2x ajanvarausmuistutukset,s postiin ja tekstarina. 

Vierailija
26/35 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Mä peruutin edellisenä päivänä ajan.

joo 24h aiemmin peruttava. mieti kuule ihan ite,odottaisit ja ketään ei tule,mites päiväansiot..

Vierailija
27/35 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi panikoida jos sairastuu? Suomessa on kuitenkin ihan hyvä terveydenhuolto edelleen moneen muuhun maahan verrattuna.

Saavat sinäkin panikoida, jos saat vaikka sydänkohtauksen. 

Vierailija
28/35 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos asiakas saa varattua aikaa edeltävänä yönä kuumeisen ripuli- ja oksennustaudin? Haluat että hän tulee paikalle oksentamaan ja ripuloimaan tuoliisi, muuten menee maksu? 

Vierailija
29/35 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa harjoitella elämänhallintataitoja ja mielensä ja tunteidensa hallintaa, jos sairastuminen aiheuttaa valtavan paniikin. Oletan nyt siis, että kyseessä on flunssa, mahatauti tai vastaava. Pitäähän sinun kyetä soittamaan töihinkin, jos sairastut.

Vierailija
30/35 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin kysymyksen voi laittaa siihen paksuun kirjaan, jonka kannessa lukee "Miksi naisten saavutukset on niin vaatimattomia"...

Kuka sanoo että kampaaja on nainen?

Vierailija
31/35 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä vaarana, että asiakkaat siirtyvät niihin kampaamoihin, joihin ei tarvita ajanvarausta lainkaan. 

Vierailija
32/35 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tjaa. Haluatko, että tulisin oksennustaudissa palveltavaksi yritykseesi? Ja ei, en lähde työterveyteen oksennustaudin takia, kun saan olla viisi päivää poissa omalla ilmoituksella.

Tätä minäkin ajattelin, oksennustauti voi alkaa melko nopeastikin. Olen itse mennyt aamuksi töihin ja 11 aikaa jo oksentanut, aamulla ei ollut mitään.

Miten tähän suhtaudutte yrittäjät ?

Vierailija
33/35 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruutin hammaslääkärin äkillisen vatsataudin takia yks kerta tuntia ennen varattua aikaa. Ei ottanut maksua siitä kun seuraavan kerran menin. Joku Oral tai vastaava oli, joka pitää peruuttaa edellisenä päivänä enne kahtatoista.

Riippuu varmaan kampaajasta miten toimii. Peruuttaisin ja pahoittelisin vähintään. Ehkä sit joutuu maksamaan kuitenkin, ehkä ei.

Vierailija
34/35 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei mene varatulle lääkäriajalle niin lähtee lasku kotiin ellei ole jotain hyvää selitystä. Unohdus ei ole hyvä syy.

Ja jos sinulla on lääkärinaika vaikkapa 9.00 aamulla niin sinulle riittää soitto sieltä vastaanotosta kello 8.00 että lääkäri on valitettavasti sairastunut joten saat uuden ajan joskus tulevaisuudessa. Tienaan paljon enemmän kun nuo lääkärit mutta olen jo perunut muutaman palaverin ja asiakastapaamisen tuon lääkäriajan (joka ei koskaan toteutunutkaan) vuoksi. Kerran näin pääsi tapahtumaan ja sen jälkeen aloin käyttään yksityisiä lääkäripalveluja.

Vierailija
35/35 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä anna parturille oikeaa nimeä ja varaan ajan prepaid numerolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan