Kampaajan oikeus perintään?
Jos asiakas sairastuu äkillisesti, ja unohtaa siinä paniikissa perua kampaamoajan, niin voiko kampaaja periä käynnistä maksun käyttämättömästä ajasta?
Kommentit (35)
Voi, sinun paniikkisi ei ole kampaajan vika.
Voi. Mä peruutin edellisenä päivänä ajan.
Jos sairastuu äkillisesti, ei välttämättä voi perua etukäteen🤔.
Miksi panikoida jos sairastuu? Suomessa on kuitenkin ihan hyvä terveydenhuolto edelleen moneen muuhun maahan verrattuna.
Ei kai sitten jos koomassa makaa teholla.
Paniikkiflunssa😅. Eiku ei tuet tulleetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vakavasta sairauksesta on kyse, kun ei yhtä viestiä, sähköpostia tai puhelua pysty tekemään?
Mä olen lopettanut samasta syystä Tori.fi kauppojen tekemisen, oharien takia. Aina vastaamattomuuden syyksi paljastuu se, että ostaja on joutunut sairaalaan teholle/jäänyt auton alle/mummo kuollut tms eli toisinsanoen ollaan vaan unohdettu ja keksitään joku tosi dramaattinen tekosyy mistä toinen ei voi pahastua.
Tämänkin kysymyksen voi laittaa siihen paksuun kirjaan, jonka kannessa lukee "Miksi naisten saavutukset on niin vaatimattomia"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vakavasta sairauksesta on kyse, kun ei yhtä viestiä, sähköpostia tai puhelua pysty tekemään?
Mä olen lopettanut samasta syystä Tori.fi kauppojen tekemisen, oharien takia. Aina vastaamattomuuden syyksi paljastuu se, että ostaja on joutunut sairaalaan teholle/jäänyt auton alle/mummo kuollut tms eli toisinsanoen ollaan vaan unohdettu ja keksitään joku tosi dramaattinen tekosyy mistä toinen ei voi pahastua.
Nuo kaikki selitykset on suomeksi: Ei vain ole rahaa ostaa. Minulle tuollaista selitystä voi tarjota vain kerran, ja siitä meneekin sitten suoraan estoon, eli henkilö ei voi ikinä ostaa minulta mitään, koska viestit ei enää tule perille.
On joka tapauksessa kohteliasta ilmoittaa, ettei kampaaja turhaan odottele. Yleensä silloin saa armoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaikki selitykset on suomeksi: Ei vain ole rahaa ostaa. Minulle tuollaista selitystä voi tarjota vain kerran, ja siitä meneekin sitten suoraan estoon, eli henkilö ei voi ikinä ostaa minulta mitään, koska viestit ei enää tule perille.
Juridisessa mielessä ajateltuna..
Varsinkin nettiajanvarausta käytettäessä, siellä on näkyvillä varsin selkeät peruutusehdot ym.
Jos taas olet puhelimitse tai paikanpäällä liikkeessä sopinut ajasta, voidaan rosiksessa tapella siitä, että ajanvarauksen yhteydessä sulle ei varmaankaan ole kerrottu peruutusehtoja...
Kyllä tästä mehukas keissi saadaan käräjille!
Jos ei mene varatulle lääkäriajalle niin lähtee lasku kotiin ellei ole jotain hyvää selitystä. Unohdus ei ole hyvä syy.
Jos sairastuu äkisti, niin se on yleensä pätevä syy perua viime hetkessä mikä tahansa palvelu ilman eri maksua. Se täytyy sitten vaan yleensä todistaa jollain
En tiedä, annoin kampaajalle 5 vuotta sitten potkut. Kun tuttava on entinen kampaaja ja hän tekee työn ilman kuittia
Kai sitä nyt jotakuta voi pyytää soittamaan sinne ja perua ajan.
En kehtaisi olla hyvittämättä toisen haaskatusta työajasta, riippumatta siitä mikä syy on sille että en päässyt sovitulle ajalle enkä ilmoittanut peruutuksesta ajoissa.
Ihan peruskäytöstapoja ja toisen työajan kunnioittamista. Jos on varaa käydä kampaajalla niin pystyy kyllä maksamaan myös sen muutaman kympin peruutusmaksun käyttämättä jääneestä ajasta.
Pidän kohtuullisena, että jos aika peruuntuu niin että toisella ei ole realistista mahdollisuutta saada uutta asiakasta tilalle, niin kompensoidaan sopivalla summalla yrittäjän aikaa. En ole edes itse pienyrittäjä, mutta osaan silti asettua heidänkin saappaisiinsa tämän verran.
Junttia ja moukkamaista alkaa venkoilemaan.
Ei tarvitse todistaa mitään, aivan järjetön ajatuskin, että viet jollekin kampaajalle lääkärintodistuksen siitä. Eikä kukaan halua flunssaista asiakasta pärskimään sinne kampaamoonsa. Jos on sairas samana päivänä niin peruuttaa ajan. Se ongelma tulee, kun sitä ei peruuta, muutenhan sen ajan voi antaa jollekin toiselle Kyse on kuitenkin yrittäjästä, joka jää ilman sitä rahaa kun sairastut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä logiikka tuossa olis, että ostan kyllä, vaikka rahaa ei ole.
Luontevampaa on, että tulin toisiin ajatuksiin. En halua tuotetta.
Estoon menee kuitenkin, vaikka sulta logiikka puuttuukin
Kyllä voi.