Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamu alkoi katkeruudella :( Miten selvitä siitä?

Vierailija
28.01.2025 |

Olen seuraillut entisen asuntoni myyntiä. Nyt se on mennyt kaupaksi pitkän ajan kuluttua. Löysin toteutuneista asuntokaupoista sitä vastaavan asunnon, ja se on kadonnut etuovesta, joten olen satavarma siitä, että kyseessä on sama asunto. 

Itsehän halusin muuttaa tiivistetysti siksi, että talon äänieristys oli luokattoman surkea, enkä saanut siellä rauhaa. En selosta tänne yksityiskohtia kuitenkaan.

Laitoin sen hinnan, jonka itse halusin, vaikka välittäjä sanoi sen olevan liikaa. Nyt, vuosia myöhemmin asunto on myyty juuri sillä hinnalla. Yksi välittäjä sanoi, että alueen hintataso on noussut vuosien varrella, ja osa minusta ymmärtää, että tein todennäköisesti ihan hyvän kaupan silloin. Siitä on vuosia aikaa. Ei muutamaa kuukautta tai kahta vuotta. Lisäksi uskon, että ostajilla (kun minä olin myyjä) oli lainaa, kuten valtaosalla. Minulla ei ollut, se oli perintöasunto. Joten loppujn lopuksi se ostajien tekemä kauppa ei välttämättä (todennäköisesti) tuottanut heille mitään voittoa verrattuna minuun. Jotenkin vain iski sellainen katkeruus, kun kauppa konkretisoitui nyt. Tunnen itseni huijatuksi, huonoon päätökseen johdatelluksi yms. vaikka tilanteeni oli vuosia sitten, ja halusin pois sieltä, vaikka asunto oli nätti ja omalla tavallaan rakas minulle. Se rauhan puute rasitti eniten ja oli siinä jotain muutakin.

Joskus mietin, että millaistakohan elämäni olisi vaikka nyt, jos olisin jäänyt sinne asumaan. Olisiko se parempaa? Olisinko katkera siitä etten myynyt vaikka halusin jotain uutta ja erilaista? Mitä jos olisin vain luopunut siitä yhdestä unelmastani ja vaihtanut välittäjää. Silloisen välittäjän valitsemalla sain varattua itselleni uuden asunnon, mutta nykypäivänä toivon, etten ikinä olisi saanut kyseistä asuntoa. Niin paljon harmia siitä on syntynyt. Mistäs minä sen olisin voinut tietää.

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittele asia loppuun itsesi kanssa. Katkeruus syö ihmisen sisältä. Ei vanhoja pidä liikaa muistella.

En vain tiedä miten käsitellä asia. Suututtaa niin paljon, etten minä saanut sitä hintaa, mutta nykytilanteessa toiset saavat. 

Et sinä olisi mitenkään voinut saada jos hintataso oli eri. Kun laitat realiteetit kohdilleen, niin haihattelu ja jossittelu loppuu. 

Vierailija
42/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuosia on kulunut, uudet asukkaat ovat hyvinkin saattaneet täysin remontoida perintöasuntosi ja vaihtaa keittiöt ja laittaa sadesuihkut kylppäriin. Hinta on siksi noussut.

Lisäksi toteutuneet kaupat-sivustolla näkyy kauppoja vain, jos samanlaisia kauppoja on useampia. Alueella on täytynyt vuoden aikana olla useampi tismalleen samanlainen asunto myynnissä, jotta näkyy. Eli et voi enää tietää mikä niistä oli sinun ja mikä naapuritalon samanlainen asunto.

Mikä sivusto tämä on eli mikä osoite?

https://asuntojen.hintatiedot.fi/haku/

Ap

Ja toisin kuin ap väittää, tuolta ei voi erottaa kahden viereisen talon 3h+k saman kokoisia asuntoja toisistaan. Myöskään jos on juuri tehdyt kaupat, ne ei tuolla näy, koska asuntojen ilmestyminen tuonne kestää kuukausia. Ap on vaan löytänyt sieltä mielestään oman asuntonsa ja katkeroituu ihan turhasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä yksi kommentoija tiedät minun terveydentilani?!

Jos valittaa ja katkeroituu asuntoasioista, niin silloin ei ole suuria huolia, kuten terveysmurheita.

Vierailija
44/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuosia on kulunut, uudet asukkaat ovat hyvinkin saattaneet täysin remontoida perintöasuntosi ja vaihtaa keittiöt ja laittaa sadesuihkut kylppäriin. Hinta on siksi noussut.

Lisäksi toteutuneet kaupat-sivustolla näkyy kauppoja vain, jos samanlaisia kauppoja on useampia. Alueella on täytynyt vuoden aikana olla useampi tismalleen samanlainen asunto myynnissä, jotta näkyy. Eli et voi enää tietää mikä niistä oli sinun ja mikä naapuritalon samanlainen asunto.

Mikä sivusto tämä on eli mikä osoite?

https://asuntojen.hintatiedot.fi/haku/

Ap

Ja toisin kuin ap väittää, tuolta ei voi erottaa kahden viereisen talon 3h+k saman kokoisia asuntoja toisistaan. Myöskään jos on juuri tehdyt kaupat, ne ei tuolla näy, koska asun

Niin no minähän en sattumoisin voi tietää prikulleen myyntiajankohtaa. 🙄 Ymmärrät varmast, etten ole asentanut mitään vakoilulaitteita, joiden avulla saan tietää milloin myynti on tasan tarkasti tapahtunut. Käsittämätöntä että tällainenkin asia pitää vääntää rautalangasta.

Vierailija
45/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät varmasti*

Vierailija
46/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtun materialisti, ihan oikein että tukehdut katkeruuteen.

Maailma on tulessa, sodan uhka päällä, mutta tämä se jaksaa miettiä, että olisiko itse voinut saada vielä lisää.

Vierailija
47/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan toistan vielä, että asuntoon EI ole tehty muutoksia minun jälkeeni. Kuvista olen sen vallan mainiosti nähnyt. ap

Vierailija
48/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Olen itsekin tuollainen asioiden märehtiä ja voin omakohtaisesti sanoa, että se ei ole kenellekään hyväksi. Mä olen myynyt asuntoni jo yli 10 vuotta sitten ja jos annan ajatuksille vallan, niin edelleen harmittaa, että siitä ei koskaan saanut takaisin sitä mitä siitä oli maksettu. Sen ostoon oli käytetty lisäksi lainarahaa 90-luvun koroilla, jotka oli silloin 18-20%. Takkiin tuli, että heilahti. Mutta oikeasti katkeruus ei rasita kuin itseä. Elämässä joutuu tilanteisiin, joissa on joku päätös tehtävä ja sen jälkeen elettävä sen kanssa. Jossittelu on ihan turhaa. 

Olen havahtunut viime aikoina siihen, että vaikka olen fiksu ihminen ja tiedän sen, minulla on rutkasti arkijärkeä, ymmärrän lakeja yms. niin silti toistuvasti tunteet jyräävät tuon järkeni. Esimerkiksi minä en todennäköisesti tehnyt tappiota silloin. Kyllä myyntihinta oli korkeampi kui

Olisiko sinuun sitten vaan iskenyt ne perisynnit eli ahneus ja kateus? Ei tuossa auta kuin itsensä tutkiskelu ja kehittäminen. Miten pääset eroon siitä, että vertaat itseäsi muihin tai et osaa olla kiitollinen siitä mitä sinulla on. Mulle selvisi vasta viiskymppisenä, että mä olen erityisherkkä ja sen vuoksi esim. jään kiinni asioihin, joista toiset pääsee eroon tuosta vaan. Tässä tuskallinen 10 kohdan lista, joista valitettavasti löysin itseni https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000008092762.html

Vierailija
49/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli miten oli, voisin lyödä pääni pantiksi että se toteutuneiden asuntokauppojen tieto liittyy nimenomaan minun entiseen asuntooni. Olen seuraillut muitakin saman osoitteen myyntejä tässä vuosien varrella.

Kultaseni, tuo asuntohaku hakee ja näyttää asunnot pienimmillään koko postinumeroalueelta. Oletko seurannut koko kaupunginosasi myyntejä? Et ole. Teet vaan itse elämästäsi vaikeaa haluamalla uskoa omaa keksittyä tarinaasi.

Vierailija
50/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ette tiedä yhtään mitään minun terveydentilastani tai elämäntilanteestani. Käsittämätön tuo "OLET TERVE!"-kommentti🙄 millainen ihminen sanoo noin ventovieraalle netissä??? Ja millainen ihminen kadehtii toisen perintöä?? Täällä on kyllä sekopäistä sakkia.

Okei nyt kuule riitti kermaperse. KULTALUSIKKA SUUSSA SYNTYNYT VALITTAJA sinä valitat tässä taloustilanteessa ILMAISEKSI saamasi asunnon vähän huonommasta myyntihinnasta netissä. Monella ei ole varaa maksaa vuokraa. Sulla ei selvästikään ole OIKEITA ongelma elämässäsi. Jos varpaasi vaikka kerran murtuisi, unohtaisit kerrasta tuon ja valittaisit varpaastasi.

Pää pois perseestä nyt. Perinnöistään valittavat ihmiset on todellista kuraa.

Niin on kuraa. Ylipäänsä ihmiset, jotka saa vastikkeetta jotain, haluaa aina enemmän. "Sain vain miljoonaan, miksi en kahta tai viittä?" 

Vierailija
51/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku jaksaa vinkua rahan perään, on sinulla elämänarvot ja vähäiset elämänkokemukset kun muutamasta kymppitonnista on kiinni katkeroituuko tässä elämässä. 

Vierailija
52/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan toistan vielä, että asuntoon EI ole tehty muutoksia minun jälkeeni. Kuvista olen sen vallan mainiosti nähnyt. ap

Olisko tehty esim. linjasaneeraus?

Vierailija
53/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli miten oli, voisin lyödä pääni pantiksi että se toteutuneiden asuntokauppojen tieto liittyy nimenomaan minun entiseen asuntooni. Olen seuraillut muitakin saman osoitteen myyntejä tässä vuosien varrella.

Kultaseni, tuo asuntohaku hakee ja näyttää asunnot pienimmillään koko postinumeroalueelta. Oletko seurannut koko kaupunginosasi myyntejä? Et ole. Teet vaan itse elämästäsi vaikeaa haluamalla uskoa omaa keksittyä tarinaasi.

No itse asiassa kyllä olen seuraillut. En tiedä miksi oletat etten ole.

Vierailija
54/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko tehty esim. linjasaneeraus?

On jokin sellainen tehty aikanaan. Sehän varmaan sitten selittääkin ison osan... Vaikka kyllähän siitä velkaakin tulee osakkaille.

Vierailija
55/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene psykiatrille ja/tai terapiaan. Ei ole tervettä tuo. Ja olen itsekin mt-potilas, joten ei ole mikään herja. Lääkitys ja keskusteluapu ovat ainoat, mikä tuohon voi auttaa, jos et saa sitä itse loppumaan. Toki voit elää noinkin, jos haluat.

Sinulle ei käynyt yhtään mitään. Halusit myydä asunnon ja sait haluamasi hinnan. Omasta perintöasunnostani katosi 50 000 e, kun jouduin myymään väärällä hetkellä, enkä vatvo sitä.

Älä hyvä ihminen seuraa sellaisia asioita, jotka tekevät sinulle pahaa.

Vierailija
56/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene psykiatrille ja/tai terapiaan. Ei ole tervettä tuo. Ja olen itsekin mt-potilas, joten ei ole mikään herja. Lääkitys ja keskusteluapu ovat ainoat, mikä tuohon voi auttaa, jos et saa sitä itse loppumaan. Toki voit elää noinkin, jos haluat.

Sinulle ei käynyt yhtään mitään. Halusit myydä asunnon ja sait haluamasi hinnan. Omasta perintöasunnostani katosi 50 000 e, kun jouduin myymään väärällä hetkellä, enkä vatvo sitä.

Älä hyvä ihminen seuraa sellaisia asioita, jotka tekevät sinulle pahaa.

Kun en saanut haluamaani hintaa!!! Hinta oli ihan ok kun silloin mietin, mutta se EI ollut haluamasi hinta.

Vierailija
57/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten vaikka he saivat voittoa siitä? Asuntojen hinnat nousi viidessäkin vuodessa ihan huimasti kunnes nyt ovat laskeneet taas. Sellaista se on asuntojen kanssa. Et olisi saanut siitä enempää silloin jos hintataso oli alempi yleisesti. Ainoa millä olisit saanut enemmän, olisi se järjestely, että olisit jättänyt vuokralle ja myynyt sitten korkeammalla myöhemmin.

Vierailija
58/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Olen itsekin tuollainen asioiden märehtiä ja voin omakohtaisesti sanoa, että se ei ole kenellekään hyväksi. Mä olen myynyt asuntoni jo yli 10 vuotta sitten ja jos annan ajatuksille vallan, niin edelleen harmittaa, että siitä ei koskaan saanut takaisin sitä mitä siitä oli maksettu. Sen ostoon oli käytetty lisäksi lainarahaa 90-luvun koroilla, jotka oli silloin 18-20%. Takkiin tuli, että heilahti. Mutta oikeasti katkeruus ei rasita kuin itseä. Elämässä joutuu tilanteisiin, joissa on joku päätös tehtävä ja sen jälkeen elettävä sen kanssa. Jossittelu on ihan turhaa. 

Olen havahtunut viime aikoina siihen, että vaikka olen fiksu ihminen ja tiedän sen, minulla on rutkasti arkijärkeä, ymmärrän lakeja yms. niin silti toistuvasti tunteet jyräävät tuon järkeni. Esimerkiksi minä en todennäköisesti tehnyt ta

Masennus ja autismi voivat aiheuttaa tuollaista ja trauma ja muutkin mielenterveyden häiriöt. Sinä et halunnut olla siellä eikä ostajakaan. Lopeta asunnon seuraaminen. Sama kuin tutkisi jatkuvasti, mitä tekee eksä, jonka itse jätti ja olisi katkera, kun sillä näyttäisi menevän hyvin.

Vierailija
59/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluamani

Vierailija
60/135 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä yksi kommentoija tiedät minun terveydentilani?!

Jos valittaa ja katkeroituu asuntoasioista, niin silloin ei ole suuria huolia, kuten terveysmurheita.

Tuollainen hallitsematon katkeruus ON itsessään terveysmurhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän